Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #81 Skrevet 1. juli 2010 hvorfor er dere her i det hele tatt hvis dere er så livredde for å bli gjenkjent?jeg har forståelse for folk som skriver sensitiv informasjon som ab. Men jeg kan virkelig ikke forstå at folk skal bruke den dumme ab knappen heeeeeeeele tiden. Og dere som er så redd for kritikk pga angst, jeg synes synd på dere, men hvis dere ikke tåler kritikk, hvorfor gidde å skrive inn på ett forum?forum er jo til for at folk skal diskutere, og da må dere kanskje tåle at andre har andre meninger enn dere, og sier det høyt. Jeg tåler fint at andre har andre meninger enn meg, men jeg lurer jo litt på hvorfor noen ikke tåler at AnonymBruker har andre meninger enn dem.
Fluffe Skrevet 1. juli 2010 #82 Skrevet 1. juli 2010 hvorfor er dere her i det hele tatt hvis dere er så livredde for å bli gjenkjent?jeg har forståelse for folk som skriver sensitiv informasjon som ab. Men jeg kan virkelig ikke forstå at folk skal bruke den dumme ab knappen heeeeeeeele tiden. Og dere som er så redd for kritikk pga angst, jeg synes synd på dere, men hvis dere ikke tåler kritikk, hvorfor gidde å skrive inn på ett forum?forum er jo til for at folk skal diskutere, og da må dere kanskje tåle at andre har andre meninger enn dere, og sier det høyt. man er her for å diskutere ja. ikke bli krittisert. Klarer man ikke å diskutere uten å krittisere og slenge dritt?
sebra Skrevet 1. juli 2010 #83 Skrevet 1. juli 2010 Men hvorfor gjemme seg bak ab? Istedenfor å si meningene med sitt eget nick. Hvorfor måtte skjule seg bak ab for å si det?
sebra Skrevet 1. juli 2010 #84 Skrevet 1. juli 2010 (endret) man er her for å diskutere ja. ikke bli krittisert. Klarer man ikke å diskutere uten å krittisere og slenge dritt? Jo selvfølgelig. Men hvorfor skal ab slippe unna med det? Endret 1. juli 2010 av sebra
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #85 Skrevet 1. juli 2010 Men hvorfor gjemme seg bak ab? Istedenfor å si meningene med sitt eget nick. Hvorfor måtte skjule seg bak ab for å si det? Ja, hvorfor ikke. Hvorfor har det noe i si for deg om jeg heter per, pål eller kari, eller kanskje har tatt på meg ei maske? Jeg er ikke på kg for å få venner, jeg er ikke på kg for bli kjent med noen. Jeg er her for å si min mening når jeg vil eller for å lage et innlegg for å høre andres mening om saker og ting. Bruker man sitt eget nick så kan man ta et enkelt søk på kg så finner man alle innleggene og har man da skrevet mye så er det ikke så vanskelig å få en hvis følelse av hvordan den personen er. Og for noen så går det faktisk an å finne sånn ca ut hvem de er også ut i fra kanskje 100 innlegg. Jeg har ikke prøvd selv, men jeg vil tro at det går an å også søke på nicket i google og få opp alle innleggh du har skrevet på kg. Og også andre forum om man bruker samme nick. Jeg vil ikke at mine meninger skal knyttes opp mot et nick. Og jeg vil også kunne trekke meg fra en tråd når jeg vil uten at noen siteter meg. Er jeg anonym så er det lettere å bare glemme hele tråden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #86 Skrevet 1. juli 2010 Jo selvfølgelig. Men hvorfor skal ab slippe unna med det? AB er faktisk ikke anonnym for moderator så det er bare å rapportere dem. Tror ikke de slipper så lett unna som folk tror. Tror ikke de svarer, men man jo alltids spørre om ab-ere har blitt utestent eller fått advarsel på pm for dårlig oppførsel.
Holar Skrevet 2. juli 2010 #87 Skrevet 2. juli 2010 Ikke lett å diskutere her. Jeg vet ikke om jeg har en eller ti motstandere... Det er en smule frustrerende. Tror jeg og Brutal mann har sammenfallende synspunkter her. For jeg klarer sjelden å ta en AB seriøst. Det er unntak ja. De steder hvor jeg ser at det er sensitivt så forstår jeg. Og jeg svarer det beste jeg kan. Ofte er jeg i samlivforumet. Der er det virkelig behov for å kunne være anonym til tider. Å bruke sitt Nick når man skal fortelle om utroskap, frykt for utroskap, at man har gått lei eca er sensitivt. Men når disse åpner seg, og forsøker å få gode råd, eller bare mulighet til å snakke ut, så føler jeg at AB oftest svarer med å sparke vedkommende. Negativitet florerer blant AB på samlivsforumet. (Ja, det er hederlige unntak). Disse AB bryter ikke KGs regler. Men de balanserer helt på grensen, etter mitt syn. Hvis disse hadde måttet bruke sitt nick, ville vi andre kunne forholde oss til vedkommende. MEN jeg har skjønt at det er nettopp derfor flere velger den feige utveien å bruke AB. Fordi de ikke vil måtte stå til rette for sitt syn. Når det gjelder å velge et trådnick, så er det enkelt. Nederst på siden, før du går ned for å huke av "Post som anonym" skriver du et tilfeldig navn som du bruker i denne tråden. "Hilsen Askeladden"
Gjest Constanze Skrevet 2. juli 2010 #88 Skrevet 2. juli 2010 Ikke lett å diskutere her. Jeg vet ikke om jeg har en eller ti motstandere... Det er en smule frustrerende. Tror jeg og Brutal mann har sammenfallende synspunkter her. For jeg klarer sjelden å ta en AB seriøst. Det er unntak ja. De steder hvor jeg ser at det er sensitivt så forstår jeg. Og jeg svarer det beste jeg kan. Ofte er jeg i samlivforumet. Der er det virkelig behov for å kunne være anonym til tider. Å bruke sitt Nick når man skal fortelle om utroskap, frykt for utroskap, at man har gått lei eca er sensitivt. Men når disse åpner seg, og forsøker å få gode råd, eller bare mulighet til å snakke ut, så føler jeg at AB oftest svarer med å sparke vedkommende. Negativitet florerer blant AB på samlivsforumet. (Ja, det er hederlige unntak). Disse AB bryter ikke KGs regler. Men de balanserer helt på grensen, etter mitt syn. Hvis disse hadde måttet bruke sitt nick, ville vi andre kunne forholde oss til vedkommende. MEN jeg har skjønt at det er nettopp derfor flere velger den feige utveien å bruke AB. Fordi de ikke vil måtte stå til rette for sitt syn. Når det gjelder å velge et trådnick, så er det enkelt. Nederst på siden, før du går ned for å huke av "Post som anonym" skriver du et tilfeldig navn som du bruker i denne tråden. "Hilsen Askeladden" Helt enig med deg. Det er håpløst å diskutere når man ikke vet hvor mange forskjellige personer som skjuler seg bak Anonym bruker. Jeg kan forstå det om man skal legge fram sensitiv informasjon om seg selv, men ikke i helt vanlige og hverdagslige diskusjoner. Da er jeg sikker på at man bruker Anonym bruker for å slippe å stå for sine meninger, og fordi endel ikke ønsker at "KG-vennene" skal se denne usympatiske siden av personen. For terskelen er ganske mye lavere for hvordan endel anonyme brukere formulerer seg enn de som skriver som registrert bruker. Det er ikke snakk om å slenge dritt alltid, men det er snakk om uhøflig og ufin opptreden. Det eneste positive med det må være at jeg får mindre og mindre lyst til å engasjere meg på Kvinneguiden.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #89 Skrevet 2. juli 2010 Helt enig med deg. Det er håpløst å diskutere når man ikke vet hvor mange forskjellige personer som skjuler seg bak Anonym bruker. Jeg kan forstå det om man skal legge fram sensitiv informasjon om seg selv, men ikke i helt vanlige og hverdagslige diskusjoner. Da er jeg sikker på at man bruker Anonym bruker for å slippe å stå for sine meninger, og fordi endel ikke ønsker at "KG-vennene" skal se denne usympatiske siden av personen. For terskelen er ganske mye lavere for hvordan endel anonyme brukere formulerer seg enn de som skriver som registrert bruker. Det er ikke snakk om å slenge dritt alltid, men det er snakk om uhøflig og ufin opptreden. Det eneste positive med det må være at jeg får mindre og mindre lyst til å engasjere meg på Kvinneguiden. Jeg skjønner godt at det er vanskelig når man ikke kan skille den ene anonyme brukeren fra den andre. Og selvsagt er det en del som mangler vett og folkeskikk og bare blir tøffe når de kan gjemme seg. Men det er synd at det blir sett på som den eneste årsaken til at man velger å skrive uten nick. Jeg skriver veldig sjelden med nick, rett og slett fordi jeg vil kunne svare ærlig og ut fra mitt eget liv og mine erfaringer. I de temaene det er relevant for meg å skrive, innebærer det å gi enkelte detaljer om livet mitt. Jeg har lest på KG i mange år, og har sett hvor utrolig lett det er å identifisere brukere ved å sette sammen informasjon gitt i ulike innlegg. For min del har jeg en såpass spesiell bakgrunn at det hadde vært altfor enkelt å kjenne meg igjen hvis jeg skrev fritt. Som anonym kan bitene ihvertfall ikke settes sammen.
Holar Skrevet 2. juli 2010 #90 Skrevet 2. juli 2010 Dere får virkelig unnskylde meg nå, for jeg mener virklig ikke å være respektløs. Men jeg føler at dere er en smule panaroide.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #91 Skrevet 2. juli 2010 Dere får virkelig unnskylde meg nå, for jeg mener virklig ikke å være respektløs. Men jeg føler at dere er en smule panaroide. Aner du i det heleltatt hvor enkelt det er å stjele en person identitet på nette? Ang nette så kan man ALDRI være for forsiktig.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #92 Skrevet 2. juli 2010 Er det flest menn her som er i mot anonym?
Gjest Vampen Skrevet 2. juli 2010 #93 Skrevet 2. juli 2010 Er det flest menn her som er i mot anonym? Jeg er ikke mann, men er i mot anonyme brukere. Det vil si, jeg syntes det er helt greit å bruke AB om man skal poste noe sensitivt som man av en eller annen grunn ikke vil ha koblet til nicket sitt. Noen kan jo finne ut hvem man er. Men utover det syntes jeg AB i alle mulige slags tråder er en uting. Som noen nevner, fordi det er frustrerende å forsøke å holde orden på alle, men også fordi det ser ut til at terskelen for å svare ufint er lavere for mange når det gjemmer seg bak AB.
Holar Skrevet 2. juli 2010 #94 Skrevet 2. juli 2010 Hei AB #91. Aldri for forsiktig? Jeg følger reglene slik at jeg ikke oppgir navn, bosted, tlf eca. Ved sensitive opplysninger velger jeg AB jeg også. Men jeg tviler på at man kan finne meg via hva jeg skriver her på KG.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #95 Skrevet 2. juli 2010 Hei AB #91. Aldri for forsiktig? Jeg følger reglene slik at jeg ikke oppgir navn, bosted, tlf eca. Ved sensitive opplysninger velger jeg AB jeg også. Men jeg tviler på at man kan finne meg via hva jeg skriver her på KG. Det kommer an på hva du skriver. Skriver du at du har en lyserød Opel i et innlegg og så spør du i et annet om sånn ca hvor mye et brullypp vil koste og så må du få ut litt damp fordi noen barn knuste ei rute hos deg. Så kan man jo se. Min nabo har en lyserød Opel, han skal snart gifte seg og jeg så i går at vinduet hans var knust. Da er du mest sansynlig min nabo, og slik fortsetter det. Forhåpenligvis så er det få personener som går i gjennom innlegg med forstørrelsesglass, men enkelte ting kan man jo huske sånn i farta. Jeg har aldri klart det og har ingen intresse av å gjøre det heller. Forresten, det min nabo var kun et eksempel.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #96 Skrevet 2. juli 2010 Hei AB #91. Aldri for forsiktig? Jeg følger reglene slik at jeg ikke oppgir navn, bosted, tlf eca. Ved sensitive opplysninger velger jeg AB jeg også. Men jeg tviler på at man kan finne meg via hva jeg skriver her på KG. Jeg har tilfeldigvis skjønt hvem flere brukere er, som aldri har nevnt eksplisitt hvor de bor (annet enn type "Sørlandet" eller "Oslo") eller hva de arbeider med eller noe som kunne tenkes å identifisere dem direkte. Man tror man er trygg når man ikke oppgir slik informasjon, men det skal langt mindre til enn man tror, fordi folk flest samlet har en ganske unik profil. Jeg regner med at det er svært få som aktivt går inn for å avsløre folk (og hva skal de nå med den kunnskapen uansett?), men jeg skjønner ikke hvorfor det er så ille å ville sikre seg mot det?
bergans Skrevet 2. juli 2010 #97 Skrevet 2. juli 2010 Hvis folk er så livredde, og ikke ser at det går an å endre på opplysninger (og man velger selv i hvor stor grad man utlevere seg selv), så skjønner jeg ikke hvorfor de i det hele tatt er på et forum. Da er det like greit å gjemme seg bak gradina og ha penegen uner madrassen. Og ja, jeg skjønner at sensitiv informsjon oppfattes ulikt av ulike individer, men slik som hysteriet er her så burde samtlige aldri ha vært i nærheten av en ip-adresse. Det jeg heller ikke synes er noe særlig kurant er hvor mye Abere får ut av de faste brukerne, men svært lite andre veien. Trådr som "Hvem har du lagt merke til på KG", "hvem synes du sier mye fornuftig ang x tema" osv blir jo helt bortkastet hvis trenden fortsetter og de fleste blir ABere. Og hva er da vtsen med PM? Flere ganger at jeg kunne ha tenkt meg å sende en PM til en AB, nettopp fordi vi er i samme sitausjon, jeg har opplevd det samme som en Ab etc, men når en ikke har peil på hvem/hva/hvor som er bak, så faller det bort. Og hvor mange ABere nyter godt av å kjenne igjen brukere og vite at de kommer med masse info som akkurat DU som AB er inetressert i. Men det blir jo aldri gjengjeldt, noe som er noe lusent. Jeg vet at jeg ser etter innlegg fra f.eks Tineline, Mir, Pingting, Lance, Waco, Gorgonzola og så mange fler, men AB gir ingenting der. Hvorfor er det urimelig å måtte både ta og gi, selv om dette er et virtuelt fellesskap? Det blir litt som å alltid ville være med i selskap og spise masse kake, men man er ikek villig til å bidra med ivitere til selskap selv og stå for maten til andre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #98 Skrevet 2. juli 2010 Så du ser heller at kg fjerner muligheten eller leker diktator slik på diskjusjon.no der det kun er lov med gjest på veldig sensitive ting? Vel, da mister garantert kg flere brukere. Kan vi ikke heller bli voksen og akseptere andres valg? De fleste ab-ere er faktisk helt greie.
bergans Skrevet 2. juli 2010 #99 Skrevet 2. juli 2010 Vi kan heller ta et motsatt eksperiment; foreslår at samtlige brukere bruker AB-knappen til alt overalt til enhver tid, og se om Kg blir et oversiktelig og inoformativt forum da. Det er jo det alle ABere oppfordrer til, for da vet vi ingenting om alle, og alle vet ingenting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 2. juli 2010 #100 Skrevet 2. juli 2010 Vi kan heller ta et motsatt eksperiment; foreslår at samtlige brukere bruker AB-knappen til alt overalt til enhver tid, og se om Kg blir et oversiktelig og inoformativt forum da. Det er jo det alle ABere oppfordrer til, for da vet vi ingenting om alle, og alle vet ingenting. den er jeg med på vet du , jeg bruker nå ab knappen for første gang og dere vet ikke hvem jeg er ,moohahahahah
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå