Gå til innhold

Anonyme brukere (fortsatt fra ris&ros)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er så frekk at jeg regner med at de fleste som poster anonymt gjør det for at de skal kunne komme med nye løgner i hver eneste tråd . uten å holde rede på hva de har jugd om før .

Sånn tenker jeg om Anonym bruker .

Det er ikke sikkert det er riktig , men jeg legger alltid mindre vekt på hva en Anonym bruker sier enn en som bruker nicket sitt .

Jeg reagerer heller på slike frekke svar du kommer med(Å tro automatisk at folk lyver forde de ønsker å være anonymt ser jeg på som frekt og umodent), for nicket og bilde ditt husker jeg. Om en anonym er frekk forsvinner det litt i all den dårlige stemmningen som ofte er i trådene.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Man danner seg et inntrykk av folk ut fra det de skriver, det er uunngåelig. Men det kan uansett være ubehagelig. Har selv tatt meg i å ignorere eller "himle med øynene" og undervurdere noen fordi jeg husker at de sa noe helt bak mål i en annen diskusjon. Da fratar jeg den personen retten til å få en ufarget tilbakemelding på sine meninger. Sier jeg at jeg er uenig med TS fordi jeg synes ditt og datt, så kan jeg få slengt tilbake at ja selvfølgelig synes DU det for du er jo sånn og sånn, istedet for kommentarer om hvorfor man evt. er uenig med meg. Dette har jeg sett skje med mange og det gir en følelse av klikk-systemet på ungdomsskolen. Det gidder jeg ikke. Vanskelig å unngå på forum der man ikke kan være anonymbruker, men så lenge det går an her så benytter jeg meg av det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Folk som har en slik holdning mot andre brukere, som anonyme her, som mener det sikkert er en løgner eller at det sikkert er en som er ute etter å lage kvalm og diverse når det ikke er tilfelle burde vært bannet fra kg. De har ingenting her å gjøre rett og slett.

Jeg ser mange som lager innlegg og spør om råd og mange av de får svar som "sikkert trolling" om innlegg viker litt fra normalen, normen i samfuinnet eller som ikke stiller Norge i et rosa lys som lukter nyvaskede roser.

Skrevet

Man trenger ikke å bruke anonym for å slenge dritt. Og det som for deg kanksje ikke er sensitivt kan være det for meg. F.eks. kan det være at jeg har lyst å svare på et tema som passer bra å svare på fordi at jeg akkurat har skiftet johh. Da kan det være at jeg velger anonymt akkurat da fordi jeg ikke ønsker at alle skal vite at Blondie65 skiftet jobb i 2010 (jeg har ikke skiftet jobb, det var et eksempel). Mange sånne eksempel og informasjoner gir til slutt et helt bilde som gjør brukeren identifiserbar.

Joda, men det er informasjon om deg. Og da har jeg full forståelse at folk vil være anonyme. Men når det ikke er informasjon om deg, kanskje tvert imot informasjon som vedrører andre, det er da jeg setter spørsmålstegn ved behovet for å måtte være anonym.

Funsjonen ble opprettet for å kunne sperre de som slenger dritt. Det kunne man ikke før.

Den logikken skjønte jeg ikke helt.

Skrevet (endret)

Jeg er så frekk at jeg regner med at de fleste som poster anonymt gjør det for at de skal kunne komme med nye løgner i hver eneste tråd . uten å holde rede på hva de har jugd om før .

Sånn tenker jeg om Anonym bruker .

Det er ikke sikkert det er riktig , men jeg legger alltid mindre vekt på hva en Anonym bruker sier enn en som bruker nicket sitt .

Jeg tenker som så at de som poster anonymt er enten ekstra ærlige eller ekstra uærlige - det er en skjønnsmessig vurdering om jeg tror det er det ene eller det andre.

Endret av K.A.
Gjest brutal_mann
Skrevet

Min erfaring er ihvertfall at visse personer her inne krysser av for anonym for å slippe å stå for sine meninger. Også er det visst veldig beleilig når man svarer andre surt uten å ha lest hva vedkommende egentlig mener.

Når jeg leser hva enkelte svarer meg i endel tråder så forstår jeg veldig godt at de holder seg anonyme, det kommer ut så mye useriøst at vedkommende aldri ville blitt tatt seriøst mer.

Og dette er en viktig grunn til at jeg mer en gjerne ser at AnonymBruker ble avlivet.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Den logikken skjønte jeg ikke helt.

Anonyme brukere som slenger dritt kan sperres. Gjester som slenger dritt kan ikke sperres. Forum stenges for gjester; vips man kan sperre drittslengere.

Men, når enkelte har som prinsipp at de ikke rapporterer AB'er som slenger dritt, så kan de igrunn takke seg selv. KG har bestemt at funksjonen AB skal finnes, love it or leave it.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Jeg reagerer heller på slike frekke svar du kommer med(Å tro automatisk at folk lyver forde de ønsker å være anonymt ser jeg på som frekt og umodent), for nicket og bilde ditt husker jeg. Om en anonym er frekk forsvinner det litt i all den dårlige stemmningen som ofte er i trådene.

Om noen poster under nick så må de stå til ansvar for sine ord. Som AnonymBruker kan du være tidenes rasshøl og det vil aldri få konsekvenser for deg. Slik sett har en ikke annet valg enn å holde AnonymBruker ansvarlig for alt AnonymBruker skriver. En AnonymBruker som er frekk i en tråd går fullstendig fri, uten redsel for noen som helst konsekvens, uansett ondskap i innlegget.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om noen poster under nick så må de stå til ansvar for sine ord. Som AnonymBruker kan du være tidenes rasshøl og det vil aldri få konsekvenser for deg. Slik sett har en ikke annet valg enn å holde AnonymBruker ansvarlig for alt AnonymBruker skriver. En AnonymBruker som er frekk i en tråd går fullstendig fri, uten redsel for noen som helst konsekvens, uansett ondskap i innlegget.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Funsjonen ble opprettet for å kunne sperre de som slenger dritt. Det kunne man ikke før.

Ikke at det hjelper da...

Skrevet

Vi har snakket om dette før. så lenge moderator straffer de som gjør gale ting så får man konsekvenser(hvis moderatorene gidder da)

Med eller uten nick

Gjest brutal_mann
Skrevet

Vi har snakket om dette før. så lenge moderator straffer de som gjør gale ting så får man konsekvenser(hvis moderatorene gidder da)

Med eller uten nick

Om noen slenger dritt med nick så kan en se et mønster. Pluss at en kan se når drittsekker forsvinner ut fra forumet. Når en slenger dritt aner en ikke om vedkommende rasshøl får den fortjente straff. Nå opplever en bare at AnonymBruker fortsetter med drittslengingen ustanselig. Mentalt oppleves dette som en person som har frie tøyler til å trakasere av sitt hjertes lyst.

Skrevet

Om noen slenger dritt med nick så kan en se et mønster. Pluss at en kan se når drittsekker forsvinner ut fra forumet. Når en slenger dritt aner en ikke om vedkommende rasshøl får den fortjente straff. Nå opplever en bare at AnonymBruker fortsetter med drittslengingen ustanselig. Mentalt oppleves dette som en person som har frie tøyler til å trakasere av sitt hjertes lyst.

Har opplevd at viss person med nick har plaget meg på forumet jeg. Enda har ikke det skjedd noe endig med personen.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke du linke til disse gjestene og anonymebrukerene som er så slemme?

Jeg ser det noen ganger en eller anonym som svaer surt, men det du snakker om er ikke ofte jeg ser og jeg har heller ikke sett noen som har sagt noe mot deg heller.

Hva er det du egentlig legger i være frekk eller drive med drittslenging? Hva er de har sagt?

Gjest Blondie65
Skrevet

Ikke at det hjelper da...

Tja det vet vi jo strengt tatt ikke ...

Gjest brutal_mann
Skrevet

Har opplevd at viss person med nick har plaget meg på forumet jeg. Enda har ikke det skjedd noe endig med personen.

Da vet du i alle fall hvem det er, og kan vise vedkommende frem til andre her inne. Andre får bare dritt fra AnonymBruker. Ergo AnonymBruker er den mest unødvendige personen her inne.

Skrevet

Da vet du i alle fall hvem det er, og kan vise vedkommende frem til andre her inne. Andre får bare dritt fra AnonymBruker. Ergo AnonymBruker er den mest unødvendige personen her inne.

Å så at jeg vet nicket. Personen plager meg forde. om personen heter kåre(oppfunnet navn) eller anonymbruker så hjelper ikke dte meg uansettn år moderatorene ikke gjør noe med det!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger er jeg meg selv, og noen ganger er jeg anonym bruker.

Jeg er en veldig sjenert person med mye angst...

Det høres sikkert dumt ut for mange, men når jeg skriver her inne overvinner jeg angsten min, for hver gang jeg svarer i en tråd, så holder jeg på å svime av. <og når jeg skal se hva andre har svart meg, så tør jeg nesten ikke å se.

Det positive er at jeg ikke er så redd for dette lenger :)

Når jeg lager tråder for ting jeg lurer på, eller jeg svarer i andre tråder, så blir jeg så forferdelig redd. Jeg er redd for svaret jeg skal få, var det dumt det jeg skrev, er det noen som kommer til å slenge med leppa til meg?

Men dette har jeg begynt å overvinne :)

Om jeg skal spørre om personlige seksuelle problem eller veldig sensitiv informasjon, så vil jeg ikke at andre skal vite at det er meg som har disse problemene...

Jeg har faktisk vært meg selv uten å bruke anonym bruker, men da er det på ting som jeg er sikker på og ikke redd for å svare på.

Ikke alle anonyme brukere er som meg, da, men det er en grunn til alt.

Nå trykker jeg på anonym bruker og deretter på post. :D

:klemmer:

Tusen takk for at du skriver dette! Du beskriver veldig godt en av hovedgrunnene til at jeg foretrekker å skrive som AB. Det er ikke lett å blottlegge seg sånn som du gjør her. Jeg har tenkt mange ganger at jeg burde skrive noe slikt selv når diskusjonene rundt AB har rast, men jeg har ikke orket.

Det jeg synes er litt merkelig er at det ser ut som enkelte motstandere av AB glatt overser ditt innlegg og et annet innlegg før ditt som handler om å være en privat person som ikke liker å dele selv små detaljer om seg selv.

Hvorfor må enkelte bare dundre videre på sin vei i kampen mot folk som ikke har gjort noen noe galt?

Skrevet

Og dette er en viktig grunn til at jeg mer en gjerne ser at AnonymBruker ble avlivet.

Jeg fatter ikke at du får lov til å holde på på den måten der. Det viser jo bare at brukere med nick får lov å herje som de selv vil de også, sånn som du sier AB gjør, uten konsekvenser. Jeg har faktisk ikke sett ABere være frekkere enn dem med nick. Her tror jeg vi er like "gode" alle sammen.

Det eneste ankepunktet du har er din trang til å få lov til å drive selvjustis. Det synes jeg faktisk er et dårlig argument.

Synd for deg at du ikke kan lese de fine og forklarende innleggene flere ABere har skrevet i denne tråden.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

:klemmer:

Tusen takk for at du skriver dette! Du beskriver veldig godt en av hovedgrunnene til at jeg foretrekker å skrive som AB. Det er ikke lett å blottlegge seg sånn som du gjør her. Jeg har tenkt mange ganger at jeg burde skrive noe slikt selv når diskusjonene rundt AB har rast, men jeg har ikke orket.

Samme her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...