Gå til innhold

fri fra jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

det var noen som sa til meg at man har krav på fri fra jobb til planlegging av bryllup. Noen her som vet om dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det høres veldig rart ut om man skulle få fri til det. Må jo bli noe ferie du bruker på det da i tilfelle.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Merkeligste jeg har hørt. Det skal likestilles med å gå til legen da kanskje?

Skrevet

Tviler jeg på - har aldri hørt om noe sånt. En kollega som skal gifte seg i august har ordnet seg med ferie uken før og etter bryllupet sitt.

Gjest molte
Skrevet

Kan ikke tenke meg at det stemmer, ihvvertfall ikke at du har KRAV på det etter loven. Jobben vår har regler for velferdspermisjoner, og da er det sånn at du KAN få fri på selve bryllupsdagen!

Skrevet

Rart hvordan noen tror at man har krav på fri til alt mulig her på berget. De fleste tar vel noen feriedager eller klarer planleggingen helt uten fri.

Skrevet

Man har nok ikke krav på det, men noen arbeidsplasser har ordninger for det. Sånn som min, som gir meg to dager fri med lønn i forbindelse med bryllupet :) Sjekk det opp med personalavd. på jobben din :jepp:

Skrevet

Hos min arbeidsgiver er det slik at man får en dag fri i forbindelse med bryllup :) Slike velferdspermisjoner er vel strengt tatt ikke noe man har krav på generelt sett, men noe som den enkelte arbeidsplass utformer individuelt...

Skrevet

Det er avhengig av tariffavtalen på arbeidsplassen din!

Dei fleste har eit visst tal med dagar (10?) som kan brukast til velferdspermisjon.

Det er vanleg å få permisjon for nødvendig tid, inntil 1 dag ved flytting, dødsfall, lege og tannlegebesøk, blodgiving osv.

Å få fri bryllupsdagen trur eg du har rett til, men trur ikkje du kan kreve fri til planlegging. Men du må uansett søke om det på arbeidsplassen din, så du får spørre der! ;)

Skrevet

I kommunen jeg jobber har jeg mulighet til å ta en dag fri i forbindelse med eget bryllup (velferdspermisjon)....

...noe ergerlig er det at denne regelen ikke gjelder hvis du gifter deg i ferien.....slik jeg gjør.....

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mannen sin jobb har også noe sånt i tariffen, han fikk 2 dager med lønn, de siste dagene før vi giftet oss, evt. de siste to dagene før han gikk ut i ferie før bryllupet.

Skrevet

Både jeg og mannen min fikk vite at vi hadde rett på en dag med fri i forbindelse med bryllup. Syntes det var rart selv, men når arbeidsgiver sier at slik er reglene, så klager jeg ikke på det :)

Skrevet

jamen da fikk jeg svar på det jeg lurte på, tusen takk. Blir nok ikke nor fri til meg heller, siden vi har tatt ut ferie samme uka og to uker etter :))

Skrevet

Jeg kan forøvrig legge til at denne fridagen jeg fikk av min arbeidsgiver kunne brukes når som helst før bryllupet, ikke nødvendigvis på bryllupsdagen, men en eller annen gang man trengte å ha en fridag i forbindelse med planleggingen om man ønsket det. Jeg fikk allikevel min fridag i forbindelse med bryllupet. Ettersom jeg hadde 3 ukers ferie da, så ble jeg kun trukket 2 uker og 4 dager av feriedagene mine...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...