Gå til innhold

Skal på fest..


Ametrin

Anbefalte innlegg

Er bedt på bursdagsfest i helgen, og har rett og slett null peiling på hva jeg skal ha på meg! :sukk:

Jeg er ikke ei jente som fester mye og har derfor ikke masse glam og stæsj i skapet fra før av, så jeg innser at jeg må ut å shoppe noe...men på et relativt stramt budsjett :klø:

Synes det er veldig mye tøft der ute i butikkene, men det er sjelden jeg finner noe som sitter bra på meg. Er ikke superskinny, så løse topper uten noe som helst form, gjør at jeg føler jeg har tredd på meg en søplesekk :sukk:

Kunne egentlig tenke meg et antrekk, f.eks en kjole, jeg kan variere litt med, og som kan passe til flere anledninger...

Kanskje noen har noen tips og ideer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville anbefalt Gina Tricot eller Bikbok. De har salg på nesten hele butikken for tiden og har en del utvalg i pynta klær. Da kan man kjøpe litt topper eller kjoler uten å ruinere seg. Gjerne litt tilbehør også, for å stæsje antrekket opp litt. Et armbåndsett trenger ikke koste stort, men pynter opp.

Et svart skjørt som er høyt i livet kan kanskje være lurt, da kan man variere med topper til som ikke trenger koste stort.

Enig i at store, formløse klær ikke er pent uansett kroppsform. Heller ikke de minste lårkorte kjolene er et sjakktrekk om man har litt ekstra. En mellomting, gjerne i en nøytral farge så man kan bruke den på ny og på ny uten å gå lei.

Høye hæler er et must, tar du turen til Skopunkt eller Sparkjøp (krever litt flaks og leting) kan du faktisk få pumps og slikt veldig billig:)

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! :)

Skal stikke innom noen butikker i dag, kanskje jeg kan finne et stilig enkelt skjørt med høyt liv. Og Forhåpentligvis finner jeg også en lys, pen topp også :jepp:

Har disse skoene, som jeg liker veldig godt, og som jeg tenkte å bruke: http://www.dinsko.no/SORTIMENT/DAME/Puffar/active/Skimre?art=253810

Blir de helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips! :)

Skal stikke innom noen butikker i dag, kanskje jeg kan finne et stilig enkelt skjørt med høyt liv. Og Forhåpentligvis finner jeg også en lys, pen topp også :jepp:

Har disse skoene, som jeg liker veldig godt, og som jeg tenkte å bruke: http://www.dinsko.no/SORTIMENT/DAME/Puffar/active/Skimre?art=253810

Blir de helt feil?

De skoene var kjempefine. Du kan godt gå med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det til å være mye alkohol på denne festen? For hvis du har tenkt å drikke en del, bør du vite at hæler er veldig upraktisk når man er litt sjanglete ;)

På fest liker jeg gå komfortabel, men fin. Jeg liker å fokusere på håret, toppen og skoene, og la resten falle naturlig på plass. En lang mørk tunika som viser litt kløft, men ikke for mye, og noen flate ballerinas evt. høyhælte skoletter. Sminken og håret skal jo passe til klærne, men jeg går alltid med håret løst på fest. Som oftest i krøller.

:) Knepet er å ta på seg noe man føler seg vel i selv. Hvis man føler seg komfortabel og vel i klærne, vil klærne se bra ut på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En søt kjole med blomster er jo det siste in i sommer da, du kan både style den opp og ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AnonymBruker

En søt kjole med blomster er jo det siste in i sommer da, du kan både style den opp og ned

Hvordan styler man ned en blomstrete kjole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke den uten noe som helst tilbehør, bare med noen enkle ballerinasko eller enkle sandaler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Du kan bruke den uten noe som helst tilbehør, bare med noen enkle ballerinasko eller enkle sandaler

Og da er den stylet ned? Da ville jeg tenkt at den ikke var stylet. Skjønner ikke det. Hva mner du egentlig med å style ned? Hvis jeg tar på meg en t-skjorte og en bukse, er jeg da stylet ned? Og tar jeg på meg et sjal og et belte, er jeg stylet opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Og da er den stylet ned? Da ville jeg tenkt at den ikke var stylet. Skjønner ikke det. Hva mner du egentlig med å style ned?

Å style ned vil si at man tar et nøytralt antekk være seg jeans og t-skjorte og bruker tilbehør som gjør det hverdagsvennlig. Å style opp vil si at man tar jeans og t-skjorte og som gjør antrekket selskaps- eller festvennlig.

Hvis jeg tar på meg en t-skjorte og en bukse, er jeg da stylet ned?

Nei.

Og tar jeg på meg et sjal og et belte, er jeg stylet opp?

Ikke nødvendigvis.

Man kan f.eks ta utgangspunkt i en enkel svart, litt kort kjole. Type "den lille sorte". Dette er en kjole man kan style opp eller ned avhengig av hva man skal bruke den til.

Eks på å style den ned er f.eks tykke strømpebukser, støvletter, stor veske og et skjerf. Da kan man bruke den på jobben eller shopping uten at man ser mer en hverdagspyntet ut.

Eks på å style den opp er f.eks tynne strømbebukser/stayups, pumps, glitrete smykker og en liten clutch veske. Da er det stylet opp og man er klar for fest eller et fint selskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...