Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Hei! Etter 1,5 års prøving er jeg endelig blitt gravid. Hadde trodd jeg skulle være glad og lettet, men føler meg bare helt sinnsykt bekymret..! Er så redd for å miste eller at noe er galt med barnet. Alle symptomer, eller fravær av symptomer, analyseres opp og ned! Google og forum som dette er flittig brukt for å lese om alt mulig rart Har bestilt meg tidlig ultralyd om 2,5 uke, men det føles som en evighet til... Er det flere som har det på samme måte?? Noen tips for å heller prøve å glede seg enn å bare være nervøs?
Frøysa Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Hei! Gratulerer med graviditeten! Så flott du er blitt gravid Jeg var selv kjempebekymret de første ukene, og det å google rundt gjør ikke ting bedre. Råder deg egentlig til å holde deg unna slike forum Der virker det ofte som om det har gått galt med alle, noe som ikke er tilfelle... Jeg ble redd bare jeg fikk litt vondt i magen og trodde det var noe galt, men det er jo tross alt mye som skjer der inne og mye som skal forandre seg - så ting har som regel en veldig logisk forklaring Det går nok helt fint! Fikk selv tidlig ultralyd, og det fikk roet nervene mine litt... Les litt på navn, lev i nuet og ikke tenk så mye på hva som kan skje. Det blir man utrolig sliten og stressa av i lengden...
helenaa Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Det er helt normalt og helt meningsløst å bekymre seg. Og for mange blir det verre av å lese historier på nettet - her kan det virke som det går galt for de aller fleste. Kanskje et tips er å holde seg unna? Det beste tipset for å prøve å glede seg, er å gjøre akkurat det. Når de negative tankene kommer, kan du bestemme deg for å ikke la dem feste seg. Bekymringen kommer ikke til å gjøre noe nytte. Det er vanskelig, men det er verd et forsøk.
Luva Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Sjønner deg godt! Den første tiden etter at jeg fikk positiv test så fin leste jeg alt jeg kunne finne på nett ang graviditet. Det var ikke så smart fant jeg ut. Alle historiene om de det hadde gått galt for virket plutselig i flertall syntes jeg.... Men etter noen uker klarte jeg heldigvis å roe meg ned litt. Leser og leter fortsatt etter info på nett, men hopper glatt over alt som handler om alt som kan gå galt. Lykke til med graviditeten og tenk positive tanker
Rullgardina Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Gratulerer med graviditeten Jeg vet akkurat hvordan du har det. Da jeg ble gravid var jeg bare redd for å miste, eller at det var noe galt med fosteret. Jeg ble deppa av det, og gikk rundt å trodde at jeg ikke var gravid alikevel. Da jeg hadde mye brun utflod fra uke 7 til uke 9 var jeg sikker på at alt var over, og dro på privatklinikk for å ta ultralyd. Og alt var selvfølgelig bra Jeg angrer veldig på at jeg brukt så mye tid gjennom svangerskapet på å være redd. Jeg har vært mer redd, enn jeg har gledet meg. Men da jeg begynte å kjenne liv hver dag, roet jeg meg mye ned. Selv om jeg til tider har vært sikker på at noe har vært galt flere ganger... Nå sitter jeg her med stoor mage, og det er bare 4 dager igjen til termin Ser tilbake og tenker på hvor tåpelig jeg var som var så mye redd. Men som du ser, helt normalt at man føler sånn Så det eneste tipset jeg kan gi, er at du bare må senke skuldrene og la tiden gå sin gang. Ting går som regel bra Nyt svangerskapet! Og!! Hold deg unna internett Det bare skremmer deg. Ring lege eller jordmor i steden om det er noe du er usikker på.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #6 Skrevet 30. juni 2010 Det som hjalp meg var å tenke at hvis det var noe galt med fosteret, ville det uansett være bedre at naturen ryddet opp, og jeg spontanaborterte, enn at jeg måtte føde et barn som kanskje ikke ville overleve uansett. Og at man ikke får gjort noenting fra eller til uansett, så det bare er bortkastet energi. Det som skjer, det skjer! Og at for de aller fleste går det helt fint! Kvinner har født barn all vår tid Før du vet ordet av det har tiden sneglet seg frem, og du kan føle deg mer trygg
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. juli 2010 #7 Skrevet 1. juli 2010 TS her igjen! Takk for at dere deler deres erfaringer. Godt å høre at det ikke bare er meg som er litt "gal"! Hm, prøver så godt jeg kan å tenke positivt og på at det ikke er noe jeg får gjort til eller fra... Snart har jeg vel ikke mer å google heller...! Tror at bare jeg får tatt en tidlig ul så er mye gjort. Håper virkelig jeg roer meg ned hvis vi kan se hjerteslag...!
Gjest Lovegeckos Skrevet 1. juli 2010 #8 Skrevet 1. juli 2010 Tenk paa det som et eggelop. Du har storre sjanse for aa miste egget ut av skjeen om du stirrer paa egget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå