Gå til innhold

Trene med rockering


Neshorn

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt med Cassal rockering på 1, 5 kg. Ville egentlig ha 2 kg, men det hadde de ikke inne...

Tenker jeg skal begynne å trene med den for å holde midjen smal og trimme magen:) Har hørt mye bra om den, men ønsker konkrete erfaringer.

Gikk du ned i midjemålet? Hvor mange cm etter ca hvor lang tid?

Midjen min er snaue 70 cm nå, vil ned til 60 cm. Er det realistisk?

Alle erfaringen mottas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hvis man får mindre midjemål av å trene med rockering, er det fordi man har gått ned i fettprosent/blitt slankere (over hele kroppen). Det er ikke mulig å kun bli slankere i midjen, enten man trener magemusklene eller ei.

Med andre ord: Du kunne like gjerne jogget deg en tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får mindre midjemål av å trene med rockering, er det fordi man har gått ned i fettprosent/blitt slankere (over hele kroppen). Det er ikke mulig å kun bli slankere i midjen, enten man trener magemusklene eller ei.

Med andre ord: Du kunne like gjerne jogget deg en tur.

Ja, vet at det ikke går an å punktforbrenne, men å trimme magemusklene samtidig som man beveger seg (kan vel ikke kalles kondisjon, men en slags er det jo) skader jo ikke akkuratt. Magen er så å si fettfri, så det er ikke vektminsking jeg ønsker, mer en oppstrammelse og opprettholdelse av markert midje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ti cm var da vel litt mye?

Kanskje, men jeg hadde 60 cm i midjemål for et par år siden, så jeg håper rockeringen kan bidra til å få meg tilbake dit:)

Trener styrke og kondis ved siden av, men håper rockeringen skal gi det lille ekstra til magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja, vet at det ikke går an å punktforbrenne, men å trimme magemusklene samtidig som man beveger seg (kan vel ikke kalles kondisjon, men en slags er det jo) skader jo ikke akkuratt. Magen er så å si fettfri, så det er ikke vektminsking jeg ønsker, mer en oppstrammelse og opprettholdelse av markert midje.

Hvis det ikke er å gå ned i fettprosent du ønsker, hvorfor tror du da magen skal bli mindre av rockering? Den eneste måten å bli smalere på ER å redusere fettprosenten (og evt få mindre muskler, men det regner jeg med ikke vil skje i ditt tilfelle siden rockeringen vil gi musklene litt trening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det ikke er å gå ned i fettprosent du ønsker, hvorfor tror du da magen skal bli mindre av rockering? Den eneste måten å bli smalere på ER å redusere fettprosenten (og evt få mindre muskler, men det regner jeg med ikke vil skje i ditt tilfelle siden rockeringen vil gi musklene litt trening).

Uttrykkte meg kanskje litt feil, jeg må nødvendigvis få bort fett for å bli smalere. Sa det jeg sa for å poengtere at jeg ikke er ute etter å slanke meg 10 kg, fordi jeg allerede har relativt flat mage, men vil holde den i form med rockering og kanskje få midjen smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det ikke er å gå ned i fettprosent du ønsker, hvorfor tror du da magen skal bli mindre av rockering? Den eneste måten å bli smalere på ER å redusere fettprosenten (og evt få mindre muskler, men det regner jeg med ikke vil skje i ditt tilfelle siden rockeringen vil gi musklene litt trening).

Uttrykkte meg kanskje litt feil, jeg må nødvendigvis få bort fett for å bli smalere. Sa det jeg sa for å poengtere at jeg ikke er ute etter å slanke meg 10 kg, fordi jeg allerede har relativt flat mage, men vil holde den i form med rockering og kanskje få midjen smalere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Har en selv! Har hørt at det er flott trening for magen!

Om det har utgjort noe forskjell for meg er jeg ikke sikker på. Fettprosenten min ligger på 14%, så det er vel kanskje mest andre ting som har spilt en rolle. Men i kombinasjon med masse annet tror jeg det er fint å bruke rockering. Alle monner drar? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest energystar

Har trent rockering.. og believe me, du blir kjempe sliten og svett:) Har foresten tatt av meg 10 kilo, 8 cm rundt magen og 10 cm rundt hoftene..:) dette klarte jeg ved hjelp av rockering og gåturer. Brukte 4 mnd på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir hverken sliten og svett av å bruke rockering. Jeg kan stå og stå og stå og stå med ringen i flere timer uten at det berører meg det minste. Alt som skal til er litt vrikking med hoftene, og den holder seg der.

Det jeg da gjør er å danse rundt med den, gå med den, løpe og slike ting. Likevel kan jeg ikke si at det gjør meg så svett =/

Hva er det dere gjør for å bli så slitne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt slakk med min så her har jeg ikke merket fremgang. Holdt på hver dag 1-2 uker, så dro jeg på ferie og sov borte (hos kjæresten) nesten hver dag, så kom helt av det.

Fikk btw ikke vondt av ringen, verken blåmerker eller annet skummelt som ryktene sa. Litt øm dagen etterpå, men ikke noe mer. Holdt på i 20-30 min pr gang.

Må begynne igjen og holde litt lengre periode denne gangen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også en rockering på 1,5 kg. Jeg har ikke holdt på lenge nok til å få noe resultat, men jeg får blåmerker! Men jeg bare ignorerer de fordi jeg får blåmerker bare noen ser på meg, så... :gjeiper:

Men jeg blir i allefall sliten og svett, det skal sies! Så jeg tror nok den er godt for noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kunne like gjerne jogget eller syklet dere en tur...

Hvorfor så negativ?

Jeg kan ikke jogge pga dårlige bein og det er ikke sykkelterreng der jeg bor. Hva er det som er så galt med å ville trene på en morsom og annerledes måte privat i sitt eget hjem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg blir hverken sliten og svett av å bruke rockering. Jeg kan stå og stå og stå og stå med ringen i flere timer uten at det berører meg det minste. Alt som skal til er litt vrikking med hoftene, og den holder seg der.

Hva er det dere gjør for å bli så slitne?

Hvor tung er din ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker. Den er godt over 1 kg, vertfall. Kan prøve å finne det ut i morgen, jeg. Har hatt den siden jeg var liten. Holdt på med rockering siden jeg var 3 år gammel :)

Jeg både jogger, går og løper, takk. Rockering og hoppetau er en bonus. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rockeringer.no

her ser dere innersvingen rockeringer. den minste e på 1,7 kg.

brukes et par minutter daglig i starten å ja en bli blå nesten svart rundt magen. derfor starrte roli.

men etter hvert 20 minutter daglig, så vil en etter et par mnd ,ca, merke fler cm inn i midjen.

det er det mang som har greid

noen greid mellom ti-20 cm på et par mnd og. å ikke drivi særli aen trening

husk å rocke begge veie så du ikkebli skakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir svett og lsiten fordi jeg aktiv bruker musklene i magen og rygg for å holde rockeringen oppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...