Gjest Enny Skrevet 12. juli 2010 #101 Skrevet 12. juli 2010 TS: Jeg ble fort bilsyk som barn. Spilte ingen rolle om det var kort eller lang tur. (Et argument jeg egentlig ikke skjønne siden man like så godt kan kræsje 10 meter fra eget hus som 10 mil. ) Jeg hadde lett snudd setet om barnet mitt ble som meg. Jeg vet hvor jævlig det er å sitte kvalm og dårlig, antall ganger med oppkast har ingenting med saken å gjøre. Er man bilsjuk så er man skikkelig dårlig, med heller uten spying.
Gjest AnonymBruker Skrevet 12. juli 2010 #102 Skrevet 12. juli 2010 Unger skal ikke føyes bare fordi de skriker. Unger som remjer og herjer på trass kan man fint overse til de skjønner hvem som bestemmer. Uansett hvor lang tid det tar. Det er ikke trass eller hvem som bestemmer jeg snakker om - jeg snakker om foreldre som blir trafikkfarlige fordi de holder på å klikke av barna som sitter og hyler bakovervendt i bilen. Eller om foreldre som blir trafikkfarlige fordi treåringen ikke klarer å kommunisere tydelig nok når h*n sitter bakovervendt. Når det er sagt har jeg ikke planer om å snu setene med det første, min eldste klarer fint å sitte bakovervendt til hun er 4, men fy pokker så upraktisk det er å ha så dårlig kontakt med barna i bilen. Sikkerheten går selvsagt foran dette, men poenget mitt er fremdeles, og har hele tiden vært, at jeg tenker at vi som foreldre blir mer trafikkfarlige av å ha bakovervendte barn, og det synes jeg er et tankekors.
Husfrua Skrevet 12. juli 2010 #103 Skrevet 12. juli 2010 Nå gir gjerne de testene bakovervendte seter dårlige karakterer, hvis de i det hele tatt er med i testen. Og årsaken er at de nedover i europa som er vant med forovervendte seter kan finne på å montere et bakovervendt sete feil. Så best i test er ikke nødvendigvis best. Sorry! Har du lest hele testen du kjøpte setet etter, eller gikk du bare ut ifra at best i test var det beste? (I så fall bør du lese litt på sidene til trygg trafikk.) Ikke at hverken ditt eller mitt svar er særlig relevant i denne tråden. Ja, jeg så på resultatet på alle punktene og konkluderte med at det var sikkert nok
Husfrua Skrevet 12. juli 2010 #104 Skrevet 12. juli 2010 http://forbrukerportalen.no/produkter/20252/ Kanskje denne kan være noe for dere ts? Vi kjøpte nettopp denne fordi den ga nokså bra sikkerhet både på frontkollisjon og sidekollisjon
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå