Gå til innhold

nav og arbeid


Gjest smoothie22

Anbefalte innlegg

Gjest smoothie22

hei.

har mottatt dagpenger ca en mnd, men får nå jobbe ca 80% i 8 uker, men det er ikke mulighet for annet enn helgejobbing etter dette. bør jeg fortsette og sende meldekort denne perioden, slik at jeg ikke trenger og søke på nytt? jeg VET at jeg må på dagpenger igjen, da jeg har spurt (svært forhåpningsfull) om det kunne være en mulighet for mer jobbing etter sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pucifer

Send meldekort som vanlig, men før på dager og timer du jobber.

Du vil da mest sannsynlig ikke få noen penger fra NAV denne perioden, men når du ikke jobber så mye igjen så vil du få dagpenger igjen.

For sikkerhetsskyld så tar du kontakt med din saksbehandler på NAV og forteller at du bare jobber i 8 uker, og etter det evnt bare helger, slik at de er klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Ja :)

Husk å fyll ut timer og dager du arbeider på meldekortene.. Du vil ikke få noen penger dersom du arbeider over 50% av den tiden som er satt i vedtaket ditt.. :)

Jeg mener å huske at du må arbeide over 12 uker for å søke om gjennopptak av dagpengene.. :) så skulle du arbeide i over 12 uker er det lite unødvendig å fylle ut meldekortene.. :)

OBS: Det er ikke nødvendig å ringe NAV for fortelle hvor mange uker du skal arbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

er det ikke? jeg ringte dem for en tid tilbake, når jeg bare fikk et par vakter (er som hjelpepleier dette, behovet er jo stort, men kommunens økonomi tilsier ikke at flere kan ansettes der jeg er, ifølge dem som jobber der, og avdelingslederen) de sa jeg skulle føre på timer jeg jobbet, det har jeg gjort - og kan jeg altså bare fortsette med det uten og ta kontakt med dem? kan jeg ikke bli straffet eller noe for og ikke ha gitt beskjed? håper nav ser positivt på det at jeg gjør alt jeg kan for og jobbe, og alt har forhørt meg om muligheten til videre arbeid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Jeg ville nå sagt i fra uansett om man MÅ eller ikke jeg da, men det er fordi jeg ikke sa ifra en gang, og mistet pengene fordi de anså at jeg var ute i jobb.

Fikk heldigvis rettet opp i det og tilbakebetalt det jeg ikke fikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smoothie22

ja er nok lurt og gi beskjed uansett:) hater at jeg bare får jobbe 7 uker til, så er det tilbake på de dumme dagpengene:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Krizzy

er det ikke? jeg ringte dem for en tid tilbake, når jeg bare fikk et par vakter (er som hjelpepleier dette, behovet er jo stort, men kommunens økonomi tilsier ikke at flere kan ansettes der jeg er, ifølge dem som jobber der, og avdelingslederen) de sa jeg skulle føre på timer jeg jobbet, det har jeg gjort - og kan jeg altså bare fortsette med det uten og ta kontakt med dem? kan jeg ikke bli straffet eller noe for og ikke ha gitt beskjed? håper nav ser positivt på det at jeg gjør alt jeg kan for og jobbe, og alt har forhørt meg om muligheten til videre arbeid.

Du gjør som du fikk beskjed om sist. Du fører opp timene du har arbeidet på meldekortet.

Det er ikke en straffbar handling at du ikke ringer og informerer dem at du skal jobbe i 8 uker. Derimot er det en straffbar handling hvis du ikke fører opp arbeidsmengden din på meldekortene!

Det blir sett kjempepositivt på at du arbeider i 8 uker.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Jeg ville nå sagt i fra uansett om man MÅ eller ikke jeg da, men det er fordi jeg ikke sa ifra en gang, og mistet pengene fordi de anså at jeg var ute i jobb.

Fikk heldigvis rettet opp i det og tilbakebetalt det jeg ikke fikk.

Hei. Har ikke satt meg som anonym denne gangen.

Det som jeg tipper har skjedd med deg er at du har arbeidet i mer enn 12 uker (Jeg tror at 12 uker er det korrekte tallet, men litt usikker) sammenhengende. Dermed har dagpengene stoppet. Dette er noe som skjer automatisk etter folketrygdloven, og kan ikke stoppes uansett hva man sier i fra om i forveien. Man søke om å gjennoppta dagpengene :)

For alt jeg vet kan det være noe annet som har skjedd, men det er det jeg tipper har skjedd :)

Edit: Krav om gjenopptak av dagpenger

En løpende stønadsperiode som er avbrutt i inntil 52 uker, kan som hovedregel gjenopptas uten ny prøving av kravet til minsteinntekt, uten ny ventetid og uten at dagpengegrunnlaget fastsettes på nytt. Hvis dagpengeperioden er avbrutt på grunn av arbeid i 12 uker eller mer, kan du få fastsatt dagpengegrunnlaget på nytt. Nytt dagpengegrunnlag kan fastsettes når stønadsperioden gjenopptas eller ved etterfølgende årsskifte hvis det lønner seg for deg.

Endret av Krizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pucifer

Det er det helt sikkert, er jo NAV vi snakker om her ;)

Derfor syns jeg det er like greit å si ifra på forhånd, samme hvor unødvendig det er, for å kanskje slippe rot i etterkant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krizzy

Det er det helt sikkert, er jo NAV vi snakker om her ;)

Derfor syns jeg det er like greit å si ifra på forhånd, samme hvor unødvendig det er, for å kanskje slippe rot i etterkant.

Husk, at NAV er mange deler av en stor organisasjon som flettes sammen til en person du ringer eller møter. :)

Når det først skjer rot, er det egentlig lite som skulle vært sagt på forhånd - det er bare å rydde opp ØYEBLIKKELIG :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...