Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg lurer på hva dere synes islam beriker Norge med som Norge trenger og som Norge ikke burde vært foruten?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg lurer på hva dere synes islam beriker Norge med som Norge trenger og som Norge ikke burde vært foruten? Hva synes du kristendommen beriker Norge med?
Larsern Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Hva synes du kristendommen beriker Norge med? Berikelse i den forstand at dersom mennesker absolutt må ty til en religion så står kristendommen som et alternativ til islam.
Gjest AnonymBruker Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg lurer på hva dere synes islam beriker Norge med som Norge trenger og som Norge ikke burde vært foruten? Kebab. 3
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Hva synes du kristendommen beriker Norge med? Men hva er et islam kan tilføre og berike Norge med som Norge ikke har fra før er spørsmålet. Det blir jo konstant påpekt hvor berikende det er med fremmede kulturer og religioner. Så jeg bare lurte på konkret hva man siktet til. 1
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #6 Skrevet 29. juni 2010 Syns ikke Islam beriker Norge på noen måte. Men menneskene som praktiserer islam beriker Norge med deres kultur og tradisjoner. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #7 Skrevet 29. juni 2010 Syns ikke Islam beriker Norge på noen måte. Men menneskene som praktiserer islam beriker Norge med deres kultur og tradisjoner. Men islam er jo den viktigste delen av kulturen og tradisjonen.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #8 Skrevet 29. juni 2010 Ja en viktig del av kulturen ja, men islam i seg selv beriker ikke Norge i mine øyne. Det er en forskjell der
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #9 Skrevet 29. juni 2010 Ja en viktig del av kulturen ja, men islam i seg selv beriker ikke Norge i mine øyne. Det er en forskjell der Mitt inntrykk er at muslimer mener det er motsatt. At kulturen og alle de utdaterte tradisjonene er negativ mens islam er fantastisk. Hva mener du er så bra med kulturen da?
K.A. Skrevet 29. juni 2010 #10 Skrevet 29. juni 2010 Hei, jeg lurer på hva dere synes islam beriker Norge med som Norge trenger og som Norge ikke burde vært foruten? Synes du må være mer konkret. Kan du gi eksempel på noe som har kommet utenfra som har beriket Norge? Litt usikker på hvilke kriterier du opererer med.
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #11 Skrevet 29. juni 2010 Synes du må være mer konkret. Kan du gi eksempel på noe som har kommet utenfra som har beriket Norge? Litt usikker på hvilke kriterier du opererer med. Men jeg får stadig høre at det er så berikende med muslimske kulturer i det norske samfunnet og noe som vi absolutt ikke burde vært foruten. Mange tar det nærmest som en selvfølge at det er så bra og "mangfoldig" osv, uten å komme med noe konkret positivt som vi ikke ville hatt ellers.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #12 Skrevet 29. juni 2010 Mitt inntrykk er at muslimer mener det er motsatt. At kulturen og alle de utdaterte tradisjonene er negativ mens islam er fantastisk. Hva mener du er så bra med kulturen da? Musikken, tradisjonene rundt mat og kostholdet/oppskrifter, annen måte å prate på / omgås på (ikke slike trauste nordmenn som bare nikker til naboen istedenfor å slå av en prat )...sikkert mye mer
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #13 Skrevet 29. juni 2010 Musikken, tradisjonene rundt mat og kostholdet/oppskrifter, annen måte å prate på / omgås på (ikke slike trauste nordmenn som bare nikker til naboen istedenfor å slå av en prat )...sikkert mye mer Så det er egentlig bare det å være utadvendt du mener da siden du bare nikker til naboen din istedet for å slå av en prat? For man trenger jo ikke amerikansk innvandring for å få hamburgeroppskrifter eller mexicansk innvandring for taco-oppskrifter.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #14 Skrevet 29. juni 2010 Så det er egentlig bare det å være utadvendt du mener da siden du bare nikker til naboen din istedet for å slå av en prat? For man trenger jo ikke amerikansk innvandring for å få hamburgeroppskrifter eller mexicansk innvandring for taco-oppskrifter. Har ikke ork til å diskutere alt ned i brøkdeler. Jeg syns det er berikende å ha folk fra forskjellige kulturer rundt meg. Jeg har laget mat etter oppskrift fra andre land - det blir ikke like morsomt eller like godt som når man står på kjøkkenet sammen med noen som har levd med den matkulturen hele livet, og man lærer det fra personen selv. Jeg syns det er hyggelig å prate med mennesker fra andre land, høre på historier, eventyrer, opplevelser, dagliglivet, se forskjeller. 2
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #15 Skrevet 29. juni 2010 Har ikke ork til å diskutere alt ned i brøkdeler. Jeg syns det er berikende å ha folk fra forskjellige kulturer rundt meg. Jeg har laget mat etter oppskrift fra andre land - det blir ikke like morsomt eller like godt som når man står på kjøkkenet sammen med noen som har levd med den matkulturen hele livet, og man lærer det fra personen selv. Jeg syns det er hyggelig å prate med mennesker fra andre land, høre på historier, eventyrer, opplevelser, dagliglivet, se forskjeller. Gjelder dette uavhengig av hva slags kultur det er snakk om for din del? Alle kulturer er berikende eller er det noen kulturer som det er veldig mye ukultur i etter din mening som gjør helheten negativ og ikke positiv totalt sett?
Mann 42 Skrevet 29. juni 2010 #16 Skrevet 29. juni 2010 Men jeg får stadig høre at det er så berikende med muslimske kulturer i det norske samfunnet og noe som vi absolutt ikke burde vært foruten. Mange tar det nærmest som en selvfølge at det er så bra og "mangfoldig" osv, uten å komme med noe konkret positivt som vi ikke ville hatt ellers. Det eneste jeg kan komme på i farta er at det beriker Akersgata og diverse nettfora, der folk diskuterer hvordan de kan kvitte seg med alle de negative konsekvensene av Islam. Jeg har enda til gode å høre om en eneste side ved Islam som i seg selv er udelt positiv, og som noen etnisk norsk person har ønsket velkommen til landet. Ikke en.
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #17 Skrevet 29. juni 2010 Gjelder dette uavhengig av hva slags kultur det er snakk om for din del? Alle kulturer er berikende eller er det noen kulturer som det er veldig mye ukultur i etter din mening som gjør helheten negativ og ikke positiv totalt sett? Det gjelder alle kulturer
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #18 Skrevet 29. juni 2010 Det gjelder alle kulturer Selv kannibal-kulturer og kjønnslemlestelses-kulturer?
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2010 #19 Skrevet 29. juni 2010 Det eneste jeg kan komme på i farta er at det beriker Akersgata og diverse nettfora, der folk diskuterer hvordan de kan kvitte seg med alle de negative konsekvensene av Islam. Jeg har enda til gode å høre om en eneste side ved Islam som i seg selv er udelt positiv, og som noen etnisk norsk person har ønsket velkommen til landet. Ikke en. Mener du selv at islam er 100% bare negativ for Norge og at det bare forverrer Norge?
Gjest Pucifer Skrevet 29. juni 2010 #20 Skrevet 29. juni 2010 Selv kannibal-kulturer og kjønnslemlestelses-kulturer? Vel, nå skal ikke jeg påstå at jeg har vært i kontakt med ALLE kulturer i hele verden, så jeg syns kanskje du kan slutte med denne nedbrytingen av absolutt alt som blir skrevet. Kannibal-kultur? Så vidt jeg vet så er det noen veldig kjente kannibaler som er tyskere. Vel, jeg syns Tyskland er et strålende land å besøke (ja også til tross for at de hadde Hitler og hele den saken der) Kjønnslemlestelseskulturer...Jeg ser ikke noe mer ned på den kulturen enn andre kulturer, nei. Selvom jeg syns det ikke burde vært lov, så betyr ikke det at jeg liker kulturen noe mindre av den grunn. Skal vi begynne å diskutere hver minste lille detalje så blir dette bare for dumt, unnskyld meg. Om man ikke skal like kulturen bare pga et par ting, så kan man ikke like noen kulturer da.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå