Skylight Skrevet 29. juni 2010 #1 Skrevet 29. juni 2010 Jeg og min 4 måneder gamle baby og hans eldre storesøster skal ut og fly i sommer. Han kan jo ikke sitte ordentlig, men kan ligge litt slapt i halvoppreist stilling for en liten periode, f.eks gjennom flyplassen. Er han for liten? Jeg skal ha med meg dypvogn også, så det blir bare fra bagasjeinnsjekking/utsjekking til ombordstigning/avstigning og samme vei tilbake. Forstår bare ikke hvordan jeg skal orke å bære han hele veien med storesøster på slep som trenger sitt og håndbagasje. Storesøster kan fint slepe med seg paraplytrillen når vi har dypvognen og vi kan fint bruke ryggsekk begge to til resten. Er det forsvarlig? Finnes det egnede paraplytriller som man kan sove i og ha med seg inn på flyet? Andre forslag til å ta med seg en så liten baby?
cogito Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 Eg ville heller vald å bruke bæresjal/bæresele i ein slik situasjon. Då får du hendene fri til storesøster og handbagasje, og slepp å tenkje på den ekstra trilla resten av ferien. Mange flyplassar har jo også små handbagasjevogner som kan vere greie dersom du har meir handbagasje enn du kan bære. Me har ei Ergo bæresele, som me er veldig fornøyd med!
Skylight Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #3 Skrevet 29. juni 2010 Jeg har vurdert babybjørnen min frem og tilbake, men synes han roer seg så dårlig i den, blir fort urolig. Og ikke får jeg lagt han fra meg heller annet enn for å sitte rett på fanget.... men kanskje vi rett og slett bare må øve oss mer på å bruke den, eks på handlesenter. Han bruker ofte og gulpe over hele meg, gjerne utover gulvene i butikker og slikt også, slitsomt og pinlig.
helenaa Skrevet 29. juni 2010 #4 Skrevet 29. juni 2010 Du bør undersøke med de flyplassene du skal på om det er lov å ta med trilla fram til flyet (det kan hende de tillater det selv om det ikke er plass inne på flyet). Jeg har opplevd begge deler. Jeg vet ikke om det finnes paraplytriller der ryggen kan legges helt ned, men vi har i alle fall en liten og grei trille der det går. For en kort periode skulle det være helt uproblematisk å ha babyen der.
Caramba Skrevet 29. juni 2010 #5 Skrevet 29. juni 2010 Jeg har kjøpt en tvilling-paraplytrille og ryggene kan legges så godt som helt ned. Jeg hadde tatt med reisetrille til 4 mnd baby på ferie, samt bæresele. Begge deler er supre å ha på ferie. Babyen kan sove i vogna på dagtid også, det har vi gjort en del. Feks inne på rommet på den varmeste tiden på dagen, mens vi har vært på balkongen, eller om kvelden når man spiser middag. For oss har det fungert veldig greit da vår første sov overalt, bare han var trøtt nok.
Skylight Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #6 Skrevet 29. juni 2010 Høres lurt ut med begge deler ja... Jeg har tenkt litt på hvordan jeg skal få gått på do feks uten vogn. Han kan ikke sitte i vanlig handlevognaktig sete, det testet jeg ut i dag. Så det må bli en reisetrille. Det går helt sikkert bra mht hvor langt jeg får trille da jeg også har babybjørn. Jeg har kikket litt på denne i dag til 499,- : paraplytrille
O'hara Skrevet 30. juni 2010 #7 Skrevet 30. juni 2010 Jeg er ikke sikker da jeg ikke har erfaring, men Maxi-Cosi har et understell til bilsetene sine. Personlig synes jeg de ser smarte ut? Da ligger jo babyen like godt som de gjør i bil... Nå aner jeg ingenting om hverken pris eller om de faktisk er smarte eller ei... Ellers hører jeg om flere som sier det samme som deg, at ungen ikke slår seg til ro i en Babybjørn, men etter hva jeg har skjønt, så er sjal litt annerledes?
Umuriel Skrevet 30. juni 2010 #8 Skrevet 30. juni 2010 Hvis du har Maxi Cosi bilstol, kan du jo investere i Quinny Zapp. Den kan du bruke som hjul til bilstolen, og den er så liten at den går som håndbagasje i flyet. Når barnet blir større kan du bruke den som vanlig trille (den har kun sittestilling).
Skylight Skrevet 30. juni 2010 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2010 Dere sier noe der, jeg trenger jo forsåvidt bilstolen på den andre siden uansett og den quinny zapp så veldig praktisk ut. Prøvde et bæresjal når pjokken var mindre og falt pladask for det, men så klarte jeg ikke å skaffe den over finn.no, men skal jammen forsøke igjen nå :-)
O'hara Skrevet 1. juli 2010 #10 Skrevet 1. juli 2010 Bæretøy, og masse informasjon om det, kan du lese om, og kjøpe på tettinntil.no. Tror du finner mer der enn på finn?
Concertina Skrevet 1. juli 2010 #12 Skrevet 1. juli 2010 Bæretøy, og masse informasjon om det, kan du lese om, og kjøpe på tettinntil.no. Tror du finner mer der enn på finn? Masse informasjon på tettinntil ja Og et bruktmarked, men det er mye på finn.no og, dog stort sett elastiske sjal og til en 4 mnd gammel baby så ville jeg valgt meitai eller en formsydd (Manduca, Ergo, Beco osv), evt et vevd sjal framfor et elastisk sjal. Det blir fort til at barnet er for tungt til elastisk når det er så stort som 4 mnd.
Concertina Skrevet 1. juli 2010 #13 Skrevet 1. juli 2010 Får man ha med bilstolen inn på flyet? Ikke nødvendigvis. Hvis det er plass på flyet slik at du kan ha den i eget sete så ja, men er det fullt så risikerer du å måtte sende den i det du kommer på gaten... og jeg ville ikke sendt et sete uten å pakke det inn (i utgangspunktet så vil jeg ikke sende bilsetet med flyfrakt i det hele tatt). Ellers så er alternativet å bestille eget sete til barnet, da får man det med seg inn i flyet.
cogito Skrevet 1. juli 2010 #14 Skrevet 1. juli 2010 Får man ha med bilstolen inn på flyet? Viss du bestiller eit eige sete til babyen (betaler barnebillett), går det iallfall greitt. Då kan babyen også sitje i bilstolen under flyturen! Den må likevel sitje i fanget til ein vaksen under opp- og nedstiging, festa med magebelte som igjen er festa til den vaksne sitt belte. Elles leverer du den berre ved gaten, saman med trilla. Då vil kabinpersonalet legge den på ein trygg plass, og du får den mest sannsynlegvis igjen ved gaten når du kjem fram. På nokre flyplassar har me opplevd at me måtte hente trilla på bagasjebandet, fordi den hadde blitt pakka i lasterommet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå