Gå til innhold

Jeg hater meg selv

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle liksom slanke meg innen neste skoleår, men det som skjer er at jeg heller fyker opp i vekt(!)

Det funker ikke for meg, jeg HATE meg selv.

"ikke kjøp inn godteri, da kan du heller ikke spise det" jeg bor ikke alene derfor kan jeg ikke bestemme hva andre skal kjøpe, de kjøper inn godteri og lar det bare ligge framme..

Prøve å snakke med dem om det, men de blir bare sure.

De sliter IKKE med vekten, de er ordentlig tynne, trener ikke noe, spiser masse drittmat.

Jeg leve slik før jeg også, men så var jeg ganske god og rund også.

Jeg prøvde å stoppe, men men enkleste mpten var å stoppe å spise. Heller ingenting enn bare litt.

Nå i etter tid sliter jeg så grusomt. Med vektøking, forstopplese og dårlig selvbilde.

Jeg må skifte klær flere ganger om dagen osv.

Jeg KLAER bare ikke mer. Jeg hater å kjenne fettet på magen jeg vil ta en kniv å skjære det vekk, jeg får ikke sove tenker kun på den forbaskede magen min og den elendige selvkontrollen jeg har.

Jeg har sosialangst og er deprimert så jeg eier ikke motivasjon.

Det er alt for lett å hive i seg en sjokolade nå og da.

Jeg trener hver dag, hopper tau i 1-2 timer med søren så legger jeg bare enda mer på meg.

Nei, det er IKKE muskler, det er fett. I det siste har jeg fått enda større rumpe også, noe som ikke har hvert et problem før.

Jeg MÅ stoppe å spise igjenn, det er den eneste måten å bli glad på.

Dessuten er jeg STYGG.

Vet ikke hvorfor, men jeg har tynne lepper og føler meg alltid skitten selvom jeg dusjer hver dag.

Jeg tørr ikke jogge ute, jeg klarer så vidt å gå ute ( noen dager gjør jeg ikke det heller) alt dette er pga den stygge magen min ! Er fettsuging mitt eneste alternativ ?

Jeg kjenner jeg trenger rense kroppen, har spist alt for masse dritt mat og det merkes på humøret.

Noen som vet om noen efektive måter å spy på? Tenker ikke på å stappe en finger i halsen men bli syk rett og slett ? Jeg kjenner at det tenger å renses opp.

Ikke be meg gå til en psykolog for det skjer bare ikke. Han kan ikke gi meg kroppen jeg vil ha, den må jeg sulte for selv.

Høres sikkert veldig klagete ut her nå, men igjenn så er det pga jeg hater meg selv.

Jeg blir kvalm av å se det sygge trynet mitt og kjenne magen brette seg når jeg sitter. Om jeg ikke holder den inn når jeg står, ser det søren meg ut som det er boller inni magen min også..

Bakfra er jeg en pære, ja en stygg råtten pære som ikke burde eksistert.

Er det i det hele tatt mulig å sulte seg ned 5 kilo innen 1 og en halv måned ? Si enten ja eller nei, ikke si at det er dumt.

GODT Å FÅ DET UT

Videoannonse
Annonse
Gjest hogwash
Skrevet

Ikke be meg gå til en psykolog for det skjer bare ikke. Han kan ikke gi meg kroppen jeg vil ha, den må jeg sulte for selv.

Ville nok anbefalt psykolog ja, til nød fastlege.

Sulting har en tendens til å virke mot sin hensikt, kroppen tror det er uår/tørke e.l. Og i det du begynner å spise opp mot normalen igjen, vil den prøve å legge seg opp ett fettlag så den har noe å gå på i lignende situasjoner.

Værsåsnill å kontakt profesjonelle.

Skrevet

Problemet ditt er ikke vekt eller utseende, men depresjon og selvbilde. Får du bukt med depresjonen og piffet opp selvbildet vil resten komme etter. Du vil aldri kunne bli fornøyd med deg selv bare ved å gå ned i vekt, for så lenge du er deprimert og har dårlig selvbilde vil du aldri bli fornøyd med deg selv uansett. Det første steget er å innse at ingen har så lav oppfatning av deg som du selv har.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

TS:)

Var en periode hvor jeg veide 5 kilo mindre enn jeg gjorde nå, aldri hvert mer fornøyd.

Men så skjedde det noe ( trenger ikke å gå inn på det her og nå) som gjorde meg deprimert. Ikke noe med utsenet å gjøe det, men nå som jeg har kommet meg litt forbi det andre, sitter jeg igjenn med de ekstra 5 kilone jeg gikk opp.

Ikke nok med det, de 3 siste dagene har jeg bare spist og spist og hva ble premien for det ? 3 nye kilo...

Jeg kommer ikke ut av denne sirkelen før jeg har sultet vekk de ekstra 3 hvertfall, så kan jeg ta de 5 kilone som jeg egentlig hadde planlagt, på en litt mer human måte. Altså, masse trening og sunn mat.

Men alt blir bare håpløst når man ser at vekten går oppover og det begynner å komme en bilring. Streken blir bare mer og mer tydlig for hver dag som går.

Om jeg trener, så får jeg bare enda mer matlyst, og det virker ikke som trening har noen efekt på meg.

Jeg har tydligvis så elendig forbrenning at selv trening i 1-2 timer hver dag ikke er efektivt.

Nei, jeg spiser ikke tusenvis at kalorier så er ikke derfor, holder meg på rundt 1000 de dagene jeg er "meg selv" men de dagene jeg sprekker kan jeg spise opp mot 2500 kaloier, å det får konsekvener for meg.

Hvorfor er det ikke sånn for andre ? Hvorfor kan noen spise over 2000 kalorier daglig i tilegg til å ikke trene en dritt ?

I morra skal jeg IKKE spise, ikke i over i morgen heller. Da føler jeg meg mer "ok" og kan fortsette med å trene. Ingen trening i morra da lurer jeg meg selv til å tro at jeg kan spise noe jeg ikke burde.

Beklager om jeg virker sur og grinete her, men er vel nesten det jeg er, men mest deprimert. Er utrulig stresset nå også.

Ja, en psykolog kunne kanskje hjulpet, men jeg tørr ikke å gå å fortelle om hvor mye jeg sliter når det kommer til utseneet, for da vil han legge merke til de samme feilene som meg, å jeg kan virkelig ikke takle at flere enn meg skal dømme meg negativt, selvom jeg vet mange gjør det, for seg selv.

Om jeg ikke er blitt kvitt hvertfall 5 kilo innen skolen skal starte til høsten er jeg redd jeg dropper den, jeg er ikke i stand til å gå på en skole slik ting ligger ann nå.

Skrevet (endret)

Kjære TS

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies.

Jeg vil gjerne formidle telefonnummeret til IKS, 22 94 00 10. Her sitter det mennesker med både kompetanse og erfaring, og som kan gi deg gode og nyttige råd på veien.

Vennlig hilsen

SportyShorty, mod

Endret av SportyShorty
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...