Gå til innhold

Å gå i ukjentes bryllup?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det står på oppslaget over kirkens aktiviteter - enten på en tavle utenfor eller ved inngangen.

Da står det vielse - slik og sånn og hvem og hva - og så åpen eller lukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere som har sagt til meg " vi gleder oss til å komme å titte på dere i kirken" selvom de ikke er invitert....

Så koselig!!!

Det er jeg enig i at er bare hyggelig. Det samme synes jeg med "kikkere" som jeg vet hvem er, men jeg synes det er litt rart med fullstendig fremmede, selv om de så bare sitter på galleriet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den kirken jeg sannsynligvis kommer til å gifte meg i (forhåpentligvis snart) er ganske stor, og det hadde bare vært koselig om noen kom for å kikke i mitt bryllup. (På den måten fylle opp litt plass også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at så mye som kommer til å kikke opp på galleriet- har sikkert mer enn nok annet å tenke på!!

Dessuten vil jeg tro at det kan dukke opp både naboer og kollegaer, -og fremmedfolk. Bare kos!!

Men kirken blir i vårt tilfelle full nok- det er plass til rundt 130 stykker i kirkerommet, og vi inviterer rundt 110 stykker........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det står på oppslaget over kirkens aktiviteter - enten på en tavle utenfor eller ved inngangen.

Da står det vielse - slik og sånn og hvem og hva - og så åpen eller lukket.

Oi.. Dette har aldri stått utenfor vår kirke, verken der vi bodde for noen år siden eller der vi bor nå. Gudstjenester og sånn har stått på den tavla, men ikke vielser.

Vielser som er annonsert av brudeparet i avisen er i prinsippet åpne dersom ingenting annet er skrevet.

Vi hadde "kikkere" i vårt bryllup. Det gjorde meg ingen ting.

Så lenge folk holder seg på galleriet eller langt bak er det bare fint synes jeg.

Det er veldig vanlig der jeg kommer fra.

Hilsen Lampeskjerm som ikke husker passordet sitt, og ikke har funnet ut hvordan hun skaffer seg nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært og tittet på et annet bryllup, hun var en gammel klasseveninne da, så vi "kjente" jo hverandre.

Men jeg skulle ønskt at jeg kunne komme og kikke på flere av deres bryllup! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går gjerne i kirken til folk jeg kjenner selv om jeg ikke er invitert. Det blir satt stor pris på. Men ville ikke gått hvis jeg ikke kjente personen som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er upassende å gå i kirken for å få tips til salmer og andre ting. Hvis det er mennesker du kjenner , er det greit. Men helt fremmede mennesker syntes jeg er litt rart. Ville noen gått i en begravelse for å få tips til salmer ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel ikke helt det samme vel....??

Dessuten er en vielse også en form for gudstjeneste, alle velsignes og man får høre tekster fra Bibelen. Jeg kan ikke forstå at noen skulle bli fornærmet over at det sitter noen diskret i et hjørne eller oppe på galleriet. Man er jo ikke der for å ødelegge akkurat.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir vel ikke helt det samme vel....??

Dessuten er en vielse også en form for gudstjeneste, alle velsignes og man får høre tekster fra Bibelen. Jeg kan ikke forstå at noen skulle bli fornærmet over at det sitter noen diskret i et hjørne eller oppe på galleriet. Man er jo ikke der for å ødelegge akkurat.....

Ok det var en dårlig sammenligning fra min side. Syntes bare det er litt rart men hvis du er kjempe diskre så er det vell greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg overrasket.

Er dette et problem altså?

Trudde det var helt vanlig jeg. Man setter seg selvsagt bakerst, eller på galleriet, og gjør ikke mye utav seg. Men jeg anså dette som "en helt normal del av forberedelsene til sin store dag" jeg. Ville ikke hatt det minste mot om det var et fremmed menneske i kirka når den dagen en gang forhåpentligvis kommer for meg også, og egentlig synes jeg det er greit om de bare gratulerer og sier "dere hadde en nydelig seremoni, tillykke videre i livet!" eller noe slikt...

Det er altså ikke slik at alle anser dette som akseptabelt? hmm... må tenke meg om før jeg gjør noe slikt altså....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I vår vielse var det mange som satt på bakerste benk og på galleriet (jepp, jeg så dit et par ganger :wink: ) som jeg aldri før har sett. Synes det var bare koselig jeg. Det er gøy at andre vi ha med seg det som skjer, og at kanskje noen får tips om hva de skal gjøre eller ikke gjøre. Altså synes jeg det er helt greit.

Vi var i lukket vielse i sommer. Da sto det en lapp på tavlen utenfor kirken. "Kirken er stengt lørdag xx/xx på grunn av vielse". Så vil du ikke at forlk skal titte på deg kan du jo velge lukket vielse da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...