Gå til innhold

Raser ned i vekt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Ville bare høre med dere om dere har noen erfaringer osv med å rase ned i vekt uten grunn.

Jeg er ei jente på 21 år, som har veid 54 kg, og veier nå kun 47... jeg er 1.63 høy.. Har ikke begynt å trent,spist mindre eller noe sånt..Så kan det skyldes stress? eller hva er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å rase ned i vekt kan også være symptom på flere sykdommer så du bør se en lege uansett.

Jeg raste ned i vekt en gang, men det var når jeg sluttet å trene og mistet muskelmasse - uansett så gikk jeg til legen bare for å være sikker.. det bør du også gjøre.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hørt om flere som har rast ned i vekt; flere av de har fått Diabetes.

Skrevet

Jeg støtter forslaget om å gå til legen :) Mange sykdommer starter med vekttap, men det er jo ikke sikker det er noe hos deg, men allikevel greit å sjekke seg :)

Gjest SmallTalk
Skrevet

Men er du stressa, da?

Jeg har gått ned ganske mye i vekt det siste halvåret grunnet stress, så ja, stress kan føre til vektnedgang. For min del så glemmer jeg å spise når jeg blir stressa, samt at kroppen jobber konstant på høygir. Dette fører til vekttap. Hadde ca samme startvekt som deg og er nede på det samme som deg nå.

Det positive dersom det er stress er at kiloene kommer lett på igjen når ting roer seg ned. Anbefaler uansett å ta en tur til legen. Det kan være andre grunner til at du går ned i vekt.

Skrevet

Nei,er egentlig ikke stressa heller..men på jobb er det mye stress. Har tenkt på å gå til legen, ser ikke ut som jeg legger på meg heller, selv om jeg prøver..:(

Gjest SmallTalk
Skrevet

Nei,er egentlig ikke stressa heller..men på jobb er det mye stress. Har tenkt på å gå til legen, ser ikke ut som jeg legger på meg heller, selv om jeg prøver..:(

Tar du med deg stresset fra jobben hjem? For det er ekstremt lett å la seg påvirke av jobbstress og å glemme å legge det igjen ved dørstokken til jobben.

Skrevet

Tar du med deg stresset fra jobben hjem? For det er ekstremt lett å la seg påvirke av jobbstress og å glemme å legge det igjen ved dørstokken til jobben.

Nei,det føler jeg ikke at jeg gjør...og jeg har heller ikke jobbet mer enn 3 dager i uken, og nå har jeg ferie, og likevel klarer jeg liskom ikke å legge på meg...selv om jeg til tider vil...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal gå til lege jeg. Det er som andre her nevner flere sykdommer som starter med vekttap, noen av dem kan være alvorlige hvis du ikke får behandling. Noen blodprøver kan vise om du har mangler e.l som bidrar til vekttapet.

Skrevet

Husker en på jobben for mange år siden som var på din alder. Hun raste plutselig ned i vekt. Hun var kanskje str 44, og endte opp på 38 på kort tid uten å trene eller spise mindre. Hun var hos legen, og jeg mener de snakket om stoffskifte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...