Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Er det noen som har denneknivblokkenfra Eva Solo og som kan fortelle meg om den er bra? God plass? Solid? Har en en tre jeg er særdeles lite fornøyd med, og "kutteplassen" min er foran et stort kjøkkenvindu så magnetlist på veggen kan jeg ikke ha. Er derfor på jakt etter en ny. Bør romme i hvertfall fem kniver...
Plym Skrevet 29. juni 2010 #2 Skrevet 29. juni 2010 (endret) Jeg har den, og er dessverre bare sånn passe fornøyd. Den velter hvis du setter en litt stor kniv langt frem. Jeg ville ikke kjøpt den igjen. Jeg er egentlig ikke så imponert over Eva Solo generelt. Mer form enn funksjon, synes jeg. Endret 29. juni 2010 av Plym
Gjest Elastica Skrevet 29. juni 2010 #3 Skrevet 29. juni 2010 Jeg har den som ikke er "skjev" og er veldig fornøyd. Stødig, rommer en del kniver, kan lett rengjøres og ser bra ut.
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. juni 2010 #4 Skrevet 30. juni 2010 Har hatt den og var fornøyd med den, bare pass på at du ikke løfter den med kniver i, da risikerer du at bunnen løsner.
Frk. Stella Skrevet 30. juni 2010 #5 Skrevet 30. juni 2010 Jeg har den, og er fornøyd med den rent praktisk. Har hatt min i mange år (fem, om jeg ikke tar helt feil?), og den er like pen. Enkel å rengjøre. For meg har det vært helt naturlig å sortere knivene etter størrelse (dvs de største og tyngste kokkeknivene bak, så brødkniv, fileterinskniv osv, og tilslutt skrellekniv i den "korte" enden), så har ikke opplevd velting osv som andre nevner. Det eneste minuset er vel egentlig utseendet, som jeg ikke er såå overbegeistret for lenger....
Gjest AnonymBruker Skrevet 5. juli 2010 #6 Skrevet 5. juli 2010 Jeg har også en sånn. Den har veldig god plass, men er som tidligere sagt litt ustabil. Du må altså passe nøye på hvilke kniver du plasserer hvor. Og om den står i solen kommer før eller siden limet rundt "bunnplaten" til å løsne, og da har du kniver utover hele kjøkkenbenken og kjøkkengulvet en gang ca kl. 3 om natten. Det høres ganske godt. Jeg advarer mot fare for kloremerker i taket på soverommet. Men vi var kjempefornøyde med den ca et år eller to.
Gjest AnonymBruker Skrevet 13. juli 2010 #7 Skrevet 13. juli 2010 TS her. Takk for svar! Har vært på ferie, og ble veldig glad når jeg så at det var kommet svar her! Er det noen som kan anbefale en annen type knivoppevaring? Eva Solo blokken er ganske dyr og jeg har ikke falt pladask for designet...men jeg syntes den ser helt ok ut. Den må ikke være til vegg og den må være nøytral i formen. Bør romme i hvert fall to store kniver og tre litt mindre.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. juli 2010 #8 Skrevet 14. juli 2010 Sjekk Bodum sin nye. Muligens litt liten, men veldig fin. Vi har nettopp kjøpt den.
Rødtoppen86 Skrevet 14. juli 2010 #9 Skrevet 14. juli 2010 Jeg kjøpte en knivblokk på glasmagasinet. Koster egentlig 1000kr, men så er det jo sånn halv pris i butikken, så det kostet 500kr. Er kjempefornøyd, for den ser fin ut, tar lite plass og knivene er meget bra. Det er den som er øverst på bildet, en avlang knivblokk så den passer fint inntil vegger, er ikke så klumpete liksom http://christiania-glasmagasin.blogspot.com/2010/02/flere-supre-bryne-tilbud.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå