Gjest Amy Skrevet 25. september 2003 #1 Del Skrevet 25. september 2003 Har en sønn på snart ett år. Før jeg gikk ut i fødselspermisjon var jeg arbeidsledig. Dvs at nå når jeg er ferdig med permisjonen må jeg ut i ny jobb. Da det ikke ser ut som om jeg får jobb så heller jeg mer og mer mot å være hjemme til august neste år (håper at tassen da har fått barnehageplass). Tenkte å også passe et annet barn fram til da. Det jeg lurer på er om et evt arbeidsgiver kommer til å se på meg som litt lite ambisiøs når jeg legger en evt karriere på hyllen fram til aug neste år. Kan også nevne at jeg bare har jobbet 1 år etter endt utdannelse. Vil denne erfaringen jeg fikk gjennom jobben bli sett på som "gått ut på dato" da det er "så lenge siden" jeg sist jobbet? Er egentlig ganske karrierebevisst av meg, men siden vi ikke har noen til å passe tassen og jeg ikke får en jobb jeg synes er tilfredsstillende så føler jeg at å være hjemme til tassen blir litt større er vel anvendt tid. Samtidig er jeg redd for hvordan jeg blir betraktet når jeg skal ut i markedet igjen. Forstår du "problemet" mitt? Eller er dette egentlig et problem i det hele tatt? Hvordan blir egentlig tidligere dagmammaer sett på ute i arbeidsmarkedet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 25. september 2003 #2 Del Skrevet 25. september 2003 Hvilken utdanning har du? Informatikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 25. september 2003 #3 Del Skrevet 25. september 2003 Jeg er arbeidsgiver, ville ikke sett på det som noe problem, så lenge det er sammenheng mellom utdannelse, jobb og barnepass. Da mener jeg at, dersom jeg får inn en søknad, hvor folk ikke har utdannelse, det er 10 år siden siste jobb, ungene er store for lenge siden osv.... Da lurer jeg litt på hvorfor vedkommende ikke har jobbet, men det igjen behøver ikke å bety at personen ikke får jobb. Litt rotete, men jeg håper du skjønner hva jeg mener.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #4 Del Skrevet 25. september 2003 Jepp Lavendel skjønte godt hva du mente. Takk for svar. Har jo ikke tenkt å være hjemmeværende så innmari lenge heller. Har heller ikke informatikk utdannelse så blir jo ikke helt utgått på dato heller heldigvis. Blir bare mer og mer sikker på at det å tilbringe tiden sammen med sønnen min er det beste. Får jo ikke tida sammen med han tilbake igjen så... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 25. september 2003 #5 Del Skrevet 25. september 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattevakten Skrevet 25. september 2003 #6 Del Skrevet 25. september 2003 Helt enig med deg Seraphine! Har selv et par år der jeg var hjemme med små barn, men ser ikke på det som hull. Forresten har jo alle krav på permisjon (uten lønn) i inntil et år når barna er små, så da må det vel være akseptert hos evt ny arbeidgiver også vil jeg tro! Vær hjemme og kos deg med barnet du, det blir tid nok for yrkesliv senere... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustine Skrevet 26. september 2003 #7 Del Skrevet 26. september 2003 Det ser egentlig ikke ut til at du har lyst til å jobbe nå - så bli hjemme da, men ikke for lenge. Ta telefoner til steder du har lyst å jobbe mens du er hjemme og poden sover, da vel. Få litt hjelp til pass og besøk noen utvalgte arbeidsgivere og fortell hva du kan og om planene dine "legg ut agn", så får du kanskje napp i form av et jobbtilbud eller intervju om noen måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå