Tulipan Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 på et leid lokale, hvordan gjør dere det med servering??
Piper Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Vi leide inn fire stykker, som serverte og tok seg av rydding og vasking etterpå.
SiljeMa Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 vi skal nok ha noen kollegaer og venninner av mamma til å gjøre dette
Solstrålejenta Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Vi leide inn 6 servitører, hvorav 4 av disse også var underholdning... Dvs de var syngende servitører
Rabadamtimtim Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Vi leide inn 6 servitører, hvorav 4 av disse også var underholdning... Dvs de var syngende servitører Hørtes tøft ut, hvor fant dere disse? Var det dyrt?
Solstrålejenta Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hørtes tøft ut, hvor fant dere disse? Var det dyrt? Jeg oppdaget dem da jeg var på et firmaarrangement. Passet ypperlig for oss ettersom vi manglet både servitører og underholdning. Vi brukte noen som kaller seg Showbøck og var veldig fornøyde med dem! De var jo relativt dyre, 20.000 kr for det de kaller Show Standard (mulig dette avhenger litt av hvor lenge de er der, antall gjester etc, vi var over 100). Da fikk vi 4 servitører og en pianist. Det er jo ganske dyrt, men vi fikk 2 funksjoner i ett og de var der i 12 timer, rigget opp og ned med eget musikkutstyr som vi fikk bruke utover natta etter at de var ferdige, de taflet under middagen og hadde et fantastisk show samtidig som de serverte, vasket opp etc. Forøvrig spilte pianisten og en av servitørene sang i kirken også. Ser at de også har en rimeligere variant og en enda dyrere med dansere til.... Endret 28. juni 2010 av Solstrålejenta
Barcelone Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Jeg har ansatt to venninner til serveringen. =o) Hun ene skal ta brudebildene våre også. Vi betaler reise og opphold. Hva de skal få i betaling for servering og fotografering blir vi enige om =o)
Rabadamtimtim Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 Jeg oppdaget dem da jeg var på et firmaarrangement. Passet ypperlig for oss ettersom vi manglet både servitører og underholdning. Vi brukte noen som kaller seg Showbøck og var veldig fornøyde med dem! De var jo relativt dyre, 20.000 kr for det de kaller Show Standard (mulig dette avhenger litt av hvor lenge de er der, antall gjester etc, vi var over 100). Da fikk vi 4 servitører og en pianist. Det er jo ganske dyrt, men vi fikk 2 funksjoner i ett og de var der i 12 timer, rigget opp og ned med eget musikkutstyr som vi fikk bruke utover natta etter at de var ferdige, de taflet under middagen og hadde et fantastisk show samtidig som de serverte, vasket opp etc. Forøvrig spilte pianisten og en av servitørene sang i kirken også. Ser at de også har en rimeligere variant og en enda dyrere med dansere til.... Det var heftig dyrt! Jeg er nok ikke så fin på det at jeg kan bruke så mye penger på sånt no, får jeg overlate til kongelige og slikt
lilleGrethe Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 Vi leier inn servitører som ble anbefalt av lokalet. Vi har 4 retters middag til ca 80 gjester, og skal ha 8 eller 9 servitører under middagen. Noen av disse blir igjen etterpå for å rydde opp og være bartendere.
Solstrålejenta Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Det var heftig dyrt! Jeg er nok ikke så fin på det at jeg kan bruke så mye penger på sånt no, får jeg overlate til kongelige og slikt Ja, alt er jo en prioriteringssak på hva man ønsker å bruke penger på eller ikke For vår del var det artig å gjøre noe annerledes som løsnet opp stemningen så det ikke ble så stivt... Forøvrig kostet det ikke så voldsomt mye mindre å leie vanlige profesjonelle serveringspersonale fra cateringbyråer heller... Men får man tak i venner og bekjente så er det jo klart at man kan spare noen kroner.
Ebano Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 (endret) Hvor mye betaler dere sånn ca i timen pr servitør? Har ikke greie på slikt men ser for meg at en fort ender på 300 kr per proffe servitør, og da kommer en fort opp i det Solstrålejenta betalte. Solstrålejenta´s løsning hørtes fantastisk ut! Endret 28. juni 2010 av Ebano
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå