Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #1 Skrevet 28. juni 2010 Det er noe som begynner å irritere meg veldig med Ellos, og det er at når man henvender seg til de via kontaktskjemaet dem har på websiden sin, så får man ikke noe svar. Dette er ikke første gangen at dette skjer. Må si jeg begynner å bli lei nå, når dette gjentar seg. Prøvde og gi dem en melding i forrige uke, den var jo ganske enkel: Jeg hadde bestilt en DVD med kongen av queens, men så fikk jeg den i posten fra CDON.COM, så derfor ville jeg avbestille og benytte meg av angrerett. Sendte de en melding og lurte på hvor mye det ville koste hvis jeg ikke hentet ut pakken på posten, men at den ble liggende der til den blir sendt i retur. Må dra ganske langt her for å få hentet den pakken, og det er tullete og først hente den ut, også fylle ut skjema for så å sende tilbake, for det må man jo uansett sikkert betale porto for. Er det andre som er misfornøyd med Ellos?
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #2 Skrevet 28. juni 2010 Nei, jeg er ikke misfornøyd, bestiller ofte derfra. Men hvorfor ringte du ikke og avbestilte istedet, eller var pakken allerede kommet? (Jeg kan ihvertfall gå inn på "mine sider" å avbestille/legge til varer på bestilling, men jeg har konto der, så vet ikke om alle kan det?!) Du skal vel heller ikke behøve å kjøre lengre enn til nærmeste postkontor/post-i-butikk for å hente pakkene dine
Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #3 Skrevet 28. juni 2010 Nei, jeg er ikke misfornøyd, bestiller ofte derfra. Men hvorfor ringte du ikke og avbestilte istedet, eller var pakken allerede kommet? (Jeg kan ihvertfall gå inn på "mine sider" å avbestille/legge til varer på bestilling, men jeg har konto der, så vet ikke om alle kan det?!) Du skal vel heller ikke behøve å kjøre lengre enn til nærmeste postkontor/post-i-butikk for å hente pakkene dine Jeg har ikke bestilt så ofte, da det er lang vei å kjøre. Da jeg skulle til å sende melding til de for å si at jeg ikke ønsket varen, var den allerede sendt. Og jeg regner vel med det at den kanskje kan komme i postkassen, men jeg vet jo ikke. Har gjort det med mindre varer før. Heller er det ikke noe sporingsnummer på den, så umulig å vite hvor pakken er. Det er kiwi her med utlevering av pakker, men dessverre så er det ikke der Ellos får pakkene sine levert. Er synd når de har sånn mulighet at man kan kontakte de via kontaktskjema, også svarer de ikke.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #4 Skrevet 28. juni 2010 Du kunne jo sett under kundeservice på hjemmesiden også, står ganske klart og tydelig hva som skjer om du ikke henter pakken: " Pakker som ikke hentes ut For alle pakker som ikke hentes ut debiterer Ellos kunden en avgift. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering, sammenlagt kr 149,-." http://www.ellos.no/CustomerSupport/BuyersInfo.aspx?CategoryId=15034
Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #5 Skrevet 28. juni 2010 Du kunne jo sett under kundeservice på hjemmesiden også, står ganske klart og tydelig hva som skjer om du ikke henter pakken: " Pakker som ikke hentes ut For alle pakker som ikke hentes ut debiterer Ellos kunden en avgift. Avgiften tilsvarer de faktiske kostnadene for returfrakt, ekspedisjonsavgift og håndtering, sammenlagt kr 149,-." http://www.ellos.no/CustomerSupport/BuyersInfo.aspx?CategoryId=15034 Hehe, ja men jeg har opplevd den siden dems, at den er ikke lett å finne fram i. Bare for å få sendt en mld til de, tok meg evigheter. Uansett om jeg først henter ut pakken for så å sende den tilbake, vil sikkert koste meg sikkert like mye som at jeg ikke henter den ut. Med bensin å alt, så må det jo bli det. Kommer den i postkassen, får jeg se om jeg får sendt tilbake, jeg trenger ikke 2 stk heller.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #6 Skrevet 28. juni 2010 Men du vet jo selv hvor langt unna du bor så da får du heller slutte å handle på nettet da. Eller i det minste slutte å bestille den samme varen fra forskjellige nettbutikker. Det er ikke Ellos sitt problem eller feil at du har tulla det til. Dessuten ligger det alltid med returporto sammen med bytteseddelen i pakkene.
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #7 Skrevet 28. juni 2010 Hei igjen! (Jeg som svarte kl. 11.35) Om du ønsker å handle mer derfra vil jeg anbefale deg å bli kontokunde, da har du "mine sider" hos Ellos, og kan gå inn og avbestille/legge til varer på egen hånd, og se hor pakken befinner seg. Når du henter ut pakken betaler du ingenting, og får regningen 1 mnd etterpå. Da kan du velge å betale alt med en gang, eller dele opp regningen i avdrag (med renter selvfølgelig). Ved oppkrav, altså om du betaler når du henter pakken, synes ihvertfall jeg det er mye styr med evt. retur og penger som skal komme inn på konto igjen o.s.v - dette slipper du med kredittkonto! (Anbefales ikke hvis du vet du kommer til å handle alt for mye og må dele opp regningen over lengre tid p.g.a rentene.. Ellers synes jeg det er rart at du ikke får velge et postkontor nærmere der du bor. Vet at Ellos bruker å levere pakker til ICA, uavhengig om det er postkontor like ved, men om man bor et sted der ICA er langt unna, skal det gå an å få levert til ditt nærmeste utleveringssted! Lykke til
Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #8 Skrevet 28. juni 2010 Hei igjen! (Jeg som svarte kl. 11.35) Om du ønsker å handle mer derfra vil jeg anbefale deg å bli kontokunde, da har du "mine sider" hos Ellos, og kan gå inn og avbestille/legge til varer på egen hånd, og se hor pakken befinner seg. Når du henter ut pakken betaler du ingenting, og får regningen 1 mnd etterpå. Da kan du velge å betale alt med en gang, eller dele opp regningen i avdrag (med renter selvfølgelig). Ved oppkrav, altså om du betaler når du henter pakken, synes ihvertfall jeg det er mye styr med evt. retur og penger som skal komme inn på konto igjen o.s.v - dette slipper du med kredittkonto! (Anbefales ikke hvis du vet du kommer til å handle alt for mye og må dele opp regningen over lengre tid p.g.a rentene.. Ellers synes jeg det er rart at du ikke får velge et postkontor nærmere der du bor. Vet at Ellos bruker å levere pakker til ICA, uavhengig om det er postkontor like ved, men om man bor et sted der ICA er langt unna, skal det gå an å få levert til ditt nærmeste utleveringssted! Lykke til Jeg har konto hos Ellos, så når jeg bestiller ting, får jeg faktura i etterkant. Så jeg har ikke betalt for varen enda da. Det har noe med tror jeg at Posten ikke kjører pakker til og fra Ellos, for det er det Tollpost som gjør, og de har bestemte plasser som de kjører til. Og pga det kan det bli litt tungvindt. Takk.
Gjest bente85 Skrevet 28. juni 2010 #9 Skrevet 28. juni 2010 Men du vet jo selv hvor langt unna du bor så da får du heller slutte å handle på nettet da. Eller i det minste slutte å bestille den samme varen fra forskjellige nettbutikker. Det er ikke Ellos sitt problem eller feil at du har tulla det til. Dessuten ligger det alltid med returporto sammen med bytteseddelen i pakkene. Jeg vet jo det, men hvis du tenker litt etter, så går det faktisk an å glemme! Det er faktisk Ellos sin feil når dem knapt svarer på henvendelser som dem får. Jeg har merket det med klær som har vært langt under forvetningene og en sak til. Det skal ikke være noe problem og svare på et enkelt spm. Men nå vet jeg hva jeg kan gjøre, men jeg må se hvor pakken kommer først!
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. juni 2010 #10 Skrevet 28. juni 2010 Jeg er veldig misfornøyd med Ellos, ja. Hvorfor? Fordi sidene deres rett og slett ikke virker. Hver gang jeg prøver å bestille noe fra min konto får jeg feilmelding, og beskjed om å prøve igjen senere. Det har ført til at jeg sjelden prøver å bestille noe. Hvis jeg absolutt trenger noe derfra sender jeg mail. Men de har fortsatt ikke kunnet finne ut hva som er feil med kontoen min.
Gjest Invicta Skrevet 28. juni 2010 #11 Skrevet 28. juni 2010 Jeg er veldig misfornøyd med Ellos, ja. Hvorfor? Fordi sidene deres rett og slett ikke virker. Hver gang jeg prøver å bestille noe fra min konto får jeg feilmelding, og beskjed om å prøve igjen senere. Det har ført til at jeg sjelden prøver å bestille noe. Hvis jeg absolutt trenger noe derfra sender jeg mail. Men de har fortsatt ikke kunnet finne ut hva som er feil med kontoen min. Noe lignende skjedde meg også. Jeg skulle opprette en konto for å bestille en bukse, men jeg fikk bare feilmeldinger. Dette var midt på natta, så jeg prøvde igjen neste dag, med samme resultat. Jeg tror jeg forsøkte noen ganger senere også, men har aldri fått det til, så jeg gav opp. Er ikke så ofte jeg finner noe pent der uansett.
Tulle Skrevet 28. juni 2010 #12 Skrevet 28. juni 2010 Tja.. Vil ikke si jeg er direkte fornøyd. Har bestilt fra dem et par ganger. Sist gang jeg prøvde å bestille via nettet fikk jeg beskjed om at kundenummer ikke eksisterer. Da jeg bestilte via telefon var det en gretten dame, noe som absolutt ikke gav mersmak. Fikk et feil skjørt jeg bestilte til jenta mi. Dessuten synes jeg leveringstiden er noe lang.
Hoppetaujenta Skrevet 28. juni 2010 #13 Skrevet 28. juni 2010 Har fått feil størrelser to ganger etter hverandre nå. Enten feilmerking på utsiden av plasten, eller faktisk veldig feil størrelse, men det gikk greit å sende tilbake og bytte. Også å få penger tilbake på min konto. Har handlet massevis der gjennom årene og kommer nok til å fortsette med det.
Meaty Skrevet 28. juni 2010 #14 Skrevet 28. juni 2010 Men du vet jo selv hvor langt unna du bor så da får du heller slutte å handle på nettet da. Eller i det minste slutte å bestille den samme varen fra forskjellige nettbutikker. Det er ikke Ellos sitt problem eller feil at du har tulla det til. Dessuten ligger det alltid med returporto sammen med bytteseddelen i pakkene. Man vet man er på KG når man får et slikt svar. Dette har jo ingenting å gjøre med det trådstarter spør om! Bra at det var andre som kom med mer fornuftige svar.
Gjest Blubberella Skrevet 28. juni 2010 #15 Skrevet 28. juni 2010 Jeg handler masse derfra og er storfornøyd! Har aldri fått feil størrelse eller noe, de leverer raskt og svarer på henvendelsene. De gangene jeg har sendt melding har jeg fått svar. Tror det var en gang det skjedde noe tull med ei bestilling, men det ordnet seg til slutt. TS; jeg vil nok anbefale at du henter ut pakken og returnerer den, så slipper du å betale 149,- i gebyr. Returportoen er vel 39,- eller noe hvis du bruker lappen som følger med, men mulig at det blir billigere om du betaler porto selv og sender med posten.
Gjest bente85 Skrevet 30. juni 2010 #16 Skrevet 30. juni 2010 Pakken kom rett i postkassen og den er betalt med kredittkort. Og siden den er det, blir den ikke sendt tilbake. Å sende den tilbake blir ikke noe så mye billigere, så da beholder jeg den, eventuelt gir til samboer eller noe.
Fluffe Skrevet 30. juni 2010 #17 Skrevet 30. juni 2010 Eneste jeg er skuffa over er all reklamen som jeg måtte mbe dem slutte å sende meg. Man burde ringe neste gang...
Gjest bente85 Skrevet 7. august 2010 #18 Skrevet 7. august 2010 Jeg bestilte en Ab Doer Twist den 21.Juli var det vel. Enda har jeg ikke fått den, og på Ellos sine sider står det at den har blitt sendt, men jeg har ikke mottatt noen pakkelapp. Selv om treningsapparatet er tungt, så burde det jo komme fram?
I.am.me Skrevet 8. august 2010 #19 Skrevet 8. august 2010 Jeg er også en av de som ikke liker Ellos. Jeg har ikke bestilt noe derfra, og det kommer jeg ikke til å gjøre. Skikkelig dårlig utvalg, dårlig service ifølge andre, høye priser på ting som egentlig ikke er verdt pengene og også utrolig uoversiktlig og mye feil på siden. Dessuten tror jeg Laredoute og Ellos bruker mange av de samme leverandørene på klær, da halvparten av klærne er de samme (?)...
AnonymBruker Skrevet 8. august 2010 #20 Skrevet 8. august 2010 Jeg er også en av de som ikke liker Ellos. Jeg har ikke bestilt noe derfra, og det kommer jeg ikke til å gjøre. Skikkelig dårlig utvalg, dårlig service ifølge andre, høye priser på ting som egentlig ikke er verdt pengene og også utrolig uoversiktlig og mye feil på siden. Dessuten tror jeg Laredoute og Ellos bruker mange av de samme leverandørene på klær, da halvparten av klærne er de samme (?)... Du liker ikke noe du ikke har prøvd? Logis
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå