Gå til innhold

Problem med at onkelen min røyker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Om nettene sover jeg alltid med åpent vindu...klarer ikke å sove ellers.

Onkelen min pleier å røyke på verandaen bak i hagen, like ved vinduet mitt, og det er veldig plagsomt når jeg har lagt meg og jeg får mye røyk inn på rommet.

Jeg er veldig allergisk og blir ganske dårlig. Når jeg våknet neste dag er jeg helt ødelagt i både ører, bihuler og har vondt i hodet, føles ut som om jeg har ranglet hele natten...også fordi jeg får forstyrret nattesøvn siden jeg må stå på og lukke opp verandadøren på rommet min som vender ut mot andre siden av huset for å lufte ut. Kan ikke ha oppe verandadøren siden den vender ut mot 1.etg og jeg kan få ubudne gjester ...

Jeg har nå spurt om han kan røyke på andre siden av huset når jeg har lagt meg, så jeg slipper denne røyken, noe han har gjort, men han er litt sur ... Han er en gammel mann som ikke forstår mitt problem i forhold til røyk, selv om han prøver.

Er det frekt av meg å be han røyke et annet sted?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg synst ikkje at det er frekt å be han røyke ein annan stad dersom du har så mykje problem med røykinga som du seier. Er vel fullt mogeleg, han MÅ vel ikkje røyke akkurat utanfor vindauget ditt? Om du blir fysisk dårleg, burde han som er onkelen din ta omsyn til og forstå dette.

Skrevet

Onkelen min pleier å røyke på verandaen bak i hagen, like ved vinduet mitt, og det er veldig plagsomt når jeg har lagt meg og jeg får mye røyk inn på rommet.

Jeg er veldig allergisk og blir ganske dårlig. Når jeg våknet neste dag er jeg helt ødelagt i både ører, bihuler og har vondt i hodet, føles ut som om jeg har ranglet hele natten...også fordi jeg får forstyrret nattesøvn siden jeg må stå på og lukke opp verandadøren på rommet min som vender ut mot andre siden av huset for å lufte ut. Kan ikke ha oppe verandadøren siden den vender ut mot 1.etg og jeg kan få ubudne gjester ...

Jeg har nå spurt om han kan røyke på andre siden av huset når jeg har lagt meg, så jeg slipper denne røyken, noe han har gjort, men han er litt sur ... Han er en gammel mann som ikke forstår mitt problem i forhold til røyk, selv om han prøver.

Bor du der gratis bør du vel strengt tatt holde kjeften din og være glad for at du har et sted å bo!

Gjest Gjest
Skrevet

Bor du der gratis bør du vel strengt tatt holde kjeften din og være glad for at du har et sted å bo!

Jeg må være stokk blind, kan nemlig ikke les noe sted i hovedinnlegget at vedkommende bor der gratis?

Vondt i hodet i dag?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

For den del kan det da være onkelen som bor hos TS gratis også...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Haha, det er moren min som eier huset, men onkelen min leier billig og jeg bor der gratis, men vi deler på strøm og vi har hvert vårt matbudsjett.

Men uansett, så har jeg vel lov å si ifra om dette med røyken? Litt dumt om jeg må være hjemme fra jobb om jeg blir syk av det.

Skrevet

Selvfølgelig har du lov til å si fra om at røykingen plager deg!

Gjest Sobril
Skrevet (endret)

Hehe. Dette med røyking er et VEEEELDIG sårt tema hos samtlige som røyker har jeg skjønt. Forståelse skal man ofte lete lenge etter...

Har ei venninne som verken tåler parfyme eller røyk. Hvis hun ber noen av sine venninner om å vennligst sitte litt lenger unna, så himler de med øynene etc. At hun har astmatiske problemer, hoster og brekker seg - nei, det blir avfeiet med at hun skaper seg.

Røykere har en tendens til å være utrolig irriterende. Dessuten så lukter de vondt.

Vi lever i 2010, smokers! Stå på krava og overse alle advarsler - vi overlevde jo 70-tallet!!

Endret av Sobril
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Stå på TS og si ifra! :goodbye:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Dette med røyking er et VEEEELDIG sårt tema hos samtlige som røyker har jeg skjønt. Forståelse skal man ofte lete lenge etter...

Har ei venninne som verken tåler parfyme eller røyk. Hvis hun ber noen av sine venninner om å vennligst sitte litt lenger unna, så himler de med øynene etc. At hun har astmatiske problemer, hoster og brekker seg - nei, det blir avfeiet med at hun skaper seg.

Røykere har en tendens til å være utrolig irriterende. Dessuten så lukter de vondt.

Vi lever i 2010, smokers! Stå på krava og overse alle advarsler - vi overlevde jo 70-tallet!!

Syns røyking er et veeeldig sårt tema for ikkerøykere i motsetning til 15 år siden! Da sa dere ikke noe. Da var det ingen som var allergiske. Det er visst den mye moderne folkesykdommen som poppet opp sammen med Høybråten. Merkelig det der.

Ts du kan bestemme over folk når du får deg et eget sted å bo!

Skrevet

Ts du kan bestemme over folk når du får deg et eget sted å bo!

Hun har jo et eget sted å bo, hjemme hos seg selv ;) Onkelen får leie billig hos de.

Selvfølgelig kan du gi beskjed til onkelen din, kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å røyke på andre siden av huset. Du sa at du allerede har sagt det til han, sluttet han da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hun har jo et eget sted å bo, hjemme hos seg selv ;) Onkelen får leie billig hos de.

Selvfølgelig kan du gi beskjed til onkelen din, kan ikke skjønne at det skal være så vanskelig å røyke på andre siden av huset. Du sa at du allerede har sagt det til han, sluttet han da?

Ja, hvis du kaller å bo gratis hos moren et eget sted så......

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jammen herregud, skal TS lide i sitt eget hjem fordi onkelen ikke gidder å røyke ut et annet sted? Dere er jo ikke helt gode!

Skrevet

Ja, hvis du kaller å bo gratis hos moren et eget sted så......

Selvfølgelig gjør jeg det :) Alle kaller vel hjemme for hjemme når de bor der, jeg antar at til og med du gjorde det

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jammen herregud, skal TS lide i sitt eget hjem fordi onkelen ikke gidder å røyke ut et annet sted? Dere er jo ikke helt gode!

Han røyker UTE!!! Dere har klart å jage alle røykere ut, men fortsetter jammen å klage!

Har vanskelig for å tro at det siver så mye røyk inn at TS blir syk av det.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig gjør jeg det :) Alle kaller vel hjemme for hjemme når de bor der, jeg antar at til og med du gjorde det

Jo, det gjorde jeg, men det er vel ikke dermed sagt at foreldrene mine ga meg herskerett over huset!! Det fikk jeg da jeg flyttet for meg selv.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hva sier moren din da TS? Har du prøvd å ta dette opp med henne? Det er kanskje mest riktig at hun sier fra siden det er hennes hus og hun som leier ut til han?

Skrevet

Jo, det gjorde jeg, men det er vel ikke dermed sagt at foreldrene mine ga meg herskerett over huset!! Det fikk jeg da jeg flyttet for meg selv.

Det er forskjell på herskerett og på å be leieboeren røyke på andre siden av huset vet du ;)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på herskerett og på å be leieboeren røyke på andre siden av huset vet du ;)

Ikke så veldig stor forskjell syns jeg. Nå er det moren sin leietaker vet du, ikke TS sin :)

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke frekt. Bor man i samme hus må man ta hensyn til hverandre. Om han ikke forstår, eller bare er vrien, uansett hva årsaken er til at han ble sur så har du ihvertfall oppnådd det du ville, ettersom jeg forstår? (min utheving) Da trenger du jo ikke gruble mer på dette. Bare la ham være sur, mest sannsynlig går det over ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...