Gå til innhold

Hva er sjansene mine til å komme inn?


Gjest AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker

Hei!

Jeg har søkt på en bachelorgrad i Bergen til høsten (studiet har mellom 40-60 plasser). I fjor var det 150 førstevalgssøkere og 45,4 i snitt for å komme inn. I år er det 213 førstevalgssøkere. Jeg har et snitt fra VGS på 45,7. Hva tror dere sjansene mine er for å komme inn i år? Pleier snittene å variere mye? Jeg er bare såå nervøs. Har virkelig lyst til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Jeg vil tro det er sannsynlig at snittet øker endel når det er så mange flere søkere, med mindre de åpner flere studieplasser. Men det er jo absolutt ikke sikkert at det øker så mye :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Jeg vil tro det er sannsynlig at snittet øker endel når det er så mange flere søkere, med mindre de åpner flere studieplasser. Men det er jo absolutt ikke sikkert at det øker så mye :) Lykke til!

Håper ikke det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det er jo lov å håpe at de ekstra søkerne ikke har bedre karakterer enn deg, for da kommer du jo inn. Men det er bare å vente og se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Det året jeg skulle søke på medisin var snittet 73 elle 74 tror jeg, fordi det var så mye søkere. Så jeg måtte vente et helt år på å komme inn! Så om det er veldig mange søkere og de har x antall plasser, så vil snittet automatisk øke. Krysser fingrene for deg, da, og ikke gi opp om du ikke kommer inn i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...