Gå til innhold

Svetter under armene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har nå smurt på dette vidundermiddelet selv om det er midt på lyse dagen og ikke kveld:) man, men. Her sitter jeg da med mine LP plater under armene iført en lyseblå topp så dere kan jo selv tenke dere hvordan jeg føler meg. Venter spent på virkningen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror faktisk -som nevnt tildligere i denne tråden- at det er en grunn til at det står på både Yerka og aluminiumsklorid at man skal bruke det om kvelden !

Men håper det virker for deg denne gangen, da....

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte alumiuniumsklorid her om dagen, mener jeg betalte 30 kroner eller noe sånt..

Det er mye billigere en jeg får Yerka ja. kanskje jeg skal prøve det neste gang, synes nemlig rol on hørtes mer praktisk ut også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest svetteguri

En ting er lukt og fukt, men hva med farge??? Jeg har ødelagt utallige skjorter og gensere fordi de blir helt gule under armene :( . Noen som vet hva jeg kan bruke slik at det ikke ødelegger klærne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting er lukt og fukt' date=' men hva med farge??? Jeg har ødelagt utallige skjorter og gensere fordi de blir helt gule under armene :( . Noen som vet hva jeg kan bruke slik at det ikke ødelegger klærne?[/quote']

Tror faktisk mesteparten av den fargen kommer fra deodoranten som legger seg på klærne når du svetter.

Problemet har ihvertfall blitt radikalt mindre for meg etter Yerka og aluminiumsklorid

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cleopatra-

Du forteller at du har foretatt en operasjon. Har hørt myter (?) om at etter et slikt inngrep forekommer det ofte bivirkninger med tanke på tørr hud etc.? Hva er din erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliminiumsklorid svir ikke når armhulene er nybarberte? Og har hørt noe om at under armene tar man raskt opp stoffer gjennom huden, og aliminium er ikke sunt... Litt engstelig jeg?? Noen som kan berolige meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som prøver eller bruker aluminiumsklorid: Vær forsiktige! Jeg har hørt om de som ikke har brukt det med måtehold og fått store bivirkninger. Den ene måtte opereres under armene fordi all svette hadde stoppet i huden. Svettekjertlene ble betente og måtte som sagt opereres. En meget lite hyggelig hendelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også dårlig erfaring med Yerka. Aliminiumsklorid fungerer mye bedre på meg, og koster mindre.

Prøv den siste du, Gjest, kanskje den fungerer bedre for deg? Da kan du bruke vanlig deodorant også.

Hm. Jeg har motsatt erfaring. Aluminiumskloriden slutter å fungere på meg etter kort tid. To-tre påføringer, så virker den ikke lengre.

Yerka derimot, er strålende!

Så det er visst litt individuelt dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste (alle?) antiperspiranter inneholder aluminiumsklorid!

Det står på dem, les innholdsfortegnelsen. Det du kjøper på apoteket er en sterkere oppløsning enn det som selges i butikken (husker ikke prosenten, jeg...)

Aliminiumsklorid svir ikke når armhulene er nybarberte?

Jo, det gjør det.... :wink:

*Lisa*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Dropin

Du må jo lese hva som står på flaska med aluminiumsklorid, så slipper du plagene! Du skal ikke barbere deg under armene inntil 2 dager før du bruker den. Så holder det kanskje å bruke den kun 1 gang i uken i stedet for 2! Prøv den dere, og se om den funker. Gjør ihvertfall det på meg!

Lykke til, a :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte yerka i mine yngre dager og fikk en stor byll under armen, hvor jeg måtte ta en skalpell for å få ut innholdet. Det var mye og og luktet forferdelig. Ikke bruk yerka over lengre perioder. Jeg bruker det av og til nå og da med barberte armhuler og påføres om kvelden. Jeg svetter nesten ikke der lenger. Ikke bekymre seg for å svette mye tror jeg også hjelper lettere sagt enn gjort med jeg har på en måte sluttet å tenke på det og da svetter jeg mye mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...