Gjest Anonymous Skrevet 25. september 2003 #1 Skrevet 25. september 2003 Når man scanner maskinen for virus og den ikke finner noe (scannet da hele maskinen med norton), kan man ha virus for det eller? Min kjære er overbevist om at han har fått et eller annet, men kan ikke finne noe. Han hadde klikket på en link på hegnar.no, en link fra microsoft. Etter det hadde skjedd en masse (han er ikke spes datakyndig..) som han sier, og maskinen hadde restartet. Fikk panikk ettersom en hadde fortalt om det viruset som kommer pr mail tilsynelatende fra Microsoft. Det som overvåker alle tastetrykk. Dette er jobbmaskinen hans, og det blir betalt masse regninger på firma fra denne. Jeg tror ikke han har fått noe virus, men må spørre her..
Gjest Liten Skrevet 25. september 2003 #2 Skrevet 25. september 2003 Hvis du oppdaterer det forløpende, så er Norton ganske pålitelig. Ikke oppdaterte virusprogrammer er imidlertid lite verdt.
chandler Skrevet 25. september 2003 #3 Skrevet 25. september 2003 Hvis man ikke har oppdaterte virusdefinisjoner i anti-virus-programmet kan man godt ha virus selv om programmet sier at man ikke har noen. Når det gjelder microsoft oppdateringa fra hegnar stoler jeg såpass mye på hegnar sine websider at en link til en oppdatering fra Microsoft på disse sidene nok er akkurat det. Det at maskinen restartet etter at oppdateringen var installert er ikke unormalt da flere oppdateringer krever dette. Det viruset som blir spredt rundtomkring nå kommer også bare på mail, og så lenge du ikke åpner vedlegget til mailen er du trygg. Dette kan aldri bli sagt nok: Microsoft sender aldri... ALDRI... ut oppdateringer pr. mail.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå