Gå til innhold

Hva er proteinrik mat?


ElleVille

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kutte ned på karbohydrater, og spise mer proteiner.

Men, det innebærer at jeg må kutte ut (eventuelt kutte ned på) poteter, ris og pasta - hva skal jeg spise istedet?

Kjøtt er greit, men poenget kan vel ikke være å spise kun kjøtt og grønnsaker? Eller?

Jeg spiser for tiden hovedsaklig kylling, ris, pasta, grønnsaker og frukt.

Siden så stor del av måltidene faktisk er karbohydrater, ser jeg ikke helt for meg hvordan jeg skal gjøre om dette, altså hva jeg skal bytte ut pastaen med.

Har noen forslag?12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Dette har vært diskutert tidligere så jeg vil anbefale deg å søke gjennom innleggene. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

protein mat: belgfrukter (bønner,linser...) soyaprodukter (tofu, bønner..)

nøtter og frø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

proteinrik mat: egg, visse melkeprodukter (spes cottage cheese), kjøtt og bønner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men... det jeg egentlig lurer på, er hva dere spiser til middag - uten karbohydrater?

Middag bestående av linser høres liksom litt... stusselig ut. Gjesp.gif

Jeg er vant til at en del av tallerknen enten er ris, pasta eller poteter - det er denne delen jeg må erstatte, ved siden av kjøtt og grønnsaker.

Kylling, grønnsaker, nøtter - frø og linser? Hmmm, spørs om jeg står over dette prosjektet. icon_wink.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 år senere...

For meg har pasta, poteter og ris blitt helt unødvendig. Du trenger jo ikke begynne med å kutte det helt ut, men heller minske porsjonene. Spis halvparten, eller en tredjedel av det du har pleid å spise :) Vend deg til å la så mye som mulig ligge igjen til slutten, da merker nok du også hvor unødvendig det er etterhvert!

Det her funker nå hvertfall helt ypperlig for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

For meg har pasta, poteter og ris blitt helt unødvendig. Du trenger jo ikke begynne med å kutte det helt ut, men heller minske porsjonene. Spis halvparten, eller en tredjedel av det du har pleid å spise :) Vend deg til å la så mye som mulig ligge igjen til slutten, da merker nok du også hvor unødvendig det er etterhvert!

Det her funker nå hvertfall helt ypperlig for meg ;)

Nein, Ich eine aber meins :P Haaben eine francurt ein subar marc!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...