Gå til innhold

BH-størrelse


~Lille_My~

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp tatt mål for å prøve og finne min rette BH-størrelse på http://www.underverker.no

Da jeg har satt inn målene som er: 1. Mål under brystene: 90cm og 2.mål der bysten er størst:102cm får jeg BH-størrelse 90A??

Dette blir vel veldig feil?

Noen som kan hjelpe her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje gått i en undertøysforretning og fått dem til å hjelpe. De kan sånne ting. Men hvis du er 90 rundt under bysten så stemmer det hvertfall. Vel ikke helt hvordan cupen måles.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ejala

Jeg har nettopp tatt mål for å prøve og finne min rette BH-størrelse på http://www.underverker.no

Da jeg har satt inn målene som er: 1. Mål under brystene: 90cm og 2.mål der bysten er størst:102cm får jeg BH-størrelse 90A??

Dette blir vel veldig feil?

Noen som kan hjelpe her?

Av ei på et annet forum som har jobbet en del i undertøysbutikk, har det blitt fortalt at måling og slike kalkulatorer ofte kan gi helt feil resultat. Spesielt siden det kan variere fra modell til modell(t-shirt, balconette, push-up, sportsbh, tube-bh ...), og merke til merke(H&M, La Senza, Ellos ...).

Hvilken størrelse bruker du nå, og hvordan føler du at den sitter? Sklir den oppover ryggen, er den for vid rundt. Får du valker, er den for trang rundt. Får du dobbelpupp, er cup'en for liten. Hvis cup'en/skåla bretter seg, og er romslig, er cup'en for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet veldig med en del valker på ryggen. Så leste jeg en artikkel et eller annet sted om at det kunne tyde på at BHen var for vid rundt og at man burde prøve og stramme den et hakk eller to. Jeg syntes det hørtes veldig rart ut, men prøvde og det stemte faktisk! Aner ikke hvorfor, men nå har jeg gått opp en cup størrelse og ned en størrelse rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SmallTalk

Åja, hvordan da?

Jeg får mer valker av en BH med 75 cm i omkrets enn av en med 65cm i omkrets. dette fordi den i 75 sklir opp og legger seg feil. Dermed så klemmer den rett under armhulene og får frem det som sitter der. Med en BH i str 65 så holder BH'en seg der den skal, nemlig under puppene og der har jeg stort sett bare muskler, skinn og bein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Åja, hvordan da?

Slik som hun jeg så på et handlesenter i dag. Jeg var i rulletrappen over henne og fikk dermed fri sikt ned noen meter. Hva hadde hun på seg? Joda... En bh så var så svær og løftende at puppene ble liggende som to dvaske poser med fett på en hylle. En mindre cup ville ligget rundt hele brystet og gitt det en fin form. Dette såg bare het jævlig ut... Hun kunne like så godt holdt puppene oppe med flate hender, forskjellen ville vært minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje gått i en undertøysforretning og fått dem til å hjelpe. De kan sånne ting. Men hvis du er 90 rundt under bysten så stemmer det hvertfall. Vel ikke helt hvordan cupen måles.

Er desverre ikke så heldig å ha undertøysforretning her.

Hadde derfor håpet at noen her kunne hjelpe meg, iallefall litt nærmere.

Jeg bruker 85B idag, men dette blir for lite. Vurderer og gå opp til 90C? Føler nå at BH'ene gir meg valker og puppene detter ut så jeg må drive å rette på bhen. Dessuten er den høyre puppen større enn den andre, dette gir meg også et problem igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ejala

Er desverre ikke så heldig å ha undertøysforretning her.

Hadde derfor håpet at noen her kunne hjelpe meg, iallefall litt nærmere.

Jeg bruker 85B idag, men dette blir for lite. Vurderer og gå opp til 90C? Føler nå at BH'ene gir meg valker og puppene detter ut så jeg må drive å rette på bhen. Dessuten er den høyre puppen større enn den andre, dette gir meg også et problem igjen..

90C høres fornuftig ut, ja. Angående det med forskjellig størrelse på puppene, så bruker jeg å velge bh-størrelse etter den største. Og hvis jeg finner bh'er med uttagbare innlegg, tar jeg ut innlegget der den største puppen ligger, og kanskje setter det inn der den minste ligger. Eller lar en skål være med, og en uten innlegg, alt ettersom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90C høres fornuftig ut, ja. Angående det med forskjellig størrelse på puppene, så bruker jeg å velge bh-størrelse etter den største. Og hvis jeg finner bh'er med uttagbare innlegg, tar jeg ut innlegget der den største puppen ligger, og kanskje setter det inn der den minste ligger. Eller lar en skål være med, og en uten innlegg, alt ettersom.

Hørtes ut som en god idè med å legge inn et innlegg der den minste ligger :) Har ikke tenkt på den før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre ikke så heldig å ha undertøysforretning her.

Hadde derfor håpet at noen her kunne hjelpe meg, iallefall litt nærmere.

Jeg bruker 85B idag, men dette blir for lite. Vurderer og gå opp til 90C? Føler nå at BH'ene gir meg valker og puppene detter ut så jeg må drive å rette på bhen. Dessuten er den høyre puppen større enn den andre, dette gir meg også et problem igjen..

Men er det cup'en eller omkretsen som er for liten?

Det er en viktig forskjell - ta med deg 80D, 85C, 90C inn i prøverommet og kjenn skikkelig etter.

En bh som sitter rett skal være stram på det YTTERSTE hakket og spilene skal ligge inntil brystkorgen rundt hele brystet, og den skal sitte vannrett rundt kroppen - ikke gli opp bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når man måler rundt, skal man for øvring trekke fra 6-10 cm for å finne omkretsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Huff, slitsomt å finne en bh som passer ja.. Jeg klarer ikke å finne en bh med riktig cup. Ofte når jeg står, så kan det gå greit, men jeg synes ikke at BH'en dekker alt. Kjennes ut som om alt sitter der det skal, men deler av brystvortene kan vises til tider.

Og når jeg setter meg, så blir cup'en alt for stor, og det kjennes ut som puppene ligger på hyller som noen nevnte tidligere ;) har vel mye med holdning å gjøre, men det er dessverre ikke noe jeg har klart å lært av meg.

Slitsomt å alltid føle at du er mellom to cup-størrelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Er desverre ikke så heldig å ha undertøysforretning her.

Hadde derfor håpet at noen her kunne hjelpe meg, iallefall litt nærmere.

Jeg bruker 85B idag, men dette blir for lite. Vurderer og gå opp til 90C? Føler nå at BH'ene gir meg valker og puppene detter ut så jeg må drive å rette på bhen. Dessuten er den høyre puppen større enn den andre, dette gir meg også et problem igjen..

Mitt tips: Prøv en BH i 80D og se hvordan den sitter. :) Når du måler omkrets så er det en del som glemmer å skrive at man må trekke fra 5-10 cm pga at BH'en er særdeles tøyelig og dermed strekker seg en del. Da blir den lett for stor dersom man kjøper en feil størrelse.

Når puppene detter ut så er dette tegn på at man bruker for liten cup. :)

Når du prøver BH'en så skal du gjøre følgende:

-Sette BH'en på ytterste hakk. Du skal få et per fingre mellom, men ikke en hel hånd.

-BH'en skal gå rett rundt HELE veien under puppene. Den skal IKKE gå opp i ryggen. Da er den for stor. Det er omkretsen som skal holde BH'en på plass, ikke stroppene.

-Spilene på BH'en skal gå litt under armene, ikke slutte rett ved siden av puppen.

-Du skal ikke ha følelsen av at puppene detter ut. Da er cup'en for liten. Dersom dette skjer, så skal du prøve en større cup.

Flertallet av norske damer bruker feil BH-størrelse. De fleste har for stor omkrets og for liten cup, noe kjedebutikkene dessverre er med på å sørge for når de ikke fører størrelser utover de aller mest brukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...