Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Merket Euroshopper selger blant annet egg. Prøvde det for moro skyld i forrige uke, men du verden så skuffet jeg ble: Når egget knuset, vil ikke plommen og det hvite "skilles": det hvite henger igjen i plommen og vil ikke renne ned, slik det gjør på egg fra andre produsenter. Hva er det med Euroshoppers høner/egg/gårder/produsenter som gjør at eggene blir så dårlige?! Går det ikke an å få til noe som er billig og bra?
Suzy Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Har kjøpt både First Price egg, X-tra (coop) og Euroshopper og det har ikke vært noe galt med noen av dem. En kartong med dårlige egg sier vel ikke så mye om hele produksjonen? Hvorfor klaget du ikke på dem?
Gjest navnelapp Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Det du beskriv er eit heilt ferskt egg. Dess større "posen" med eggekvite som sit fast i plomma er, dess ferskare er egget. Når heile eggekvita er tyntflytande er egget nær ved å gå ut på dato. Du ser det veldig tydeleg når du steiker egget, kvita ligg rundt plomma i ein høgare runding, og så er det noko tyntflytande kvite rundt. Dette har altså ingenting med kvaliteten på egget å gjere. Euroshopperegga er sortert ut fordi dei har variabel storleik, ikkje fordi dei er av dårlegare kvalitet.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 Euroshopperegga er sortert ut fordi dei har variabel storleik, ikkje fordi dei er av dårlegare kvalitet. Ok, godt å vite!
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Det du beskriv er eit heilt ferskt egg. Dess større "posen" med eggekvite som sit fast i plomma er, dess ferskare er egget. Greit nok...men har jo knekt en del egg gjennom tidene og merket at Euroshoppers egg, i den kartongen jeg har, har seige hviter rundt plommene. Det går mer trådt...men eggene er helt like alle andre merker, fra de samme hønene foret med det samme foret, bare at de har ulik størrelse?
Hoppetaujenta Skrevet 26. juni 2010 #6 Skrevet 26. juni 2010 Aldri hatt problemer med "billig-eggene" her.
kosejentaa Skrevet 26. juni 2010 #7 Skrevet 26. juni 2010 Vet ikke hvordan de er, men jeg kan anbefale deg first price eggene, det er jo en pakke med 18 egg til en billig penge! Og de er kjempe fine!
Colargol Skrevet 26. juni 2010 #8 Skrevet 26. juni 2010 Har aldri opplevd noe trøbbel jeg heller, kjøper ofte First Price sine egg siden Meny liger vegg i vegg med der jeg bor. En ting man også skal huske er jo at holdbarhetsdatoen på egg ikke akkurat er noen ordentlig retningslinje -egg holder i flere måneder! Så det skal faktisk litt til å få egg "utgått på dato" i butikken. Je har forresten også lest som det ble skrevet over her at "billig eggene" blir plukket ut fra de andre fordi de ikke passer standarstørrelsene. De kommer fra de samme hønene som alle andre!
Zzyzx Skrevet 27. juni 2010 #9 Skrevet 27. juni 2010 Greit nok...men har jo knekt en del egg gjennom tidene og merket at Euroshoppers egg, i den kartongen jeg har, har seige hviter rundt plommene. Det går mer trådt...men eggene er helt like alle andre merker, fra de samme hønene foret med det samme foret, bare at de har ulik størrelse? Ja, det stemmer. Dess seigere eggehviten er dess ferskere er egget. Jeg tror dette er første gang jeg har sett noen klage på ferske egg.
Auri Skrevet 27. juni 2010 #10 Skrevet 27. juni 2010 Aldri opplevd problemer med billigegg. First Price eggene er faktisk finere i fargen enn f.eks. Solvinge sine (gulere eggerøre skal du leite lenge etter!) Jeg gidder aldri å kjøpt dyre egg lenger; det fort 2-3 pakker "billigegg" i uka hjemme hos oss, og kvaliteten er super, så da gidder jeg ikke kaste bort penger bare fordi det står Prior på pakka.
Tullpia Skrevet 27. juni 2010 #11 Skrevet 27. juni 2010 Hvorfor kjøper dere ikke økologiske egg? Burhøns og frittgående høns har det ikke bra.
Colargol Skrevet 27. juni 2010 #12 Skrevet 27. juni 2010 (endret) Hvorfor kjøper dere ikke økologiske egg? Burhøns og frittgående høns har det ikke bra. For min del så lever jeg på studielån og har rett og slett ikke råd, men egg-messig så er vi heldige nok til at en annen butikk her selger lokale egg til en rimelig penge, så jeg går dit når jeg har tid. Er masse jeg kunne tenkt meg å kjøpe som koster mer penger, men studentlivet setter en stopper for ganske mye, iallefall når man har flere utgifter enn mat,øl og husleie! Nei, her velges det med omhu, men dessverre ikke alltid i noen andres favør enn min egen. Endret 27. juni 2010 av Colargol
Auri Skrevet 27. juni 2010 #13 Skrevet 27. juni 2010 Pga økonomi. Som sagt går det en 2-3 pakker med 18 egg i uka her. Det blir maks 100 kr til egg. Om vi skal kjøpe økologiske egg, blir det fort den tredobbelte prisen i uka. En god del mennesker må faktisk velge mellom økonomi og samvittighet, og da er det gjerne økonomien som vinner.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå