Gjest Sisil Skrevet 26. juni 2010 #1 Skrevet 26. juni 2010 Hei, jeg skal begynne med ppiller som heter Cerazette. Jeg er veldig fornøyd med min vekt (54 kg) og vil ikke bli tykkere. Noen som har erfaring med Cerazette la på seg noen kg? Og hvordan føles det uten mensen? Har dere market noen forandring i kropen? Jeg vil ikke miste mensen og bryr meg veldig mye om det.
Gjest quelle Skrevet 26. juni 2010 #2 Skrevet 26. juni 2010 Ikke merket noe på vekt, men har mensen 2-3 ganger i mnd (er på andre brettet). Men ettersom jeg forstår er det helt irrelevant hva andre får av biviirkninger, man må prøve seg frem selv
Antlers Skrevet 26. juni 2010 #3 Skrevet 26. juni 2010 Har ikke lagt på meg noe (gått på cerazette i et par år nå). Hadde noen spotblødninger i starten, såpass små at det ikke var behov for truseinnlegg engang, og mistet snart mensen helt. Det er fantastisk, særlig nå på sommeren hvor jeg aldri trenger å bekymre meg for om jeg kan bade eller ikke. Eneste bivirkningen jeg har opplevd er økt sexlyst. Kan jeg spørre hvorfor du er så opptatt av å ikke miste mensen? På vanlige p-piller vil du jo uansett miste mensen, men der blir den erstattet av en hormonell fremprovosert blødning. Om jeg ikke husker feil så er det bare ca 20% av de som bruker cerazette som slutter helt å blø.
Gjest Sisil Skrevet 26. juni 2010 #4 Skrevet 26. juni 2010 1000 takk for svarer. Det er sant. Jeg er veldig opptat av å miste mensen. Er redd for at kroppen vil "glemme" hva er mensen, hvist dere skjønner hva jeg mener. Mensen gjør kroppen ren, og jeg vil ikke bli som en gammel kvinne i 23 år, vil ha barn i framtid.
Gjest Gjest Skrevet 26. juni 2010 #5 Skrevet 26. juni 2010 Jeg gikk ikke opp i vekt i det heletatt av cerazette, gikk vel på de i...tja 8 mnd kanskje. Jeg mistet heller ikke mensen. Jeg hadde derimot mensen i 8 mnd, så jeg gadd ikke å gå på de lengre. Orket ikke å blø konstant. Så ikke alle mister mensen...det skal jeg skrive under på. heldigvis virker det som om flertallet opplever cerazette greit, at de har mensen nå og da. Jeg, med min flax, var ikke en av dem :gjeiper:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå