Gå til innhold

Kjøpe bil


L@dy

Anbefalte innlegg

Etterhvert så kommer vi til å kjøpe oss en bil og ettersom ingen av oss har sånn super peiling så kan jeg jo begynne litt her. ;)

Familiebil, men har ikke så lyst på en stasjonsvogn.

Pris max ca 100 000

Har tidligere tenkt på Toyota, men det finnes jo sikkert en mengde andre muligheter, noen dere anbefaler?

Om det er ellers noen tips til hva en bør unngå eller se etter når det gjelder bil kjøp så rop ut.

Takk for hjelpen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

har selv en subaru forester som jeg er kjempe fornøyd med. jeg anbefaler deg til og holde deg til japansk, da jeg har dårlig erfarning fra allt annet =) toyota er et veldig trygt merke og kjøpe, gode biler som holder evigt =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toyota er et veldig trygt merke og kjøpe, gode biler som holder evigt =D

Vi veit no ikkje heilt kva vi skal tru etter diverse Toyota-saker i media i det siste, men eg vel likevel å tru at Toyota er trygge bilar. Japanske bilar er gode, dei går og går!

Elles må de berre sette dokke ned nokon ynskje om bil, prisklasse, kor mange kilometer den maks bør vere kjørt, størrelse, kva behov de har (4-hjulstrekk eller to, plass til barnevogn, manuell eller automatgir osv). Dersom det er litt rust på bilen, kan det gjerne fiksast, men om det er rust på bærande konstruksjon - styr unna.

Om bilen er nokre år, bør de sjekke på kva intervall registerreima skal skiftast (som regel 100.000 km/5 år), og om det har vore gjort, eller snart står for tur (kostar litt, men om det ikkje blir gjort, og den ryk, svir det meir...).

Søk også på nettet, og les om bruktbilkjøp. Du finn ein del tips både hos NAF og If iallfall, på kva du bør sjekke :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...