sophiaM Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Jeg pleier å begynne dagen med en kopp grønn te før jeg spiser frokost. Har hørt flere ganger at hvis man gjør dette hver dag, vil det dempe sultfølelsen noen hakk, samtidig som det da øker forbrenningen i kroppen. Er det noen som helst sannhet i det, eller bare noe folk sier? Og hvis ikke, hva er da fordelene med å drikke grønn te ?
Shade Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Vet ikke hvor mye det er i det med økr forbrenning selv om jeg har lest det flere steder jeg og. Men grønn te inneholder ihvertfall masse antioksidanter Og så er det godt!
Hoppetaujenta Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg kjøpte for å gå ned i vekt: ingen resultat. Det var ganske dyrt og smakte ikke noe godt i det hele tatt. Grønn te står fremdeles i mitt skap og jeg kommer nok til å kaste restene. Yækk!
Supraspinatus Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 Jeg pleier å begynne dagen med en kopp grønn te før jeg spiser frokost. Har hørt flere ganger at hvis man gjør dette hver dag, vil det dempe sultfølelsen noen hakk, samtidig som det da øker forbrenningen i kroppen. Er det noen som helst sannhet i det, eller bare noe folk sier? Og hvis ikke, hva er da fordelene med å drikke grønn te ? Grønn te inneholder mye antioksidanter. Det er mulig at den er med på å booste forbrenningen, men jeg tror ikke det finnes noe konkret forskning på det enda. Grønn te inneholder mindre koffein enn svart te (og kaffe), men mer koffein enn hvit te. Noen forskere mener te kan beskytte mot kreft i mage/tarm. Les mer her. Sist men ikke minst. Det er godt.
Capricorn Skrevet 25. juni 2010 #5 Skrevet 25. juni 2010 Jeg kjøpte for å gå ned i vekt: ingen resultat. Det var ganske dyrt og smakte ikke noe godt i det hele tatt. Grønn te står fremdeles i mitt skap og jeg kommer nok til å kaste restene. Yækk! Har du prøvd te i løsvekt fra helsekostforretninger? De er kjempegode og kan ikke sammenliknes med pose-te. Prøv den med Gresshopper (en blomst) Veldig god Man må nok drikke det en stund før man oppnår helsegevinst av det.
Hoppetaujenta Skrevet 25. juni 2010 #6 Skrevet 25. juni 2010 Nei, har ikke prøvd den. Og hvor lenge er "lenge"?
Capricorn Skrevet 25. juni 2010 #7 Skrevet 25. juni 2010 Nei, har ikke prøvd den. Og hvor lenge er "lenge"? Jeg vil si et par-tre mnd. Kanskje litt mer. Jeg merker det best på huden. Den blir mye glattere når jeg drikker den.
sophiaM Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #8 Skrevet 25. juni 2010 (endret) Men har grønn te man kjøper i butikken (Lipton) samme helseeffekt som den man kjøper i helsekosten f.eks? Endret 25. juni 2010 av sophiaM
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå