Thomasine Skrevet 25. juni 2010 #1 Skrevet 25. juni 2010 Innimellom forstrekker jeg et eller annen i nakken. I går natt når jeg skulle snu meg hørtes det et knas i nakken, som om noen tråkka på glasskår!!, og dermed var jeg stiv igjen... Lå i senga i 3 timer før jeg klarte bære mitt eget hode slik at jeg fikk reist meg. Så til spørsmålet: Er det varme eller kalde omslag som er tingen? Jeg fikk hentet meg en varmepute, mens ei anna sa jeg skulle legge en ispose på nakken. Hva er best? Og hvorfor?
Gjest Badabing Skrevet 25. juni 2010 #2 Skrevet 25. juni 2010 Nedisning i akuttsituasjoner, og varme ellers er en gylden regel. Akkurat nakkegreier har jeg ikke peiling på, men det er i alle fall slik det er med muskelstrekk, betennelser etc
Gjest Pucifer Skrevet 25. juni 2010 #3 Skrevet 25. juni 2010 Jeg får nakkesperre relativt ofte, og jeg har prøvd både varmt og kaldt omslag. Det eneste som har hjulpet meg er varme. Det fungerer ikke raskt - absolutt ikke, men det får musklene til å slappe av og jeg blir som regel mye bedre i løpet av det første døgnet.
Sugerøret Skrevet 25. juni 2010 #4 Skrevet 25. juni 2010 jeg får best lindring med kalde omslag.Har whiplash. Prøv deg fram til hva du synes hjelper best
Thomasine Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. juni 2010 Ja, jeg må nok det. Men hørtes ganske logisk ut med kalde omslag med en gang og varme senere...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå