Gå til innhold

Regnbuehinnebetennelse/Uveitt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om noen har hatt regnbuehinnebetennelse/uveitt tidligere og vet noe om langtidsutsiktene, evt videre behandling osv.

Var på medisinkontroll hos nevrolog sist fredag og fikk veldig vondt i øyet samme dagen. Øyet var rødt, og rant veldig. Ikke noe tegn til puss. Fikk resept på øyedråper og salve som jeg skulle bruke, og fikk med en henvisning til øyelege dersom jeg ikke ble bedre. Hun sa selv at hun ikke var så vant med øyesykdommer, men at det mest vanlige er å få øyekatarr.

Jeg ble bedre på lørdagen, men ble værre igjen natt til mandag. Var ekstremt lyssky og bare litt lys gå ekstrem smerte. Da bar det ned til Ullevål, hvor jeg måtte vente 2 timer på å komme inn til øyelegen.

Han sa at det ikke var rart at jeg hadde vondt, og at jeg mest sannsynlig hadde gått med det en stund. Øyet hadde vært smårødt en ukes tid, før jeg fikk veldig vondt. Jeg trodde jo det skyldes støv er rusk jeg hadde fått i øyet, som skapte irritasjon.

Fikk øyedråper og salve som jeg skulle bruke. Cyclopentolate, Isopto-Maxidex og Ultracortenol mot akutt regnuehinnebetennelse.

Har ikke lenger smerter i øyet, men ser litt tåkete.

Er det noen som har hatt dette før? Har dere fått langvarige skade på synet, eller har dere blitt helt friske igjen?

Det må forresten nevnes at jeg har en sykdom som heter Ideopatisk Hypersomni (søvnsykdom) men at jeg verken har leddgikt, eller noen form for revmatisk sykdom. Som kan gi kronisk regnbuehinnebetennelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt dette. Jeg fikk dråper, det forsvant, kom tilbake, begynte på dråper igjen osv i ett år. Har hatt litt smerter i øynene den siste tiden, men jeg håper ikke det har kommet tilbake igjen. Skal i utgangspunktet til kontroll igjen til høsten en gang, men må ta kontakt med øyelegen snart hvis ikke de smertene jeg har nå gir seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...