Gå til innhold

hvordan komme seg videre?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hatt en periode nå med utbrenthet, depresjon og en angst. Har nok hatt angst i mange år, men den har kommet veldig frem under denne tunge perioden.

Depresjonen min bunner mye ut i veldig nære familiemedlemmer jeg har mistet, sykdom og ting som har skjedd helt siden jeg var liten, og som jeg ikke har tatt meg tid til å bearbeide opp gjennom tiden.

Utbrentheten kom som en følge av at jeg prøve rømme fra tingene, ved å jobbe mye. Nesten hele tiden.

Angsten plager meg veldig. Den gjør at jeg ikke klarer komme meg tilbake i jobb etter dette halvåret med sykmelding. Jeg har slitt endel med kroppslige plager som sterk svimmelhet, grunnet en ulykke for mange år siden og dette har blitt en ond sirkel for meg. Hvem kommer først, angsten eller svimmelheten?

Jeg har en fin samboer og en datter i skolealder, de har nok ikke helt fattet alvoret i den perioden jeg har gjennomgått den siste tiden. Det har vært den verste periode i mitt liv noengang, og jeg tenkte flere ganger tanken på at jeg bare skulle avslutte alt. Heldigvis gjorde jeg ikke det.

Samboeren min viser ikke så veldig mye forståelse for at jeg har vært sliten, og maser endel på det føler jeg.

Jeg går til psykolog(noe som hjelper på tingene fra barndommen) men ingenting på angsten min, jeg går til psykomotorisk fysioterapaut for svimmelheten min, men jeg føler heller ikke at det gir meg så mye.

Men jeg er så redd mye av dette sitter i hodet mitt...at angsten ikke skal bli borte.

Er det noen som har råd, tips, erfaringer etc.? Jeg føler jeg begynner gå tom for håp og kjenner at hver dag er et ork... :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å snakke ordentlig med samboeren din? Å uroe seg for hans holdninger kan gjøre ting verre, og i verste fall sinke tilhelingen din veldig.

Ta kontakt med familiekontoret dersom det er vanskelig å snakke med ham.

Det er i tillegg noe med å ha angst for angsten - å stresse med at man ikke skal få angst. Unødig stress skaper jo alle slags ugunstige reaksjoner, så dette er også noe du bør ta opp med psykologen hvis du ikke allerede får hjelp til dette.

Skrevet

Jeg kan virkelig anbefale deg Lightning Process. Les mer om det på http://aktivprosess.no/. Har selv deltatt på kurset (barne/ungdomskurset siden jeg bare er 17), og er veldig glad for at gjorde det. Lærte mye jeg har brukt i ettertid, og det har hjulpet meg mye! Bare send en melding hvis det er noe du lurer på :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...