Gjest Lizz Skrevet 24. juni 2010 #1 Skrevet 24. juni 2010 Jeg skal fjerne mandlene mine kirurgisk neste uke og har vært ganske rolig fram til nå.Leste i et tidligere emne her om forferdelige smerter.Jeg tror vel egentlig at jeg et innstilt på å ha veldig vondt,men blir likevel skremt av å lese innleggene til mange av dere som har vært igjennom dette.Var det verdt 14 dager med vanvittige smerter?
Gjest zellica Skrevet 24. juni 2010 #2 Skrevet 24. juni 2010 Ja jeg mener at det er verdt smertene. Jeg ble operert i mars, og ble skikkelig forkjølet i mai, men den gikk lettere og mindre smertefritt for seg enn jeg var vant til. Opplevelsen av smerte etter tonsillectomi er varierende fra person til person. For noen er operasjonen tilnærmet smertefri, mens for andre innebærer det ekstreme smerter. Jeg hadde temmelig store smerter fram til dag 8, så gikk det svært fort fremover. Pass på at du er i forkant med medisinene, slik at du ikke får smertetopper. Still gjerne mobilen på alarm hver 3 time. Hele døgnet!! Selv om det innebar store smerter, visste jeg at det var for en begrenset periode, og at resultatet ville være verdt det. Så det var bare å ta tiden til hjelp, og slappe av som best man kunne. Spise myk mat og lunken drikke. For meg fungerte is dårlig. Det ble for kaldt. Yoghurt med honning fungerte bedre. Most potet med smør var greit, og så sugde jeg på paprikapotetgull for å maskere den dårlige smaken fra sårene.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå