Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heihei!

La meg for det første beklage for lengden på innlegget, og håper at noen tar seg tid til å lese det allikevel! :smilyblomst:

Jeg er ferdig med min bachelor i samfunnsvitenskap, samfunn og kultur eller samfunnsfag og psykologi (det kan hete så mangt, så jeg hiver med alle jeg kan! :briller:) med valg av psykologi og antropologi-fag, og jeg har søkt på ulike masterprogrammer. Æææ, det nærmer seg opptakstid (hvertfall i mitt hode!) og jeg står fast.. :vetikke:

Jeg fant "Master i pedagogikk, studieretning rådgiving" på NTNU sine sider. Her står det at programmet er rettet mot det pedagogisk-psykologiske rådgivingsfeltet. Betyr dette at man arbeide med barnehage / skole? At de aller fleste holder på med dette? Dette er jeg ikke spesielt interessert i, ettersom jeg har bakgrunn fra kommunikasjon, samhandling, gruppeprosesser, lagutvikling og deltagelse, bedriftspsykologi- og antropologi.

Jeg er interessert i å jobbe i bedrift; veiledning av tverrfaglige team, tilrettelegge for effektive arbeidsmiljø og god arbeidspraksis, å kunne utvikle samarbeidsteam og medarbeiderressurser. Dette er en del av beskrivelsen av masteren, og det høres ut som noe for meg, med mindre jeg har misforstått. :roll: Coaching? Rådgivning?

Vil det være en ulempe å ha flere bakgrunner? :klø: Jeg valgte å gå to studieretninger ettersom jeg selv syns det er viktig å fokusere på både individ (psykologi) og grupper (antropologi) - tverrfaglig bakgrunn syns jeg er viktig i og med at man skal jobbe med mennesker på alle mulige nivåer. Jeg følte dessuten at det meste hang sammen i hele bacheloren min. Og nå... pedagogikk? :lur: Det tar opp for det meste alt (av temaer da, teknikkene er nye for meg) jeg har vært borti tidligere, kanskje på en litt annen måte og mye grundigere; rådgivningsteknikker, grupperådgivning, organisasjonsrådgivning, etc.

Det høres ut som et supert masterprogram i og med at det er erfaringsbasert og med mye praktisk aktivitet - noe jeg ikke har hatt så mye av tidligere.

Har noen tatt denne masteren eller kjenner noen som har tatt den? Er det noen som har råd eller tips å komme med (selv om du ikke har kjennskap til masteren)? Da blir jeg evig takknemlig!!

Kanskje det blir to år i Trondheim på meg også! (etter all skryt om at det er den beste studentbyen! :skaal:) Så kanskje det blir noe vettugt av meg også :blush:

- hilsen meg! :helen:

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har master i spesialpedagogikk og vet at "vi" er ettertraktet også på andre områder enn barnehage/skole pga erfaring, relevans og utdanning innen blant annet mellommenneskelige ledd. For eksempel er det mange som jobber i forhold til coaching og veiledning av personal o.l. I disse dager har vel Samordnet Opptak sendt ut svarene sine. Håper du kom inn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...