Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lot du den avkjøle seg nok før du smurte den på kaka? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hele proppen har ikke gått, bare deler av den, så, kan fremdeles ta tid :)

----------------

JM-kontroll i dag. Alt var fint, noe hevelse i hendene bare. BT hadde gått ned og var nå på normalen, ingen protein i urin. Marsipanen har det så fint i magen. Har fått time til ny kontroll, neste torsdag, det er termindatoen det :)

Spennende! :popcorn: Og flott mage btw :happy:

Jeg har et spørsmål til dere bakedyktige. I går lagde jeg snickerskake etter denne oppskriften. Bunnen ble utrolig bra, men jeg sleit med glasuren. Den skilte seg, og etter at den hadde stivnet så lå smøret på toppen av glasuren, det ser ikke veldig lekkert ut. Hva har jeg gjort galt? :klo:

Jeg vet ikke om jeg faller i kategorien "bakedyktig", men jeg svarer noe likevel :gjeiper:

Jeg har ikke prøvd den oppskriften, og vet ikke hva du gjorde galt, men ofte så er det kraftig visping (gjerne et par ganger mens den avkjøles også) som skal til hvis noe skiller seg. Vet ikke om du hadde den litt tidlig på kaka, sånn at den skilte seg etter at du hadde smurt den utover?

Ellers hadde mamma en annen oppskrift på glasur til snickerskake som du kan prøve:

100 g smør

2 pl kokesjokolade

6 eggeplommer

100 g melis

Smelt smør i microen, brekk sjokoladen i biter og smelt den oppi smøret. Pass på at ikke temperaturen blir for høy, bruk evt vannbad i stedet for micro.

Pisk eggeplommer og melis, og pisk dette inn i sjokoladeblandingen.

:klemmer:

Endret av vingle
Skrevet

Lot du den avkjøle seg nok før du smurte den på kaka? :)

Jeg så den sprakk i det jeg vispet inn smør og sjokolade. Kan eggene ha blitt for varme tro? Det stod riktignok kok til det tykner, men...

Spennende! :popcorn: Og flott mage btw :happy:

Jeg vet ikke om jeg faller i kategorien "bakedyktig", men jeg svarer noe likevel :gjeiper:

Jeg har ikke prøvd den oppskriften, og vet ikke hva du gjorde galt, men ofte så er det kraftig visping (gjerne et par ganger mens den avkjøles også) som skal til hvis noe skiller seg. Vet ikke om du hadde den litt tidlig på kaka, sånn at den skilte seg etter at du hadde smurt den utover?

Ellers hadde mamma en annen oppskrift på glasur til snickerskake som du kan prøve:

100 g smør

2 pl kokesjokolade

6 eggeplommer

100 g melis

Smelt smør i microen, brekk sjokoladen i biter og smelt den oppi smøret. Pass på at ikke temperaturen blir for høy, bruk evt vannbad i stedet for micro.

Pisk eggeplommer og melis, og pisk dette inn i sjokoladeblandingen.

Den skilte seg før den i det hele tatt var ferdig, litt stusselig. Jeg skal prøve den oppskriften du har :jepp: Jeg vispet kraftig når jeg så at den sprakk, men det hjalp ikke.

Skrevet

Så kjedelig! Passet du på å ta vekk kjelen fra plata etter oppkoket da? For som du sier - kan jo hende blandingen var litt for varm, og det liker ikke sjokoladen tror jeg :klo: Selv om det heter kokesjokolade... Men jeg vet ikke altså, bare slenger ut forslag! :gjeiper:

Men den smaker vel godt uansett...? Mmmm, snickerskake... :sikle:

Skrevet

Tok den vekk med en gang. Skjønner ikke helt hva som skjedde, men kaka ble uansett veeldig god :sikle:

-------------------------------

Nå sitter jeg i sofaen med lap topen på fanget, surfer og ser på 'Glee', morsom serie :jepp:

Skrevet

Hei hei Tusle :goodbye:

Så bra at alt stod bra til på kontrollen :) Den timen neste uke trenger du jo ikke; var det ikke 27. februar jeg tippet at snuppa kom? ;)

Angående fyllet som har skilt seg på kaken, kan jeg dessverre ikke hjelpe - der har jeg null peiling. Men fy søren, det så ut som en god kake :)

Ha en flott dag :klemmer:

Skrevet

Tok den vekk med en gang. Skjønner ikke helt hva som skjedde, men kaka ble uansett veeldig god :sikle:

Merkelig! Da vet jeg sannelig ikke. Men flott at den smakte godt da - det er jo det som teller ;)

Skrevet

Hei hei Tusle :goodbye:

Så bra at alt stod bra til på kontrollen :) Den timen neste uke trenger du jo ikke; var det ikke 27. februar jeg tippet at snuppa kom? ;)

Angående fyllet som har skilt seg på kaken, kan jeg dessverre ikke hjelpe - der har jeg null peiling. Men fy søren, det så ut som en god kake :)

Ha en flott dag :klemmer:

Hehe, ja, var det ikke noe sånn. JM sa bare at dersom jeg ikke dukket opp så visste hun hvor jeg var ;)

Den ble veldig god på smak, ser bare ikke så innbydende ut når smøret har lagt seg på toppen, men god var den, skikkelig god.

Takk det samme :hug:

Merkelig! Da vet jeg sannelig ikke. Men flott at den smakte godt da - det er jo det som teller ;)

Ikke jeg heller, skjønner ikke hva som skjedde. Ja, det er jo det viktigste, må slenge den i frysen, hvis ikke spiser jeg den opp :ler:

Guri, jeg blir så sulten av all denne kakepratingen :fnise:

Da er vi to :fnise:

-------------------------

Haha, Feel Unique er jo ikke kjent for superkjapp shipping, og i går innså jeg at jeg hadde bestilt feil, så jeg fortet meg å sende en epost hvor jeg ba de annullere bestillingen, men nei da, nå hadde de vært kjappe med å sende gitt, for et sammentreff :fnise:

Skrevet

Æsj, så kjedelig med FU, da! Utrolig typisk. :ler:

Fiiine magen! :hjerte: Jeg er fortsatt fascinert over hvor liten den er, da. :fnise:

Også klarte du å friste meg noe grundig med snickerskake. Smørlag på toppen eller ei. :ler: Tror det må lages i morgen... :sjenert:

Hvordan er formen i dag?

Skrevet

Hei Tusle,

lurer på hvordan formen din er i dag? :klemmer:

Skrevet

Æsj, så kjedelig med FU, da! Utrolig typisk. :ler:

Fiiine magen! :hjerte: Jeg er fortsatt fascinert over hvor liten den er, da. :fnise:

Også klarte du å friste meg noe grundig med snickerskake. Smørlag på toppen eller ei. :ler: Tror det må lages i morgen... :sjenert:

Hvordan er formen i dag?

Haha, ja, de var kjappe der altså. Merkelig :ler:

Jeg er så glad i den, og det faktum at den er liten også, da er den ikke i veien :rodmer:

Åh, den var så god. Måtte fryse den, sånn at jeg ikke går og spiser av den :ler: Skal forsøke Vingle sin glasur neste gang, kanskje den er lettere å få til.

Formen er veldig god. Måtte ta leiligheten en omgang, den så ikke ut. Jeg liker å ha det rent og pent og jeg aner jo ikke når fødselen starter. Vil ikke ha besøk i en svinesti, selvom jeg vet at man er unnskyldt etter at man har født ;)

Hei Tusle,

lurer på hvordan formen din er i dag? :klemmer:

Formen er altfor god :ler:

---------------------------

Hah! Skinnende ren leilighet som lukter grønnsåpe :hjerte:

Sov veldig godt i natt. Drømte om tøybleier i natt igjen, Fuzzi Bunz denne gangen :fnise:

Ingen tegn på at fjompa har tenkt seg ut. Jeg trodde jo at slimproppen hadde begynt å gå, men er redd for at det bare var rester/reaksjon etter undersøkelsen på søndag. Jaja, jeg skal kose meg disse dagene, ta det med ro (jeg kan det nå, huset er rent), og bare gjøre ting jeg vil selv. I morra planlegger jeg en aldri så liten spa-dag, med shaving, kuring, skrubbing, smøring, åssåvidere åssåvidere :) På lørdag skal jeg bake, baking er terapi for meg, da koser jeg meg :jepp:

Skrevet

Så effektive vi er i dag, da :) Du har shina leilighet (jeg gjorde det til dels i går), og nå holder jeg på å bake. Må jo fylle opp fryseren ;) Redebygging, altså... :gjeiper:

Skrevet

Jepp, får ikke roa før det er gjort :)

Skrevet

Åh... det er så godt med sånn selvpleie!

Man føler skikkelig velvære etterpå!

Skrevet

Jeg er så glad i den, og det faktum at den er liten også, da er den ikke i veien :rodmer:

:hjerte::gravid:

Høres fantastisk ut å ha det sånn! Jeg synes magen min er fin, men den er uten tvil i veien altså... Auau! :sjenert:

Skal forsøke Vingle sin glasur neste gang, kanskje den er lettere å få til.

Mamman til vingle sin :opplyser::ler: Jeg har ikke prøvd den selv. Men har spist kaka da, og den var goood ;)

Jaja, jeg skal kose meg disse dagene, ta det med ro (jeg kan det nå, huset er rent), og bare gjøre ting jeg vil selv. I morra planlegger jeg en aldri så liten spa-dag, med shaving, kuring, skrubbing, smøring, åssåvidere åssåvidere :) På lørdag skal jeg bake, baking er terapi for meg, da koser jeg meg :jepp:

Høres ut som en perfekt mens-vi-venter-på-fødsel-plan! ;):tommelsmil:

Skrevet

Tja, sitter med rier jeg gitt. Det begynte med ikkevonde, men ubehagelige tak i magen i går kveld, rundt klokka 19 begynte det. Våknet i to-tiden av en vond en og siden har de kommet med 7-9 min mellomrom. ET par av de har kommet med 5 min mellom. Når ringer man føden egentlig? Har ikke hatt vannavgang...

Skrevet

Spøker for spadagen din med andre ord.. ;) Kanskje det blir en real treningsøkt i stedet?! :hoppe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...