Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Neei da, her er jeg :vinke:

Vi dro på sykehuset, da hadde jeg så vondt at jeg kastet opp av smertene, og jeg følte jeg hadde null kontroll og jeg fikk ikke puste skikkelig. Smertene i ryggen var konstante, hadde ikke ophold. Ble tatt i mot av to jordmødre (lurer på om den ene var student), de ville ha meg ned på undersøkelsesbenken, men jeg klarte ikke. I følge mannen svimte jeg også av, dette husker ikke jeg. Ble trillet i rullestol inn på en fødestue. CTG viste at jo, her er det rieaktivitet, men når JM undersøkte meg fant hun en lang og lukket livmorhals. Pokker og, men smertene var jo fremdeles fæle. Så hun satte nåler, og pang, de hadde god effekt, for smertene forsvant omtrent umiddelbart. Hun var veldig forsiktig med å si hva det var, men var redd for at det kun var maserier, å fy faen sier jeg bare da....

Når jeg gikk på toalettet hjemme, ser jeg at jeg har begynt å blø, så, noe skjer hvertfall :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, Tuslevennen! Det der høres ikke mye moro ut. :riste: Håper at det blir med den runden frem til det er "ekte saker". Selv om det du opplevde selvsagt var ekte nok, altså. Uff.

:klemmer:

Skrevet

Ojj ojj! :hakeslepp:

Her kan det virkelig sette i gang når som helst :jepp:

Håper du slipper å gå med vondtene lenge og at de er skikkelig effektive på livmorhalsen :jepp:

:klem:

Skrevet

Din luring ;)

Men det hørtes ikke noe særlig godt ut - og stakkars mannen, da, som sikkert ikke kunne gjøre stort.

Ting er i hvertfall på gang, og det er jo skikkelig spennende :)

Du får slappe av så godt du kan, åsså gleder jeg meg til å høre fortsettelsen :klem:

Skrevet (endret)

Oj,oj, her skjer det jo saker og ting :hoppe: Hørtes ikke noe godt ut, men det er ihvertfall et tegn på at noe er i gang :jepp: Litt blod er ihvertfall et veldig godt tegn ;)

Spennende! :popcorn: Håper du slipper å gå med vondtene lenge!

:hug:

Endret av Jesse
Skrevet

Her skjer det mye ja! :nigo: Kjempe spennende!! Og blødninger tyder på en nærstående fødsel, så dette er skikkelig moro! *Følger med i spenning*

Skrevet

Du har min fulle sympati, maserier er grusomt. Lykke, lykke til i tiden fremover! :klemmer::klemmer: Jeg skriver ikke så mye for tiden, men skal prøve å følge med på når ting skjer hos deg.

Skrevet

Oi - her var det spennende nå!

Masse lykke til med det som kommer!

:klemmer:

Skrevet

Oj, så spennende Tusle! Håper ikke du blir holdt for lenge på pinebenken, men at hun dukker opp veldig snart! :klemmer:

Skrevet

:klemmer: til dere søte jentene!

Har vært en tur på poliklinikken i dag, jeg fortsatte å blø og følte at jeg lakk. Ingen vannavgang, men jeg har protein i urin og forhøyet undertrykk (120/100), så hurra for den. Har JM-kontroll på onsdag og JM på poliklinikk mente det holdt at jeg ventet til da med en sjekk. Men dersom jeg fikk pannehodepine, flimmersyn, magesmerter, etc skulle jeg ta kontakt.

Den positive og tålmodige Tusle har blitt erstattet av en pesimist :( Nei da, jeg prøver så godt jeg kan å oppretteholde den innstillingen jeg hele tiden har hatt til fødsel. Men etter opplegget i går har jeg blitt litt redd. Jeg hadde null kontroll over min egen kropp, og det var bare maserier....

Skrevet
:kose: Jeg skjønner godt at du får en litt annen innstilling når kroppen plutselig endrer seg sånn. Heldigvis kan du når som helst kontakte jordmor igjen hvis du føler at det trengs. Det gir vel en viss trygghet? Uansett er det ikke lenge til du får møte jenta di nå! :rodmer:
Skrevet

Uff, det skjønner jeg godt :klemmer:

Trøst deg med at nå er det ikke lenge igjen uansett. Da jeg drev med konkurranseturn og måtte holde ut tøff styrketrening, hard tøying eller skader, pleide treneren min alltid å si, halvt på spøk, at "smerte er midlertidig". Kan ikke se for meg at det finnes noe det utsagnet stemmer bedre for enn en fødsel! Det kan være helt grusomt når det står på - men det går over. Og ikke bare det - du sitter der med et lite mirakel! :hjerte:

Lykke til :kose:

Skrevet

Jeg sender over noen gode :klemmer:, jeg. Høres ut som om du trenger det.

Skrevet

Huff, kan ikke akkurat si at jeg gleder meg når jeg hører hvordan du har det :(

Håper det blir modning snart, så det blir litt fremgang :klemmer:

Skrevet

Uff - sender over en stor :klem:

Håper kroppen er samarbeidsvillig fremover og når det skjer noe neste gang så er det the real thing! Høres ikke ut som noen god opplevelse det du har vært igjennom så langt.

Skrevet

Fødsel er tøffe greier. Det er veldig vanlig med litt forhøyet BT og protein i urinen mot slutten, ikke nøl med å kontakte føden hvis formen endrer seg. SF kan utvikle seg fort, og er skumle saker.

Gode :klemmer: .

Skrevet

Dere er så gode å ha, jenter :klemmer:

Jeg jobber mye med innstillingen nå. Jeg skal klare dette fint, nå vet vi at jeg responderer godt på nåler hvertfall ;) Jeg glemte vekk pusten, glemte helt å jobbe med den. Den må jeg huske på. Mamma sa det at du må bare tvinge deg selv til å puste godt. Riktig pusteteknikk er smertelindring i seg selv. Jeg hører på mamma altså, hun har født tre barn uten så mye som en sup lystgass :)

Mannen har hatt hjemmekontor i dag, jeg har for det meste slumret på sofaen, men det er godt å ha han hjemme :jepp:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så bra at mannen kan være hjemme. Trygghet i det også :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...