Tusle Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1041 Skrevet 17. februar 2011 Noen helt utrolig gode sjokoladekjeks Jeg glemte å kjøpe inn til muffins, så de blir bakt til uka, sammen med fylte horn og verdens beste boller. Tenkte å ha litt lettvindt på frys nå
*Joyce* Skrevet 17. februar 2011 #1042 Skrevet 17. februar 2011 Tar gjerne imot oppskrift på sjokoladekjeks! Hvis det passer sånn, så anbefaler jeg også å lage noen store porsjoner med middag som tåler frysing og slenge i frysen, det også. Middag kom ihvertfall ganske langt ned på prioriteringslista hos oss da Turnerose var nyfødt, og det var jo ikke hver dag det passet med take-away... (Selv om vi da bodde midt i billig asiatisk take-away-mekka.) Evt skjære kjøtt i strimler og fryse (til type wok o.l.). Vi hadde lasagne, kjøttkaker og chicken tikka masala i frysen, og det var gull verdt. Ihvertfall frem til jeg innså at Turnerose reagerte når jeg spiste løk.
Dine Skrevet 17. februar 2011 #1043 Skrevet 17. februar 2011 Så flink du er Tusle! Det er helt genialt å ha lettvindte ting å varme opp i fryseren, for etter fødsel har man ikke like god tid som man gjerne skulle ønske.. Kjempe flink er du! Og det høres skikkelig godt ut også..
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. februar 2011 #1044 Skrevet 17. februar 2011 Jeg vil også gjerne ha oppskrift
hegejenta30 Skrevet 17. februar 2011 #1045 Skrevet 17. februar 2011 Kjekt å ha noe på luringa fremover ja! Plutselig er det andre ting som er viktig å tenke på ja Tar også gjerne imot oppskrift!
Tusle Skrevet 17. februar 2011 Forfatter #1046 Skrevet 17. februar 2011 Selvfølgelig Innmari gode sjokoladekjeks Sett ovnen på 180 grader Du behøver: (Gir cirka 30 kjeks) *200 g sukker *200 g godt smør *5 dl hvetemel *2 1/2 ss kakao *1 ts vaniljesukker *1/2 ts bakepulver *1 egg + 1 egg til pensling *Perlesukker Framgangsmåte: Smør og sukker røres hvitt. Tilsett egg og alt det tørre. Kna godt sammen til en fast deig. Del deigen i tre emner. Emnene rulles ut i pølser, del hver pølse i 10 mindre emner. Rull til kuler og trykk de ganske flate. Legg på stekebrett kledt med bakepapir, pensle kjeksene med egg og strø over perlesukker. Stek i ovnen på midterste rille i 12-15 minutter. Avkjøl på rist, deretter nyyyyt Har plukket opp at det kan være smart å ha litt på lur ja Prøver å unngå å lage mat med sterkt krydder, løk, etc
Gjest ~Milla~ Skrevet 17. februar 2011 #1047 Skrevet 17. februar 2011 Mmm det så deilig ut. Oppskriften er notert
vingle Skrevet 17. februar 2011 #1050 Skrevet 17. februar 2011 Jippi! Så moro å høre. Brettiser hadde du fra før? Pre-ammetåka har slått inn Jeg kjøpte også aquafarget trekk, samt et i butter og et i melon tror jeg. Rødt, rosa og hvitt har jeg og, men de er i small og kjøpt brukt Det er lett å få dilla, selv før babyen er født, bare se på meg Det er mange fine Ja, jeg har foreløpig kjøpt en pakke fra Jysk. Så kan vi prøve oss på litt brettinger og se hvordan det blir på før vi bestemmer oss. Jeg synes de fargene er helt fantastiske! Blir nok noen flere forskjellige etter hvert ja Men hvor mange sperrelag trenger man i hver str egentlig? Tenker totalt, på både PUL og ull. De trenger jo ikke vaskes hver gang, så man behøver vel ikke et lass? Skulle ønske det fantes flere rimelige sperrelag i sånne fancy mønstre som mange av lommebleiene...
~lillefot~ Skrevet 17. februar 2011 #1051 Skrevet 17. februar 2011 "Innmari gode sjokoladekjeks" Den overskriften la jeg også merke til. Da må de jo være innmari gode, tenkte jeg Synd vi akkurat kom tilbake fra butikken - hadde jeg sett oppskrifta før, så skulle jeg jammen ha kjøpt inn. *vann i munnen*
Tusle Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #1052 Skrevet 18. februar 2011 Mmm det så deilig ut. Oppskriften er notert De er supergode. Hele greia forsvant i går, jeg klarte ikke dy meg, fikk litt hjelp av mannen da Ja, jeg har foreløpig kjøpt en pakke fra Jysk. Så kan vi prøve oss på litt brettinger og se hvordan det blir på før vi bestemmer oss. Jeg synes de fargene er helt fantastiske! Blir nok noen flere forskjellige etter hvert ja Men hvor mange sperrelag trenger man i hver str egentlig? Tenker totalt, på både PUL og ull. De trenger jo ikke vaskes hver gang, så man behøver vel ikke et lass? Skulle ønske det fantes flere rimelige sperrelag i sånne fancy mønstre som mange av lommebleiene... Jeg testa ut brettisene på marsipanen sin kosesau (Ullf), blir jo mer spennende når man skal bytte på et lite vesen som beveger seg mer, men jeg er positiv Du, det er jeg ikke sikker på, jeg har foreløpig to ullbukser og tre PUL-trekk, sistenevnte er det jo bare å skylle og henge opp dersom det skulle komme noe på de, så trenger nok ikke så mange, de tørker jo kjempefort. Det skulle jeg ønske og, må nok netthandle fra utlandet da tror jeg Den overskriften la jeg også merke til. Da må de jo være innmari gode, tenkte jeg Synd vi akkurat kom tilbake fra butikken - hadde jeg sett oppskrifta før, så skulle jeg jammen ha kjøpt inn. *vann i munnen* De er innmari gode
Tusle Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #1054 Skrevet 18. februar 2011 Ingenting, enda. Skal gjøre reint og forberede til middag, vi skal ha gjester i dag. Egentlig vil jeg helst føde, men det utgår virker det som, ikke så mye som et lite stikk engang kjenner jeg
Dine Skrevet 18. februar 2011 #1055 Skrevet 18. februar 2011 Forstår godt hvordan du føler det nå mot slutten... Følte meg sprekkferdig jeg også Kos dere med gjester i kveld, kanskje ekstra sterk mat gjør susen..
hegejenta30 Skrevet 18. februar 2011 #1056 Skrevet 18. februar 2011 Jeg kommer til å teste ut kjeksene jeg også! Oppskriften er skrevet ut og lagt i veska så jeg er sikker på at jeg får den med meg hjem til helga. Skal se du får rier når du setter deg ned og skal til å begynne å spise sammen med gjestene! Det er jo tross alt fullmåne i disse dager... (om det er noe i myten) Krysser iallfall fingrene for at marsipanen ikke drøyer så lenge over termin med å komme!
Tusle Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #1057 Skrevet 18. februar 2011 Forstår godt hvordan du føler det nå mot slutten... Følte meg sprekkferdig jeg også Kos dere med gjester i kveld, kanskje ekstra sterk mat gjør susen.. Det er verste er at jeg har minimalt med plager og er ikke lei, jeg bare lengter sånn etter henne og er så utrolig spent Jeg bærer lett og plages ikke av magen, hvor mange barberer leggene uten problemer når de er 38 uker på vei? Takk, det skal vi, og ja, jeg skal nok krydre maten min litt ekstra ja Jeg kommer til å teste ut kjeksene jeg også! Oppskriften er skrevet ut og lagt i veska så jeg er sikker på at jeg får den med meg hjem til helga. Skal se du får rier når du setter deg ned og skal til å begynne å spise sammen med gjestene! Det er jo tross alt fullmåne i disse dager... (om det er noe i myten) Krysser iallfall fingrene for at marsipanen ikke drøyer så lenge over termin med å komme! Håper den faller i smak Ja, hehe, tenk om, det hadde vært moro Fullmåne ja, jeg hadde jo litt trua på den 18. og fullmåne, men det ser jammen ikke slik ut. Håper hun hører på deg ----------------------- Nå har jeg gjort noe så voksent og dritkjedelig som å betale regninger. Men, da er de ute av verden
~lillefot~ Skrevet 18. februar 2011 #1058 Skrevet 18. februar 2011 Da står sjokoladekjeksene i ovnen - spent på resultatet Du er heldig som klarer å barbere leggene uten problemer; det klarer ikke jeg. Jeg bærer veldig lavt, og magen er bare i veien :gjeiper: Jeg har også store problemer med å få på meg sokker og sko - men hjelp fra mannen får jeg ikke. Han ser bare dumt på meg og rister leende på hodet. Han har dog holdt meg oppe av og til når jeg har bøyd meg for å ta på sko (er jo så framtung).
Tusle Skrevet 18. februar 2011 Forfatter #1060 Skrevet 18. februar 2011 Da står sjokoladekjeksene i ovnen - spent på resultatet Du er heldig som klarer å barbere leggene uten problemer; det klarer ikke jeg. Jeg bærer veldig lavt, og magen er bare i veien :gjeiper: Jeg har også store problemer med å få på meg sokker og sko - men hjelp fra mannen får jeg ikke. Han ser bare dumt på meg og rister leende på hodet. Han har dog holdt meg oppe av og til når jeg har bøyd meg for å ta på sko (er jo så framtung). Håper du blir fornøyd med de Jeg er ganske heldig tror jeg, sokker, sko og barbering går lett som bare det. Gravidmagen min er ikke så stor, er verre med fleskemagen som var der fra før :gjeiper: Jeg syns mannen burde hjelpe deg altså Jeg sier bare én ting: Skohorn Kan ikke fordra skohorn
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå