Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Tusle

Anbefalte innlegg

Fantastisk, Tusle-vennen! :klemmer:

Var nok ikke det lureste at jeg leste dette nå, hormonella er herved tilbake, og nå klarer jeg ikke slutte å grine. Mann og barn tror jeg er gal. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du delte din fødselshistorie. Høres ut som du hadde en god opplevelse!

Nyt den lille som vokser for hver time! :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FOR en fantastisk flott fødehistorie Tusle! :rodmer: Jeg må bare føye meg inn i rekken blant de som sier at du har vært utrolig flink og at du skriver veldig flott.

Vakkert :hjerte:

Dette tror jeg er den fineste, mest detaljerte fødselshistorien jeg noengang har lest.

Nå gruer jeg meg ikke så mye til det blir min tur kjenner jeg :)

Tusen takk, Tusle-mor :klem: Du har vært kjempeflink!

Helt enig :Nikke:

:vinke:

Dagene er hektiske med en liten i hus, men så fantastisk som det er :rodmer: T er ikke to uker engang, men alikevel er jeg bittelitt misunnelig på jentene som går og venter på sine små, det å føde og ha en helt fersk og nyfødt baby er så fantastisk, gled dere sier jeg bare :hjerte:

T er så fantastisk, jeg føler meg så priviligert som får være mammaen hennes.

Åhhh, *glede seg* :hjerte:

Ammingen går kjempebra, har sluppet unna såre brystvorter og det som medfølger.

Så flott å høre, håper jeg blir like heldig! :happy:

Tøybleiebruken går også veldig bra. Jeg fikk kalde føtter i begynnelsen, men mannen var standhaftig(!) og nå går det så bra så. Jeg føler at jeg gjør noe viktig for miljøet når jeg ser hvor mange bleier det går i løpet av en dag, jeg er glad de går i vasken og ikke søppelet, det blir mange bleier i løpet av en dag ;)

Fineflinke Tusle-mannen! :rodmer::fnise:

...og så hjelper det meg veldig å lese at det å føde var en så god opplevelse. Jeg tror jeg er litt skremt fordi snuppa her ikke har festet seg enda. Men jeg prøver å fortelle meg selv at dette går fint :)

Akkurat dette tenker jeg også. Men vi skal klare oss fint, eller hva Lillefot? :klemmer:

Lykke til videre med lille T Tusle (kan jeg på PM med navnet forresten? Tror ikke jeg har hørt det og er veeeldig nysgjerrig. Vi vurderer også et (vel, et par faktisk) T-navn dersom vi får jente, mon tro om det er det samme?).

Høres ut som dere har fått en alletiders start i hvert fall! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Burde være en tåkesyn advarsel på sånne innlegg som det om fødehistorien din...

Så fint beskrevet og ikke minst høres det ut som at dere hadde en god opplevelse av det hele!

:rodmer:

Nesten så jeg gleder meg bittelitt til det blir min tur - men bare nesten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi skal klare oss fint, eller hva Lillefot? :klemmer:

Joda; dette skal gå så fint, så :) Har bestemt meg for å roe rogna og fokusere det beste jeg kan på pusten. I mål kommer vi, uansett :)

Ha en fin dag Tusle-mor - ikke så veldig fint vær i dag, men tipper dere koser dere allikevel :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselige tilbakemeldinger :rodmer:

Dagene går i ett her hjemme og mannen har begynt på jobb igjen, så jeg får ikke mye tid til å sitte ved PCen ;) Men vi har det veldig, veldig bra :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at min vakre lille T allerede er over 3 uker gammel, herrefred, tid, ta å ro deg ned a!!

Har vært flink og trillet tur hver eneste dag denne uken, alene tilogmed, mannen har jo begynt å jobbe igjen. Venter bare på at Lillefot skal føde, så jeg har trillekamerat :)

Jeg rekker lite PC, dagene går med til amming, bleieskift og jeg sover når T sover, eller bare kobler helt av, eller vasker bleier, det blir litt bleievask ;) Det blir mye amming, må amme hver andre time da hun legger sakte på seg, litt slitsomt, men det er selvfølgelig verdt det, jenta mi må jo legge på seg :hjerte:

Er dårlig på å skrive i bøkene deres for tiden, regner med at det går seg til :jepp:

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at dagene ser litt annerledes ut nå ;) Håper du koser deg og finner en slags rytme som ikke sliter deg ut :klemmer:

Jeg ser for meg at jeg kommer til å ta ganske PC-fri når babyen kommer. Det er en kort tid man har med en så liten krabat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil fødeeeee!!! :nigo:

Fullmånen hjalp meg ikke noenting, annet enn å gi meg litt vondt i ryggen på natten :( Ubrukelig måne!

Det høres ut som dere har det kjempekoselig - gleder meg sånn til det blir min tur, og til vi kan ut på tur :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ~Milla~

Flink du er som kommer deg ut på trilletur :)

Hørtes ut som fine dager, selv med amming så ofte.

Gleder meg til vår lille frøken er her :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt går bra med dere. :klemmer: Tida flyr, her er guttene straks seks uker.

Håper lillejenta legger godt på seg når du ammer så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre om dagene deres! Hehe, bleievask er det mye av den første tiden, ja... Men det blir mindre etterhvert, jeg lover! Hva er dere mest fornøyd med/hva fungerer for dere? *nysgjerrig*

Godt å "se" deg, ingen selvfølge å få PC-tid når man er nybakt mamma! (Sier jeg, som skaffet meg et lite PC-bord til å ha ved siden av ammestolen da Turnerose var liten. :ler:)

Gode :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig utrolig nyskjerrig på hva T heter mer enn bare T.. :sjenert:

Så om du har lyst å dele det, må du gjerne sende meg en PM :jepp:

Ha en fin dag vidre :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til dere!

Bleien ja, vi er relativt fornøyde med brettisene, men T tisser mye og de holder jammen ikke lenge. Jeg har ikke brukt innlegg i de, men er det noe man egentlig skal bruke? :klo: Vi har kjøpt formsydde til å bruke på natt nå; Kissaluvs, har kjøpt boostere til å ha i også, hun tisser mengder :ler: Samt to sperretrekk i ull, Disanabuksene er gigantiske enda :fnise: Ooog jeg har kjøpt noen lomme- og SIO-bleier ;)Bitti D´lish SIO-rosa polka dot, BumGenius One Size V4 med knapper i fargen 'butternut' og Thirsties Duo Diaper i fargen 'warm stripes'. Bleier :hjerte::fnise:

Helsestasjonen i dag, kryss fingrene for god vektoppgang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: til dere!

Bleien ja, vi er relativt fornøyde med brettisene, men T tisser mye og de holder jammen ikke lenge. Jeg har ikke brukt innlegg i de, men er det noe man egentlig skal bruke? :klo: Vi har kjøpt formsydde til å bruke på natt nå; Kissaluvs, har kjøpt boostere til å ha i også, hun tisser mengder :ler: Samt to sperretrekk i ull, Disanabuksene er gigantiske enda :fnise: Ooog jeg har kjøpt noen lomme- og SIO-bleier ;)Bitti D´lish SIO-rosa polka dot, BumGenius One Size V4 med knapper i fargen 'butternut' og Thirsties Duo Diaper i fargen 'warm stripes'. Bleier :hjerte::fnise:

Helsestasjonen i dag, kryss fingrene for god vektoppgang :)

Mange som bruker innlegg i brettisene, vi gjorde det innimellom - brukte disse (uten fleece). De var jo utsolgt nå, da. Ellers vil jeg tro at Eco Earth-innleggene vil egne seg godt, de er jo billige også. Vi har "regular" i bamboo terry og "large" i bamboo fleece. Synes de suger omtrent like godt. Terry er "håndklestoff", fleece er glattere. Kan anbefales! Bambus suger best av alt vi har prøvd. :Nikke:

Har dessverre ikke allverdens med innlegg til overs, det meste er i bruk i barnehagebleiene, men tror kanskje jeg har noen av de fra Bleieboden liggende. Forresten, lovte jeg å sende deg noe du skulle låne? :klo: Har et vagt minne om det, men tror kanskje det har forduftet i alt som har skjedd de siste ukene... Beklager, i tilfelle!

Fingers crossed for vektøkning! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*krysser fingrene for vektøkning*

Synes du er så flink med disse tøybleiene - blir rett imponert :) Er ikke noen tøybleie-entusiast, jeg, så her blir det vanlige. Men jeg er imponert over dere som bruker dem :jepp:

Nå er våren kommet for fullt her, så kan tenke meg det er deilig å være på trilleturer om dagene *misunnelig*

Ha en super dag videre :klemmer:

PS: er du hos ho helsesøstra fra Hedemark? Ho er helt forferdelig, synes jeg, gruer meg faktisk til å gå til henne...

Endret av ~lillefot~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...