Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

:ler:

You and me both med sofasoving, forresten! Jeg har funnet ut at jeg hoster mindre på sofaen, fordi jeg får overkroppen mer opp. Så kl 7 i dag tuslet jeg ned i stua og sov videre på sofaen. ;) Deilig Rørospledd OG Elvangpledd her, riktignok, men det får vel passere. :fnise:

Og du... Jeg skulle ønske du bodde nærmere, altså. Du og Trekkoppfuglen. Selv om jeg ikke kunne truffet dere nå uansett, kan jo ikke smitte graviddamene! Men det hadde vært så koselig å invitere dere to på lunch (med innebygget sjåførservice, såklart, kan ikke sende dere ut på glattisen heller ;)) og sitte og skravle i noen timer.

Det er godt å sove på sofaen, spesielt med gode tepper. Marsipanen har jo Rørosteppe til å ha i vogna og det virker deilig det og :jepp:

Ja, å, det hadde vært koselig. Men, selvfølgelig er vi bosatt på tre forskjellige landsdeler, vi var heldige med den :ler:

Det hadde gjort seg med lunch og skravling nå, man blir litt ensom her av og til..

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Gjest ~Milla~
Skrevet

Her stikker rompen ut på høyre side :fnise:

Jeg har også blitt veldig sulten den siste uken. Prøver å holde meg til fornuftig mat, frukt og grønt, men innimellom er det godt med noe skikkelig godt ;)

Skrevet

Her stikker rompen ut på høyre side :fnise:

Jeg har også blitt veldig sulten den siste uken. Prøver å holde meg til fornuftig mat, frukt og grønt, men innimellom er det godt med noe skikkelig godt ;)

Det er så snålt, magen blir helt skakk :ler:

Kanskje det er kroppen som forbereder seg på hardt arbeid? ;) Jeg elsker jo frukt og grønt, nå er det helst (økologiske) gulrøtter og appelsiner det går i. Spiste 8 appelsiner i går :sjokk::ler: Og min siste dille er grovbrød med rapidsalat, kalkunskinke, agurk og tomat og nykvernet pepper, åååh, maaaaaat :sikle::ler:

Skrevet

Er jo ikke akkurat usunne diller du har da!

Men 8 appelsiner på en dag? blir du ikke litt ekstra oppblåst i magen da? vet jeg ville blitt det iallfall... Så jeg holder meg til beskjedne en appelsin om dagen!

Det smørbrødet ditt hørtes ut som super lunsj! Kanskje prøve det til matpakka imorgen...

Skrevet

Så flinke dere er som spiser sunt :)

Jeg har ikke noe særlig lyst på noe slags mat, jeg, det har jeg vel ikke hatt i det hele tatt i hele svangerskapet. Men nå er ikke jeg noen storspiser til vanlig heller. Det eneste jeg må ha i hus i tilfellet jeg får lyst på, er sure,grønne epler. Åsså har jeg blitt veldig glad i eplejuice.

Ha en fin dag videre, Tusle-mor :klemmer:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Jeg har også dilla på kalkun, grovbrød, og tomat ;)

Skrevet

Tusle og Joyce: jaaaaaaaaa!!!!!! Jeg og vil det. Nå blir jeg snart på grinern. :klemmer::klemmer:

Mat er bra! Jeg er også konstant sulten, trist at det er plass til så ufattelig lite før jeg blir kvalm/mett/halsbrann. Skive med hvitost og tomat har vært en hit hele veien. Og kornblanding.

Skrevet

Er jo ikke akkurat usunne diller du har da!

Men 8 appelsiner på en dag? blir du ikke litt ekstra oppblåst i magen da? vet jeg ville blitt det iallfall... Så jeg holder meg til beskjedne en appelsin om dagen!

Det smørbrødet ditt hørtes ut som super lunsj! Kanskje prøve det til matpakka imorgen...

Jeg nevnte ikke sjokoladen :plystre:

Nei, ikke i det hele tatt faktisk, nesten snålt. Kanskje jeg har gjort meg selv immun, har spist mye sitrusfrukt gjennom hele svangerskapet.

Det smørbrødet er så godt. Spiste det til frokost i dag :jepp:

Så flinke dere er som spiser sunt :)

Jeg har ikke noe særlig lyst på noe slags mat, jeg, det har jeg vel ikke hatt i det hele tatt i hele svangerskapet. Men nå er ikke jeg noen storspiser til vanlig heller. Det eneste jeg må ha i hus i tilfellet jeg får lyst på, er sure,grønne epler. Åsså har jeg blitt veldig glad i eplejuice.

Ha en fin dag videre, Tusle-mor :klemmer:

Det er faktisk det eneste som frister, samt en og annen sjokkis ;)

Det er jo både sunt og godt med både epler og eplejuice da :jepp:

Go' fredag Lillefot :hug:

Jeg har også dilla på kalkun, grovbrød, og tomat ;)

Snadder!

Tusle og Joyce: jaaaaaaaaa!!!!!! Jeg og vil det. Nå blir jeg snart på grinern. :klemmer::klemmer:

Mat er bra! Jeg er også konstant sulten, trist at det er plass til så ufattelig lite før jeg blir kvalm/mett/halsbrann. Skive med hvitost og tomat har vært en hit hele veien. Og kornblanding.

Jeg og blir snart på grinern. Jeg er overbevist om at vi hadde funnet tonen like bra irl :klemmer: :klemmer:

Du får ta igjen på matfronten når gutta er ute ;)

Skrevet

Nå har jeg hatt en liten runde i sentrum. Handlet ferske reker til i kveld, får besøk i helga, mamma og bestemor kommer, gleder meg. Hentet et par pakker på posten, kjøpt gaviscon, bringebærbladkapsler og fødselsforberedende olje, her er vi beredt nemlig ;)

Fjompa i magen er rolig, har kjent henne, men det er mer dytting enn spark, har vel en sammenheng med at det begynner å bli trangt. Har kjøpt en sjokkis, kanskje det kickstarter ;)

Skrevet

Høres ut som du kommer til å få en skikkelig fin helg :nigo:

Reker og sjokkis høres nyyyydelig ut ;)

På slutten blir det gjerne mer dytting av babyen enn spark, for de har jo så lite plass. Men koselig uansett :jepp:

Skrevet

Høres ut som du kommer til å få en skikkelig fin helg :nigo:

Reker og sjokkis høres nyyyydelig ut ;)

På slutten blir det gjerne mer dytting av babyen enn spark, for de har jo så lite plass. Men koselig uansett :jepp:

Jepp, jeg satser på det :jepp:

Da er det nok det jeg kjenner nå, at det blir mer dytting enn spark, kan tenke at det begynner å bli trangt om plassen ;)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Her er det også mye mer dytting enn sparkene som var rundt uke 27-32... de begynner å bli store disse babyene vi bærer på. Rundt 40cm lange og iallefall 2,5kg. Ikke rart det er trangt der inne :fnise:

Skrevet

Mitt vesle Gullbrød veier nok nærmere 3 kilo nå, hun var 2,8 på UL :ler: Blir ikke noe flis dette, lever opp til kallenavnet sitt, men det har jeg jo sagt hele tiden :fnise: Tenk at babyene våre er så svære inni der, i tillegg til alt vi har i kroppen fra før, er det rart man får halsbrann og i sitt neste liv skal gifte seg med Gaviscon :hoho:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Mitt vesle Gullbrød veier nok nærmere 3 kilo nå, hun var 2,8 på UL :ler: Blir ikke noe flis dette, lever opp til kallenavnet sitt, men det har jeg jo sagt hele tiden :fnise: Tenk at babyene våre er så svære inni der, i tillegg til alt vi har i kroppen fra før, er det rart man får halsbrann og i sitt neste liv skal gifte seg med Gaviscon :hoho:

Nei det er absolutt ikke rart... ikke rart at man flyt på do i ett sett heller, blæren er trykket flat der nede :fnise:

Skrevet

Nei det er absolutt ikke rart... ikke rart at man flyt på do i ett sett heller, blæren er trykket flat der nede :fnise:

:skratte: Ser for meg skvist blære :fnise:

Skrevet

:skratte: Haha, Fjompa, det var et artig navn.

Her hjelper hverken saft eller cola når snuppa er rolig; her må det sjokkis til, ja. Da får hun litt mer fart på seg.

Jeg aner ikke hva tuppa mi veier nå, men over 2 kg er hun nok. Er sikker på at hun la hele tyngden sin på blæra mi da jeg var i byen i dag, for jeg klarte nesten ikke å gå, så trengt var jeg :gjeiper: Men kom det noe da jeg endelig fant et toalett-man-ikke-trenger-å-betale-for? NEIDA! :sur: Da går man en runde til, på ca 5 min., så er det like ille igjen. Trodde nesten jeg hadde fått UVI der jeg gikk, for det var så inn i hampen vondt. Men nå er det greit igjen. Den tuppa der, altså; ho skal få høre det :opplyser:

Ikke bryr hun seg om at det begynner å bli dårlig plass inni der heller, for i går og i dag har hun holdt et leven uten like. Ave Maria, sier jeg bare; jeg som er så kort. Stakkars, stakkars ribbeina mine. :sukk:

Men jeg har sagt til henne at hun kan holde så mye leven hun vil, så lenge hun blir der inne en stund til. Men av og til angrer jeg litt på at jeg har sagt det; er sikker på at ribbeina mine er skambanket. :frown:

Skrevet (endret)

Jeg hadde noen turer på butikken på slutten der jeg sto med føttene i kryss å hang over frysediskene for å ikke tisse meg ut flere ganger :ler:

Fy flate det var helt jævlig! :fnise:

Og når jeg endelig kom meg på et do så kom det bare ut noen få dråper :rolleyes:

Nesten som jeg skulle gått til innkjøp av tena lady og bare latt det stå til :tunge1:

Endret av DDuck
Skrevet

Har vært altfor lite her i det siste, men det skal det bli en slutt på nå. Spennende å følge med. Vi er jo omtrent like langt :popcorn:

Her ligger babyen på venstre side. Er visst stilling nr 1 i følge jordmor. Ikke så mye spark her heller, mest romsteringer. Har et lite håp en rolig jente siden jeg ikke kjenner så mye, men er vel heller at det er trangt om plassen :sjsnert: . Har ligget over streken på symfysemålet hele tiden, så hun blir nok litt over gjennomsnittet. Bare hun ikke blir for stor *AU* :fnise: . Ellers har jeg kjent stikkinger *kremt* nedentil en stund nå. Håper det betyr at ting begynner å skje. Magen har ihvertfall sunket betraktelig.

Hvordan står det til meg deg? Føler du at ting begynner å skje?

Ha en fin søndag :klemmer:

Skrevet

Hæ, har du bursdag i dag..?

:bursdag:

:danser: :danser: :danser:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...