Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Rolig snuppe i magen i dag. Alle de bekymringene man skal ha :sukk:

Ta en telefon til JM/sykehus hvis det hjelper. :troest: Heller en for mye enn en for lite!

:klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en telefon til JM/sykehus hvis det hjelper. :troest: Heller en for mye enn en for lite!

Lurer på om jeg skal gjøre det altså. Hun har vært rolig siden jeg la meg i går kveld. Har kjent henne, men i mindre grad enn hva som er normalt for hun nå.

:hug:

Skrevet

Hender jeg tenker det samme om min mini - altså at det går lenge mellom hver gang jeg kjenner han. Men plutselig så setter han igang med turnforestillingen igjen.

Tar meg også gjerne et glass saft eller spiser noe om jeg får sånne tanker og da svarer han som regel med et spark eller to.

Men er du bekymret - ta en tlf til jordmor. Som Joyce sier - er det bedre med en tlf for mye enn en for lite.

Skrevet

Det er full baluba inni der nå, heldigvis :) Og så hikker hun, det gjør hun igrunnen mye av, søtt :rodmer:

Skrevet

Bevegelsene endrer seg jo når det blir trangere. Man kjenner ikke lenger de kraftige sparkene, men mer dytting og at magen beveger seg. Ikke lett det der med spark. Jeg er stadig vekk bekymret, og da legger jeg meg ned. Kommer som regel et dytt fra den tvillingen jeg ikke har kjent så mye den dagen. Husk det er du som kjenner din baby best. Hvis du er bekymret, ta det på alvor. Nå kan hun ha det bedre utenfor magen enn inni hvis det skulle være.

Skrevet

Søte Trekkoppfuglen :hug:

Nå er hun som normalt igjen, heldigvis. Og så har jeg fundert på en ubehagelig følelse i underlivet/bekkenet, det er selvfølgelig hodet jeg kjenner. Hun er jo festet, tenkte jeg ikke på før nå, hehe. Det er ikke konstant, men i sammenheng med bevegelse, rart jeg ikke har kommet på før nå at det er hodet..

Skrevet

Det er stadige endringer. :jepp: Selv en "erfaren" gravid som jeg blir litt paff innimellom. Man glemmer veldig fort, og det er kanskje bra. :fnise:

Skrevet

Synes ikke det er så rart at du "glemmer" det jeg. Når man tenker over det er det jo egentlig veldig sært å gå med hodet til en annen person klemt mellom beina hele dagen! :haar::sjenert:

Godt du kjenner mer liv igjen nå! De liker å lure oss litt, disse små.. ;)

Skrevet

Synes ikke det er så rart at du "glemmer" det jeg. Når man tenker over det er det jo egentlig veldig sært å gå med hodet til en annen person klemt mellom beina hele dagen! :haar::sjenert:

Godt du kjenner mer liv igjen nå! De liker å lure oss litt, disse små.. ;)

Du har et poeng, Mazilla. :fnise: Hadde nok ikke blitt mange barn på meg om jeg hadde husket alt.

Skrevet

Når man tenker over det er det jo egentlig veldig sært å gå med hodet til en annen person klemt mellom beina hele dagen! :haar::sjenert:

:ler:

Skrevet

Du har et poeng, Mazilla. :fnise: Hadde nok ikke blitt mange barn på meg om jeg hadde husket alt.

Uff, nei. :ler: Jeg har alt begynt å angre litt på å bli gravid igjen. Hadde glemt hvor guffen kvalmen er! Men samtidig er det jo mye fint med graviditet, også. Babyen som turner i magen, f.eks. :rodmer:

Godt at det kom seg med bevegelsene! *puh*

Gjest ~Milla~
Skrevet

Godt bevegelsene kom seg. Skjønner godt du blir bekymret :klemmer:

Her hikker lillefrøkna også ganske så mye. Artig når hele magen hikker opp og ned :fnise:

Merker bevegelsene er ikke så krasse som før, begynner å bli trangt der inne nå, men aktiv er hun ;)

Skrevet

Rolig snuppe i magen i dag. Alle de bekymringene man skal ha :sukk:

Sånn er snuppa mi i dag også...

Prøvde iskaldt vann og cola, men fikk så vidt noe til svar. Sjokolade derimot; da ble det litt mer liv. Men fremdeles veldig rolig. Liker det ikke en plass. Kanskje det er bakdelen med at jeg er så vandt med at hun er turbo hver dag. Prøver å snakke med henne og synge til henne, og da får jeg et lite dult til svar, så jeg er ikke for bekymret.

Det går nok bra skal du se :klemmer:

Skrevet

Himmel, Mazzimor, du får jammen sagt det du! :hoho:

Ja, jeg var litt bekymret der en periode, men så spente hun til så det sang etter :ler:

Så det betyr at jeg etterhvert glemmer den ekstreme kvalmen og bekkenplagene altså? ;)

Lillefot: Håper frøkna di kvikner skikkelig til :klemmer: Det er ikke noe moro når de er så rolige.

Skrevet

Himmel, Mazzimor, du får jammen sagt det du! :hoho:

Ja, jeg var litt bekymret der en periode, men så spente hun til så det sang etter :ler:

Så det betyr at jeg etterhvert glemmer den ekstreme kvalmen og bekkenplagene altså? ;)

Lillefot: Håper frøkna di kvikner skikkelig til :klemmer: Det er ikke noe moro når de er så rolige.

Om du ikke glemmer, så er sjansene store for at du ihvertfall ikke helt husker hvor ille det faktisk var. ;)

Skrevet

Om du ikke glemmer, så er sjansene store for at du ihvertfall ikke helt husker hvor ille det faktisk var. ;)

Høres bra ut ;)

Skrevet

Du glemmer eller fortrenger alt vondt og uggent. :fnise:

Skrevet

Sov som en stein i natt, hvertfall fra rundt 12 til 4 :ler: Lys våken og fikk ikke sove mer. Hadde ikke vondt eller noe, fikk bare ikke sove. Stod opp, spiste frokost (jeg er utrolig sulten for tiden, for 2-3 uker siden spiste jeg veldig lite, nå er det ikke bunn i meg), så en episode av Gossip Girl, og så var det slutt. Siden har a mor snorka på sofaen under det deilige, deilige Bergerpleddet :sove: Nå har jeg ei lita rumpe stikkende ut på venstre side, magen ser totalt deformert ut :ler:

Skrevet

Sov som en stein i natt, hvertfall fra rundt 12 til 4 :ler: Lys våken og fikk ikke sove mer. Hadde ikke vondt eller noe, fikk bare ikke sove. Stod opp, spiste frokost (jeg er utrolig sulten for tiden, for 2-3 uker siden spiste jeg veldig lite, nå er det ikke bunn i meg), så en episode av Gossip Girl, og så var det slutt. Siden har a mor snorka på sofaen under det deilige, deilige Bergerpleddet :sove: Nå har jeg ei lita rumpe stikkende ut på venstre side, magen ser totalt deformert ut :ler:

:ler:

You and me both med sofasoving, forresten! Jeg har funnet ut at jeg hoster mindre på sofaen, fordi jeg får overkroppen mer opp. Så kl 7 i dag tuslet jeg ned i stua og sov videre på sofaen. ;) Deilig Rørospledd OG Elvangpledd her, riktignok, men det får vel passere. :fnise:

Og du... Jeg skulle ønske du bodde nærmere, altså. Du og Trekkoppfuglen. Selv om jeg ikke kunne truffet dere nå uansett, kan jo ikke smitte graviddamene! Men det hadde vært så koselig å invitere dere to på lunch (med innebygget sjåførservice, såklart, kan ikke sende dere ut på glattisen heller ;)) og sitte og skravle i noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...