Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

:hoppe: for 35uker!

Nå går det innmari fort synes jeg ;)

Veldig fort :jepp:

Gratulerer med 35 uker, Tusle :)

Synd du ikke skal på kurs, men du har kanskje snakket med jordmor ang. amming alt? Lykke til på UL forresten - kjempespennende :)

Bursdager er forresten til for å feires, ja: hadde nettopp bursdag selv, og den ble feiret med shopping sammen med mamma, og herlig, romantisk biffmiddag med mannen på kvelden :rødme:

God bedring videre :klemmer:

Ja, har hatt samtale med henne om amming, og mannen og jeg har pratet med henne om foreldrerollen, etc :)

Takk :hug:

-------------------------

Det gikk veldig bra på ultralyden i dag. Marsipanen har det finfint i magen. Han estimerte henne til å være 13% over gjennomsnitt og en fødselsvekt på 3950 dersom hun kommer til termin. Hun har også festet hodet da! :sjokk:

Jeg er fremdeles kvalm og uvel, så det blir null gjøremål resten av dagen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun begynner å bli klar for å komme ut og hilse på verden med andre ord! :strix:

Skrevet

Hun begynner å bli klar for å komme ut og hilse på verden med andre ord! :strix:

Ja, herregud!

:ler:

Jeg for min del kjenner at jeg har god tid. Jeg finnes ikke lei, har minimalt med plager (bekkenet er jo et rent lite helvete, men det har jeg lært å leve med på en måte), syns ikke det er tungt, koser meg med forberedelser, og syns at hun kan være der inne hvertfall 3 uker til :)

Skrevet

Så bra med ei stor og god jente. :jepp: Godt du ikke er lei, det kan jo fort bli mer enn tre uker til før hun kommer.

Håper bekkenet ditt bedrer seg. Det blir som sagt ofte bedre når hodet har festet seg, men tydeligvis ikke hos deg. Men kanskje det kommer seg når hun synker enda mer ned.

:klemmer:

Skrevet

35 dager høres enda mindre ut enn 5 uker. Blir nesten litt svimmel her jeg sitter, for mine småtroll kommer rundt din termin. :hakeslepp:

Skrevet

Marsipanen får ikke lov til å komme før jeg er "normalt" på nett igjen og kan sladre ordentlig, altså! ;)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Så flott at alt er bra med marsipanen :rødme:

Kan jeg spørre hvorfor du var inne til ul? Ser det er flere som har vært inne til ul i uke 33++..... :sjenert:

Skrevet

Så bra med ei stor og god jente. :jepp: Godt du ikke er lei, det kan jo fort bli mer enn tre uker til før hun kommer.

Håper bekkenet ditt bedrer seg. Det blir som sagt ofte bedre når hodet har festet seg, men tydeligvis ikke hos deg. Men kanskje det kommer seg når hun synker enda mer ned.

Hun følger tradisjonen, ingen av oss har vært under 4 kilo. På min side altså, mannen var under 3,5. Ja, det kan vel gå langt over 5, mente bare at jeg ikke er klar enda, men etter uke 38 kan hun komme ;)

Nei, jeg skulle nok ikke ha så flaks, kanskje, som du sier, når hun synker enda mer ned :jepp:

35 dager høres enda mindre ut enn 5 uker. Blir nesten litt svimmel her jeg sitter, for mine småtroll kommer rundt din termin. :hakeslepp:

Ja, ikke sant?! Det syns jeg også, nesten så jeg ikke får det til å stemme, men det gjør jo det :) Du har ikke fått noe dato for KS enda? :)

Marsipanen får ikke lov til å komme før jeg er "normalt" på nett igjen og kan sladre ordentlig, altså! ;)

Tenker på dere :hug:

Nei, jeg det skal jeg si til henne ;)

Så flott at alt er bra med marsipanen :rødme:

Kan jeg spørre hvorfor du var inne til ul? Ser det er flere som har vært inne til ul i uke 33++..... :sjenert:

Ingenting er bedre enn det :)

Klart du kan. Jeg får ekstra oppfølging på grunn av vekta mi, jeg er veldig tung, med høy BMI, det er derfor jeg måtte til glukosebelastning selvom det ikke er funnet sukker i, øh, er det blodet, nei urinen? :klø: Så, det er for å følge med at babyen utvikler seg normalt, etc. :)

Gjest ~Milla~
Skrevet

Flott med ekstra oppfølging. :jepp:

Jeg har også mer å gå på ;) Men har ikke tatt noe glucosebelastning, ei heller hatt noe å vise på urinprøvene ved hver legesjekk.

Men funderer såklart på hvor stor vår lille M vil bli... :jepp:

Skrevet

Mine urinprøver har vært fine de og. Så, den belastningen var bare for å være på den sikre siden tenker jeg :jepp: Jeg har et svangerskap som en normalvektig sa han legen vi går til for UL, og det var visst ikke ofte det skjedde og det er jo positivt for meg det da :)

----

Sjalet mitt fra Lotusbarn har kommet, så vi var og henta det på Posten i stad. Har allerede testa det ut, med kattene oppi :ler: Det var naturlignok lettere for mannen som ikke har gravidmage å ta hensyn til :fnise: Syns knyttinga var veldig grei altså, det satt etter to forsøk :) Gleder meg til å bære marsipanen og håper hun vil trives oppi der :jepp:

Skrevet

Stille og rolig dag i dag. Satt på en vask med marsipantøy, og vurderer om jeg skal dra over gulvene med støvsugeren. Egentlig burde jeg la være, men, har ikke så lyst til å mase på mannen. Det er midt i årsoppgjøret nå og han jobber 12-13 timer hver dag, så han er ikke så veldig fan av støvsuging når han kommer hjem, noe jeg egentlig skjønner, men ;)

Har begynt med noen nye smerter jeg ikke har hatt før. Noen ganske heftige stikkinger inne i underlivet. Det gjør ekstra vondt når jeg bøyer i knærne eller setter meg på huk. Kan det være modning eller noe? Eller er det fordi hodet er festet tro? :klø:

Skrevet

Nei, jeg tror ikke det. Men, bekkensmertene har flyttet seg fra å sitte i rumpe/hofter til å 'kun' sitte i symfyse/lyske, det er det eneste.

Skrevet

Så spennende!! :)

Og gratulerer med 35 uker - nå er det ikke lenge igjen!!! :danse:

Skrevet

Så spennende!! :)

Og gratulerer med 35 uker - nå er det ikke lenge igjen!!! :danse:

Takk :) Nei, nå går det fort altså :jepp: Men, kjenner at jeg syns det er godt å enda ha noen uker på meg. Har fremdeles ting å ordne, og jeg er ikke helt der psykisk enda. Altså, fødselen tenker jeg ikke så mye på, men jeg tenker mye på tiden etterpå, når vi kommer hjem fra sykehuset, den biten trenger jeg enda noen uker på å jobbe med :)

--------------------------

Så kjekt, beskytterne og salvene jeg bestilte på mandag kom idag, det er fordelen med norske nettbutikker-rask frakt ;) Nå har jeg hengt opp enda mer marsipantøy og satt på enda en vask, det er så koselig :rødme:

Skrevet

Sovet dårlig i natt. Mannen kom med en sleivete kommentar i går og da raste korthuset mitt sammen. Noen ganger får jeg følelsen av at han syns jeg bare går og slenger her hjemme og det er sårende det.

Så, nå skal jeg trøsteshoppe, noe som er mye mer fornuftig enn trøstespising :lur:

Skrevet

Slem mann! :fy_fy:

Trøsteshopping er alltid bra :nigo:

Skrevet

Har du fått trøsteshoppet noe artig? :popcorn:

Synes ikke mannen skal komme med sleivete kommentarer til sin høygravide kone..! :fy_fy: På den annen side er det sikkert ikke lett å være mann heller midt oppi alt som skjer, så på et eller annet tidspunkt ramler det vel mer eller mindre gjennomtenkte ting ut av dem også, stakkars.

:klem:

Skrevet

Nei, ikke enda, funderer på en bestilling hos Bleieboden ;)

Joa, det er greit nok det, men han burde tenke seg om før han slenger ut av seg. Jeg er ikke sykemeldt fordi det er moro lissom...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...