Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er det for tidlig med tippeliste? :sjenert:

Legger ut ustyrslista mi (som egentlig er *Joyce* sin, hun var så grei å gi den til meg)

Grønt er klart, rødt er ikke klart.

Ut i verden - vogn og turutstyr:

Vogn: Bugaboo Cameleon

Vinterhjul til vogn

Stelleveske (JuJuBe All)

Dyne til vogn (65x80)

Dunpose - EasyGrow

Sengesett - 2

Laken til vogn

Soveskinn

Vognteppe (Røros Tweed)

Bilsete: Maxi Cosi CabrioFix (inkl. Isofix-base)

Søvn og hvile:

Sprinkelseng

Dyne til seng (80x100)

2 sengesett (har 1)

Soveskinn

Laken til seng

Sprinkelbeskytter

Uro

Babycall (Super Nova)

Til stelling:

Stellebord

Badebalje med stativ

Et par hettehåndkler

Gaskluter

Små, myke håndklær

Babyneglsaks - Tweezerman

Øretermometer

Badeolje, kremer, talk, etc.

Tøybleier

Ullbukser til tøybleier

PUL-trekk til tøybleier (kan ikke noen finne på et annet navn :ler: )

2 helsetepper

Strikketeppe

Hårbørste (drøyer den litt)

Mating/spising:

Ammepute

Tåteflasker - kjøper ikke mer enn 2 før fødsel

Gulpekluter

Annet:

Smokker

Kosebamse

Rangler - etterhvert

Bitering - etterhvert

Babygym

Vippestol – Baby Björn

Til meg/oss:

Ammeinnlegg i ull/bambus med PUL-bakside

Amme-BH x2-3

Elastisk bæresjal/Manduca

Håhå, det er enda en god del rødt her ja. Får snart lønning så da blir det shopping, bursdag har jeg snart og ;)

Endret av Tusle
Skrevet

Dere kommer nok i havn. :) Og om dere ikke gjør det, så er butikkene åpne etter fødselen, også. ;)

Har sett El Bees, ja! Men har lest at de er litt sånn "vanskelige" - enten passer de, eller så funker de overhodet ikke. Noe med elastikken, tror jeg. Vet at en på TIs tøybleieforum har/hadde en del av dem. Kjempefine er de uansett! :sol:

I vogna har vi forøvrig et sånt "billigskinn" fra Babyshop. Funker finfint. Vinterhjulene er det jo ikke sikkert dere trenger før til høsten igjen?

Lotusbarn har noen farger av Moby Wrap på tilbud nå, og også Anaju bambus.

:kose:

Skrevet

PC-fri dag i går. Var hele dagen hos svigers. Svigerfar måtte bytte noen deler på konebilen. Spiste reker, å, snadder, ikke noe frosne greier her nei, ferske, store, gode og fulle av rogn :sikle:

Har fått lønn, så nå ble det elastisk sjal, med litt rabatt også, da kan man ikke klage ;)

Nå skal jeg handle bleier :fnise:

Skrevet

Hah, sjalet mitt er sendt, det var kjapt levert :)

Ble ingen bleiekjøp i går, men tror jeg skal handle et eller annet i dag, prøve å få kjøpt noe til sykehusbagen, så jeg kan begynne å pakke den :)

Ellers, er det litt blandede følelser i dag. Bekkenet gjør så vondt at hvert skritt jeg tar er en pine, sitte er en pine (så det spøker for det fødselsforberedende kurset i morgen, stolene der var ren tortur), nei, jeg tror faktisk jeg skal sove litt :)

Skrevet

Forresten, vi må jo ha kommode til alle klærne til marsipanen. Hadde i utgangspunktet blinket meg ut en Malmkommode med 4 skuffer, og på grunn av begrenset med plass så må den stå på badet og da ble den kommoden akkurat litt for dyp, så valget har falt på Anebodamed 3 skuffer i stedet for, håper vi blir fornøyd :)

Skrevet

Sov mens du enda kan :jepp:

Kjedelig med bekken plager da.. :sukk: Jeg hadde også det fra uke 32-33 tror jeg det var... Det var helt grusomt å måtte bruke 5 minutter på å snu seg i senga eller komme seg opp fra liggende til sittende stilling :roll:

Men trøsten er at det gikk over med et knips etter at snuppa var komet ut :hoppe:

Skrevet

Sov mens du enda kan :jepp:

Kjedelig med bekken plager da.. :sukk: Jeg hadde også det fra uke 32-33 tror jeg det var... Det var helt grusomt å måtte bruke 5 minutter på å snu seg i senga eller komme seg opp fra liggende til sittende stilling :roll:

Men trøsten er at det gikk over med et knips etter at snuppa var komet ut :hoppe:

Ja ;)

Jepp, har slitt masse med bekkenet mitt fra uke 15 :sukk: Det er igrunn den eneste plagen jeg har, jevnt over er jeg i uforskammet god form, ikke syns jeg det er tungt og jeg sover relativt godt om nettene (avbrutt av tisseturer og når jeg snur meg) så skal egentlig ikke klage :)

------------------------------------

Nå har jeg bestilt brystknoppbeskyttereog ammesalve og badeolje (de to siste produktene fra lykkelig som liten :)

Skrevet

Bekkenet blir som regel bedre når babyen fester hodet. :jepp:

Syns kommoden dere har kjøpt ser veldig grei ut. Soving er bra, jeg har nettopp våknet etter en dupp på 2timer. :rødme: Nå er jeg sulten! :fnise: God dag videre, Tusle-vennen. :klemmer:

Skrevet

Bekkenet blir som regel bedre når babyen fester hodet. :jepp:

Syns kommoden dere har kjøpt ser veldig grei ut. Soving er bra, jeg har nettopp våknet etter en dupp på 2timer. :rødme: Nå er jeg sulten! :fnise: God dag videre, Tusle-vennen. :klemmer:

Da håper jeg hun fester hodet snart :ler:

2-timers dupp hørtes bra ut, fikk ikke til noe dupp, jeg.

Takk det samme, søte du :hug:

-----------------

Nå har jeg funnet fram bagen jeg skal pakke ned tingene til Marsipanen i. Og jeg har satt på første klesvaska :rødme:

Skrevet

Bare innom med en mandags :klemmer:

Det er så koselig å vaske de bittesmå søte klærne :rødme:

Gjest ~Milla~
Skrevet

Hva tar du med av klær til marsipanen på sykehuset? :)

Skrevet

Bare innom med en mandags :klemmer:

Det er så koselig å vaske de bittesmå søte klærne :rødme:

Takk og takk :hug:

Det er kjempekoselig og samtidig litt snodig :hjerte:

Hva tar du med av klær til marsipanen på sykehuset? :)

Tar med rundt 4 skift tenker jeg, samt et par pyjamaser, er så sær at jeg pakker med eget helseteppe også ;) Tenker det blir mest sparkedrakter.

Skrevet

Hei hei Tusle!

Så fin liste du har fått deg! Her kommer jeg til hente litt inspirasjon tror jeg ;)

Håhå, det er enda en god del rødt her ja.

Det mangler en del her óg... Merker jeg begynner å bli litt småstressa, men det går seg vel til! Jeg prøver å mase litt på mannen og forklarer han at det kanskje er greit å begynne å få alt i boks snart. Men det meste er jo egentlig i orden, og som han sa så kan han stikke ut og ordne litt han, hvis det er "helt krise" etter hvert.

bursdag har jeg snart og ;)

Jeg også! Lurer fælt på om/hvordan jeg skal feire den. Skal du? Er du januar eller februarbarn du? :)

Skrevet

Hei hei Tusle!

Så fin liste du har fått deg! Her kommer jeg til hente litt inspirasjon tror jeg ;)

Det mangler en del her óg... Merker jeg begynner å bli litt småstressa, men det går seg vel til! Jeg prøver å mase litt på mannen og forklarer han at det kanskje er greit å begynne å få alt i boks snart. Men det meste er jo egentlig i orden, og som han sa så kan han stikke ut og ordne litt han, hvis det er "helt krise" etter hvert.

Jeg også! Lurer fælt på om/hvordan jeg skal feire den. Skal du? Er du januar eller februarbarn du? :)

Den fine lista kan jeg takke *Joyce* for, er glad jeg har den :jepp:

Det er greit med det som er ordnet, satser på å få det meste i boks i løpet av de neste par-tre ukene. Butikkene er jo åpne etter fødsel også, men så var det den følelsen av å ha alt på stell da :jepp:

Jeg er februarbarn. Skal feire veldig stille og rolig med mannen, bestemødre og foreldre. Blir 25 og det er jo nesten litt rundt ;)

Skrevet

Det er greit med det som er ordnet, satser på å få det meste i boks i løpet av de neste par-tre ukene. Butikkene er jo åpne etter fødsel også, men så var det den følelsen av å ha alt på stell da :jepp:

Absolutt. Vil helst det jeg også ;)

Tror jeg skal lage et lignende innlegg i boka mi etter hvert, smart å ha det svart (evt. grønt/rødt :gjeiper: ) på hvitt!

Jeg er februarbarn. Skal feire veldig stille og rolig med mannen, bestemødre og foreldre. Blir 25 og det er jo nesten litt rundt ;)

Så stas - jeg er også februarbarn :nigo: 25 er halvrundt ja! Jeg blir "bare" 24 jeg, så sånn sett er det ikke noe særlig å feire, men jeg mener nå at man bør utnytte enhver unnskyldning man har til å gjøre noe litt ekstra ;) Så det blir vel et eller annet i den duren her også. Kake og god mat blir det i hvert fall! :spise:

Skrevet

Absolutt. Vil helst det jeg også ;)

Tror jeg skal lage et lignende innlegg i boka mi etter hvert, smart å ha det svart (evt. grønt/rødt :gjeiper: ) på hvitt!

Så stas - jeg er også februarbarn :nigo: 25 er halvrundt ja! Jeg blir "bare" 24 jeg, så sånn sett er det ikke noe særlig å feire, men jeg mener nå at man bør utnytte enhver unnskyldning man har til å gjøre noe litt ekstra ;) Så det blir vel et eller annet i den duren her også. Kake og god mat blir det i hvert fall! :spise:

Det er veldig greit å ha det grønt/rødt på hvitt ;)

Alle bursdager er verdt å feire ;) Bestemors sjokoladekake, får jeg den, da er jeg fornøyd :ler:

--------------------------------

:hoppe: 35 uker i dag :hoppe:

Uæææh, jeg er så kvalm, fyttirakkern, skikkelig ubehagelig... Skal på UL i dag og etter det så er det hjem og finne senga. Skulle egentlig på sånn fødselsforberedende, men det blir ikke noe av. Plagsomme bekkensmerter og den kvalmen gjør at jeg skal holde meg hjemme gitt.

Er full baluba i magen i dag, og godt er det, etter en roligere dag i går :hjerte:

Gjest ~Milla~
Skrevet

:hoppe: for 35uker!

Nå går det innmari fort synes jeg ;)

Skrevet

Gratulerer med 35 uker, Tusle :)

Synd du ikke skal på kurs, men du har kanskje snakket med jordmor ang. amming alt? Lykke til på UL forresten - kjempespennende :)

Bursdager er forresten til for å feires, ja: hadde nettopp bursdag selv, og den ble feiret med shopping sammen med mamma, og herlig, romantisk biffmiddag med mannen på kvelden :rødme:

God bedring videre :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...