Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Håper hjemturen går fint, og at du slapper masse av! *streng*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:hug: til Joyce

Hjemturen i går gikk veldig fint. Pappa bar alt inn på toget og mannen hentet alt inne på toget, så jeg bar ikke tungt, ikke stresset jeg heller.

Grunnen til at Joyce skrev med streng 'stemme' er et aldri så lite sykehusbesøk på lørdag. Jeg var på et kjøpesenter da jeg kjente sterkere kynnere enn normalt, tenkte ikke mer over det før jeg var en tur på toalettet og der oppdaget jeg slimaktig utflod iblandet blod. Oi, tenkte jeg, nå går slimproppen! Ble enig med meg selv at jeg skulle ringe sykehuset når jeg kom hjem, hadde pratet med Joyce og med mamma og kom fram til at det var lurt med en telefon. Ringte først mitt sykehus, hvor jeg fikk beskjed om å komme til kontroll, hun var redd for at det var livmorhalsen som ikke klarte å holde igjen og at ting var i gang. Jeg forklarte at jeg er 30 mil unna, og fikk beskjed om å ringe nærmeste sykehus. Det gjorde jeg og fikk samme beskjed der; kom inn til kontroll. Så mamma og jeg satte oss i bilen igjen, etter en dag på farten. Kom inn og ble tatt i mot av verdens søteste jordmor. Hun stilte noen spørsmål og lurte på hvor lenge jeg hadde kjent nedpress. Nedpress? svarte jeg, det har jeg ikke kjent, ok, for det hadde hun sagt hun som hadde tatt i mot samtalen min, nemlig. Jeg forklarte at kynnerne mine var hardere enn normalt og noe smerte i korsryggen. Ble koblet til to belter, det ene registerte frøkna og det andre skulle registerere eventuelle sammentrekninger. Fikk sparkeknapp også. Lå vel på den senga i en halvtimes tid. Mamma satt der hele tiden og var så beroligende og god. Jordmor kom inn igjen og ga beskjed om at det ikke ble registrert noen sammentrekninger og at babyen hadde det helt strålende i magen. Jeg fikk beskjed om å slappe av, ikke stresse, gåturer var greit, men noe mer ut over det skal jeg ikke. Kynnerne kommer når jeg stresser og tråkker og forsvinner når jeg setter meg ned, så jeg hører selvfølgelig på henne. Marsipanen skal være inne i magen i mange uker til. Den slimete utfloden forklarte de ikke noe nærmere, det var bare litt og bare en gang, og alt er bra med babyen, men det var litt av en opplevelse, ikke noe moro.

Avslutter med å :hoppe: for 30 uker :hoppe:

Skrevet

30 uker :strix:

Uff skummelt med slike opplevelser. Godt alt står bra til med både marsipanen og deg. Ta vare på deg selv :klemmer:

Skrevet

30 uker :duskedame:

Godt du fikk sjekket at alt stod bra til etter den opplevelsen!

Ta vare på deg selv nå!

:klemmer:

Skrevet

Huff, for en opplevelse :klemmer:

Det er bra det gikk godt, og at du ble tatt inn til kontroll med en' gang. Håper du klarer å slappe av nå.

Gratulerer med 30 uker :duskedame: Bare 10 uker igjen nå :)

Skrevet
:hoppe: for 30 uker! Skjønner at det var en skremmende opplevelse, men godt at alt er bra! :klemmer:
Skrevet

Takk, søteste jentene :hug: Jeg passer på meg selv. Jeg gjør husarbeid og slike ting, men så har jeg heller ikke fått beskjed om å holde senga. Bare bruke fornuften :)

I går pynta jeg til jul og satser på at katteskinna holder seg unna nissene mine!

Jeg halvsnur døgnet litt, legger meg sammen med mannen ved 10-tiden og våkner ved 4-tiden og er lysvåken (avbrutt av noen tisseturer) da ligger jeg våken til 6, da ringer mannens klokke, jeg slår på lyset og leser litt i ei bok, før jeg blir trøtt ved 7, halv 8-tiden og sover til 10, halv 11, veldig sundt... Er takknemlig for sykemeldingen for å si det sånn. Låsningen har forresten satt seg skikkelig i høyre hofte nå, og det er den som fram til nå har vært relativt frisk.

Skal ta dagbokrunden og så skal jeg sette i gang med litt bakst. Skal lage mozartkuler (en veldig enkel gravidvennlig variant) marsipan dyppet i sjokolade, kransekakepinner, kolakaker, delfiakake og seigmenn (skeptisk til den siste der, men det er mannens ønske, selv har jeg fryktelig dårlig erfaring med hjemmelaget seigmenn) tror ikke jeg lager alt i dag altså, effektiv er ikke fornavnet mitt i disse svangerskapstider :fnise:

Jeg har forresten fått den lange puta jeg bestile fra eBay, får ikke helt til å bruke den, men den er genial når jeg vil sitte i senga og lese og når jeg trenger noe å legge beina på ;)

Skrevet

Hei Hei Tusle :)

Så bra at det gikk fint på sykehuset. Det er ekkelt med sånne opplevelser, men så fikk du heldigvis vite at alt står bra til med dere begge og det er jo alltid godt å høre.

Håper du slapper av litt og koser deg i førjulstiden :klem:

Skrevet

Jeg har også fått puten jeg bestilte, likt den du har ;)

Er igrunnen ganske fornøyd med den. Den er god å legge foten/låret over når man ligger på siden, så ikke all vekten blir på magen :)

Også titter jeg innom

:nisse: For å ønske deg og dine en riktig god jul! :nisse:

Stor jule :klemmer: fra meg.

Skrevet

:tree: Riktig god jul Tusle-mor :tree:

Kos deg masse med julebaksten :)

*juleklem*

Skrevet
:nissevink: Innom for å ønske deg og dine en riktig GOD JUL :nissevink:
Skrevet

Riktig god jul til dere også, jenter :klemmer:

Jeg har blitt så forkjølt igjen. Hoster til jeg kaster opp og er pottetett i nesa, det piper i bihulene mine og øya svømmer over. Hurra, håper jeg er bedre til i morgen ;)

Fikk laget noe konfekt i går og skal fortsette i dag, må en liten tur på butikken, men jeg får kle godt på meg :jepp:

Skrevet (endret)

Tror dere kattene har klart å holde seg unna julepynten min da? Å nei du :kjefte: De hadde demontert et par nisser i natt, bah, jeg blir så sur! Noen ganger skulle jeg ønske vi hadde katter som kunne gå ute, da hadde jeg hivd de på huet ut ja! :frustrert:

Sånn, ferdig nå :sjarmor:

Endret av Tusle
Skrevet

Takk det samme, DDuck :hug:

--------------------

Ai, ai, jeg skal bake kolakaker, men mangler natron, funker hornsalt?

Skrevet

Ønsker deg en riktig god jul til deg Tusle, lille jenta deres og resten av familien!

:nisse:

Skrevet

Håper du har en fin jul. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...