Gå til innhold

Tusle skal bli mamma til ei jente

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vurderer om jeg skal kline til og lage lussekatter, er det gurkemeie eller safran som man eegentlig skal bruke? :klø:

Begge deler gjør bollene gule, men bare safran som gir den "riktige" smaken! :jepp: Nammm :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være pga gurkemeien jeg kjente en annerledes ettersmak på bollene? Jeg brukte den vanlige grunndeigen min, og de smakte litt annerledes enn jeg er vant til. Ha ha, det er godt jeg har noen jeg kan rådføre meg med. :fnise: Jeg er ikke noe kjøkkengeni for å si det på den måten. :sjenert:

Skrevet

Med innebygd pigg? Hmm.. hørtes ikke dumt ut. Hvordan ser de ut, merke? ;)

De er kjøpt på XXL, fikk de til jul i fjor. Jeg fant ikke modellen som jeg har, men disse er noe lignende :)

Begge deler gjør bollene gule, men bare safran som gir den "riktige" smaken! :jepp: Nammm :sikle:

Safran gir riktig smak, takk, da skal jeg bake de med safran :jepp:

Kan det være pga gurkemeien jeg kjente en annerledes ettersmak på bollene? Jeg brukte den vanlige grunndeigen min, og de smakte litt annerledes enn jeg er vant til. Ha ha, det er godt jeg har noen jeg kan rådføre meg med. :fnise: Jeg er ikke noe kjøkkengeni for å si det på den måten. :sjenert:

Da bruker vi safran neste gang ;) Jeg tror det blir lussekatter i morra jeg :jepp:

:vinke:

Mvh Yvonne :heiajente:

:vinke:

Skrevet

Safran it is! Til neste år. :fnise: Vi får kose oss med gurkemeie bollene våre til da. :nigo:

Har dere kjøpt bilstol? Jeg kjenner panikken har meldt seg så smått, vi har ikke noe til guttene ennå! :bond:

Skrevet

Safran it is! Til neste år. :fnise: Vi får kose oss med gurkemeie bollene våre til da. :nigo:

Har dere kjøpt bilstol? Jeg kjenner panikken har meldt seg så smått, vi har ikke noe til guttene ennå! :bond:

Så lenge de smaker godt så gjør det jo ikke så mye :jepp:

Ja, vi kjøpte bilstol når jeg var 6 uker på vei :fnise: Var et godt tilbud, så vi bare hoppa i det ;)

--------------------------

I dag er jeg 29 uker på vei :strix:

Formen er laber, null matlyst, eplet jeg spiste kom nettopp opp igjen, hurra...

Men, marsipanen romsterer og styrer noe veldig i babyhuset sitt og det er så koselig :rødme:

Skrevet

Innom og oppdaterer meg :)

Fikk lyst på boller jeg, nå, men bør vel holde meg unna det :tristbla:

Ha en fin dag :klemmer:

Skrevet

God bedring, Tusle! :klemmer: Her har kvalmen kommet tilbake igjen, gufne greier.

Hvilken bilstol kjøpte dere? Jeg er helt grønn på det området føler jeg, er over fire år siden jeg var oppdatert på den fronten. Fant ingen tilbud på Barnas Hus nå, så da venter vi nok litt. Det er jo drit dyrt!

Skrevet

Innom og oppdaterer meg :)

Fikk lyst på boller jeg, nå, men bør vel holde meg unna det :tristbla:

Ha en fin dag :klemmer:

Hyggelig at du titter innom, Lillefot :klemmer:

Jeg får veldig halsbrann av gjærbakst, så boller er vel ikke lurt her heller.

Takk det samme :hug:

God bedring, Tusle! :klemmer: Her har kvalmen kommet tilbake igjen, gufne greier.

Hvilken bilstol kjøpte dere? Jeg er helt grønn på det området føler jeg, er over fire år siden jeg var oppdatert på den fronten. Fant ingen tilbud på Barnas Hus nå, så da venter vi nok litt. Det er jo drit dyrt!

Takk :hug: Det er det jeg er redd for her også, kvalmen altså, jeg begynner å kjenne igjen noen tegn :sukk:

Vi kjøpte Maxi Cosi Cabriofix med Easyfix base vi :jepp: Sparte vel en god tusenlapp mener jeg på.

------------------

Nettopp kommet inn fra en rusletur med bikkjene. Det går ikke fort for å si det sånn. Har heldigvis stålinnkalling på begge to, så jeg har de løs, så de dekker en god del mer grunn enn meg for å si det på den måten :) Jeg spøy i dag tidlig og begynner å kjenne igjen mønsteret fra i sommer, jeg håper inderlig det er forbigående ;)

Så driver jeg litt med ullfundering og tror jeg satser på omslagsbodyer fra Joha, heldresser fra Nøstebarn og resten fra Janus, jeg liiker ull og vil satse på det når marsipanen kommer til verden. Mars skal i teorien være steinkald hos oss når hun kommer.

Nå skal jeg se om jeg finner en god bodylotion/butter, jeg er nesten askegrå på kroppen, så gusten er jeg :hakeslepp:

Skrevet

Tar gjerne imot tips om du finner en god bodylotion eller bodybutter ;)

Trenger virkelig det. Men har ikke funnet noe som har falt i "smak" enda ;)

Skrevet

Uff, kvalmen kom tilbake hos meg også mot slutten, men ikke fullt så tidlig som hos deg. Tror det var rundt uke 34. Ikke noe gøy. :riste: Håper det går over igjen!

Omslagsbodyene fra Joha er supre! Også så søøøte og små. :ler: Fant igjen litt av den minste ulla etter Turnerose her om dagen, og ble stående og gape av at hun har vært så liten. ;) Og det minste vi hadde var vel i 56, tror jeg... Nøstebarn og Janus er også bra! :tommelsmil: Er det fortsatt Bogerud Tekstil på senteret i nabokommunen? De pleier i tilfelle å ha godt utvalg av Janus. Også er det Nøstebarn-butikk på storsenteret!

Anbefaler denne oljen for tørr hud! :tommelsmil: Har testet den med kokoslukt og den med vanilje, begge er gode. Også litt peeling, så trekker oljen godt inn!

Skrevet

Jeg har gitt opp bodylotion, når ikke ned eller rundt, og dessuten går det med ufattelige mengder. :rødme: Er stor som en elefant! :fnise:

Bortsett fra det så er bodybutter fra Body Shop ganske greit. Eller Vic fra rema, jeg gidder ikke legge mye penger i det.

Kvalme er noe drit! Syns det er alt for tidlig at det kommer tilbake, ingen av oss er da på slutten enda. Krysser det jeg har for at det gir seg for begge. :klemmer:

Takk for tips om bilstol. :jepp:

Skrevet

Ingen kvalme så langt i dag, jenter, og jeg hadde skikkelig matlyst til frokosten i dag, spiste som en hest :ler:

I morgen skal jeg en tur på et kjøpesenter i nabokommunen. Jeg er desperat etter en bodylotion og etter noe mer fukt til hodebunnen min. Sebastianproduktene jeg bruker er gull, men de klarer ikke ri av den kulda jeg utsetter huet mitt for nå. De takler rundt 5 kuldegrader kuldegrader, men nå er det ned mot 15-16 og da kapitulerer hodebunnen og jeg klør og klør. Resten av kroppen er også knusktørr, bortsett fra ansiktet, det klarer jeg å holde noenlunde i sjakk.

Så i morgen blir det bodylotion, noe til hodebunnen, innom Kremmerhuset og titte etter litt julepynt, og snoke litt rundt på senteret, kanskje jeg finner noe gøy. Ja, og så lønner det seg jo å ha med farmor :lur:

Bestilte meg et abonnement på et nytt interiørmagasin i går; BoligDrøm, det fulgte med Kamille og jeg likte det veldig godt. Det var slik stil som jeg liker og som jeg vil ha når jeg blir stor ;) Jeg kjøpte Vakre Hjem og Interiør nå, men det liker jeg ikke helt, det minner altfor mye om en reklamekatalog, kanskje jeg som er rar? :klø:

Nå veier marsipanen, i følge boka over 1300 gram og er 35 centimeter lang. Men, i følge mine gener så skal hun være større enn det gitt :ler:

Skrevet

Det var slik stil som jeg liker og som jeg vil ha når jeg blir stor ;)

Haha, sånn tenker jeg også :gjeiper:

Skrevet

Hørt mye bra om BoligDrøm :jepp: Tenkte kanskje å invistere i et abbonement på det, men jeg har allerede flere interiørblad abb. så får kanskje vente litt :fnise:

Kan ikke for det.. er hekta ;)

Skrevet

Jeg abonnerer på BoligDrøm, Rom 1-2-3 og Bo Bedre. Har hatt Rom 1-2-3 kjempe lenge, og er nok det bladet jeg er mest fornøyd med. Liker BoligDrøm også veldig godt.

Så godt at kvalmen er borte. *bank i bordet* :klemmer:

Skrevet

Jeg forsøker å bestille ei mammabukse via en amerikansk nettbutikk, men får beskjeden "the product is on backorder" når det er lagt i handlekurven. Noen som vet hva det betyr? :klø:

Skrevet

Jeg spurte mannen min nå, og han sa at det betyr at varen ikke er på lager akkurat nå, men at de mest sannsynligvis har bestilt inn. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...