Foods of Norway Skrevet 23. juni 2010 #1 Skrevet 23. juni 2010 Lurer på kor ofte folk her går til tannlegen. Er dokke flinke og går ein gong for året, eller blir det leeenge mellom kvar gong? Eg skal til tannlegen i morgon og gruar med så innmari... Eg huskar ikkje ein gong kor lenge det er sidan sist. Det er nok over 10 år sidan sist Men eg lovar: Etter at eg har fått ordna opp i alt som må ordnast no, så skal eg bli kjempeflink og gå kvart år!!
The Kitten Skrevet 23. juni 2010 #2 Skrevet 23. juni 2010 Jeg går til tannlegen ca en gang per år. Har aldri hatt hull, så går bare for å fjerne tannstein.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 23. juni 2010 #3 Skrevet 23. juni 2010 Jeg går når jeg får innkalling. Det blir vel en gang i året?
Gjest AnonymBruker Skrevet 24. juni 2010 #4 Skrevet 24. juni 2010 Lurer på kor ofte folk her går til tannlegen. Er dokke flinke og går ein gong for året, eller blir det leeenge mellom kvar gong? Eg skal til tannlegen i morgon og gruar med så innmari... Eg huskar ikkje ein gong kor lenge det er sidan sist. Det er nok over 10 år sidan sist Men eg lovar: Etter at eg har fått ordna opp i alt som må ordnast no, så skal eg bli kjempeflink og gå kvart år!! Da vil jeg gjerne vite hvordan det gikk
Foods of Norway Skrevet 24. juni 2010 Forfatter #5 Skrevet 24. juni 2010 Da vil jeg gjerne vite hvordan det gikk Det skal du få vite!! Etter nærare tenking fann eg ut at det er 12-13 år sidan sist. Eg har mine grunnar Eg har fire hol. Han sa det var små hol som er mellom to tenner. Og at han trudde hola var gamle, sidan eg har vore flink å bruke tanntråd siste åra. Han sa også at det ikkje kom til å bli noko problem å fikse dei og at det var inga krise i det heile tatt. Eg var jo veldig nervøs og fortalde han kor lenge det var sidan sist før han satte i gang, for å forberede han på det verste Han syns det var imponerande at eg ikkje hadde fleire og større hol, men han syns ikkje eg burde vente 12-13 år til neste sjekk. Så frå no av skal dei kalle meg inn kvart år, og ringe og mase viss eg ikkje kjem Phuuuu, 10 kg lettare no!!
Wonders Skrevet 24. juni 2010 #6 Skrevet 24. juni 2010 (endret) jeg går nå 2 ganger i året, til privat- her i Oslo. Betaler 1000 kr pr. gang. - ellers timer jeg det når jeg stikker på ferie i Thailand. Har fått utført masse jobb på tennene der nede. Både i Bangkok og Hua Hin. Dental 2000 i Hua Hin er helt fenomenal. + at et realt hull koster 125 kr å borre i...hahahaha Jeg hatt dårlig med penger før og gått til forferdelige tannleger i Oslo og Lillestrøøm, og har ikke hatt mulighet til å vite om noe er bra utført eller ikke. Veldig kjipt når man snakker med skikkelige tannleger og de retter opp i noe som har plaget meg... Hadde knuste plomber osv.... Nå vil jeg ta skikkelig godt vare på tenna mine. Det hjelper at min tannlege er kjekk til tannlege å være. Endret 24. juni 2010 av Wonders
Gjest Emera Skrevet 24. juni 2010 #7 Skrevet 24. juni 2010 Jeg går en gang i året, og var sist i januar. Har ikke hatt hull på mange år, men jeg er veldig nøye på tannhygienen. Det har lønt seg for min del.
Kosemose Skrevet 24. juni 2010 #8 Skrevet 24. juni 2010 Går ca en gang i året, har gjort det i alle år. Foreldrene mine insisterte på å dekke tannlegekostnader mens jeg studerte fordi de var redd jeg skulle velge bort denne utgiften, noe jeg kommer til å gjøre for mine barn også. Viktig å ta vare på tenner!
Meaty Skrevet 24. juni 2010 #9 Skrevet 24. juni 2010 Jeg går en gang i året. Har blitt flink til å bruke tanntråd det siste halvannet året, og har etter det ikke hatt noen hull. Tidligere hadde jeg alltid 1-2 små hull, og det var irriterende fordi det er så dyrt å få det fikset. En gang var jeg dum, og lot være å gå da jeg hadde mistet en plombe. Jeg trodde ikke det var så farlig, så lenge det ikke gjorde vondt. Jeg gikk vel slik i 3 måneder, og da jeg endelig fikk rotet meg til tannlegen, så sa han at hullet var blitt så stort at jeg måtte rotfylle. Det kostet over 5000 kroner. Frk. Fox, du må jammen ha vært flink, som bare hadde fire små hull på 13 år!
Foods of Norway Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #10 Skrevet 25. juni 2010 Så flinke dokke er som går ein gong i året!! Så flink skal eg òg bli! -og særlig du som går 2 gongar i året då. Må vere fint å alltid vite at tenna har det bra. Meaty: Veit ikkje kor flink eg har vore, men føle meg i alle fall veldig heldig! Kjempeletta over at det ikkje var verre. Pussing og tanntråd lønner seg visst!
Villbringebær Skrevet 25. juni 2010 #11 Skrevet 25. juni 2010 (endret) Får innkalling hvert år så da er det ikke lett å glemme det. Synes den ordningen er veldig praktisk. Endret 19. desember 2010 av Villbringebær
*Inspiration* Skrevet 25. juni 2010 #12 Skrevet 25. juni 2010 En gang i året. Var der igår for årsjekk
MissStiles Skrevet 25. juni 2010 #13 Skrevet 25. juni 2010 Jeg får innkalling ca hvert halvår. Hvis jeg har noen plager, så ringer jeg selv og bestiller time.
HvittHus Skrevet 25. juni 2010 #14 Skrevet 25. juni 2010 Jeg går til tannlege hvert halvår, da jeg er munntørr pga stråling og trenger ekstra oppfølging av tennene.
gladidag Skrevet 30. juni 2010 #15 Skrevet 30. juni 2010 ai ai ai...har ikke vært på 5-6 år nå tenker eg...fy og skam! Har alltid hatt tannlegeskrekk, men ble kurert når eg fant en suuuper tannlege..da gikk eg 1-2 ganger å året i flere år. Etter at eg flyttet for 9 år siden har eg bare vært to ganger!! sjokk! Gikk til en tannlege eg ikke likte og klarte ikke somle meg til å få bestilt hos noen andre. MEN idag!! ringte eg endelig en tannlege...skjebnen ville at de hadde fått inn en avbestilling og hadde plass til meg imorgen! Ellers måtte eg ha ventet i fire uker. Og ikveld skulle eg bare kikke på en misfarging i en tann oppe...og der så eg deler av en plombe manglet og et stort trillrundt hull i en annen tann!! Merkelig eg ikke har oppdaget det før. Takk og pris eg får sjekket det allerede imorgen..har ikke kjent noe som helst(men NÅ kjenner eg litt vondt i tanna(psykisk??))Men n¨å gruer eg meg som en liten unge! Gi meg bedøvelse!!!! Men imorgen SKAL eg ordnet med innkalling hvert år, basta!
Cookiemonster Skrevet 30. juni 2010 #16 Skrevet 30. juni 2010 Jeg går til tannlegen 1 gang i året. Var for ca 1 mnd siden.... Har kun hatt ett hull, og har planer om å la det bli med det
Medlem Skrevet 1. juli 2010 #17 Skrevet 1. juli 2010 En gang hvert år, etter avtale med tannlegen som sender meg innkalling. Sist gang i januar i år.
hjertesukka Skrevet 1. juli 2010 #19 Skrevet 1. juli 2010 Ideelt sett en gang pr år, men det hender det blir litt mer. Var sist i mars iår. Og da sendte hun meg til tannpleier som rensket skikkelig opp. Det var vondt! Jeg har sterke tenner, men rengjøring er en utfordring, for å sitere tannlegen. Så heretter er jeg veldig nøye med tanntråd og munnskyllevann.
PecanPie Skrevet 1. juli 2010 #20 Skrevet 1. juli 2010 Går til tannpleier en gang i året, og tannlege ved behov. Får veldig lett hull i tennene, og det å måtte bore tilhører normalen for meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå