Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det ikke lenge igjen til det årlige besøket til Italia. Min kjæreste er født og oppvokst der, og hver sommer reiser vi ned dit for å besøke familie.

Alt hadde vært fint og flott, hadde det ikke vært for de jæ*** myggene! Hvert ENESTE år ender jeg opp med 200 - 300 myggstikk (nei, det er ikke en overdrivelse), som hovner opp, klør, blør, væsker, og får meg til å se ut som om jeg bærer på en smittsom sykdom.

Av en eller annen grunn er det bare jeg som blir oppspist. Min kjæreste får kanskje bare 2-3 bitt.

Jeg føler meg ofte ganske trøtt når jeg er der, men vet ikke om det er pga av alle bittene eller noe annet.

Uansett! Det er så utrolig plagsomt, og nå er jeg lei. Jeg trenger noen gode råd!

Jeg har prøvd en type myggspray som man sprayer på kroppen for å holde mygg borte, men den funket ikke. Det nytter heller ikke å dekke kroppen med tøy da det er såpass varmt.

Jeg er derfor mest opptatt av hva som kan hindre bittene fra å klø og hovne opp. Har prøvd tannkrem, mentholatum og slikt som ikke har virket, og lurer derfor på om det finnes noen "sterkere" remedier der ute som kan prøves?

(p.s. har vært på leting etter en slags type "penn" som avgir elektriske støt av noe slag. Det skal visst gjøre huden mindre følsom rundt bittet - noen som vet hvor jeg får tak i noe slikt?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som fungerer for meg er Eurax, som er en kløstillende salve, som fåes kjøpt på apotek. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Har du prøvd å ta en Zyrtec daglig. Det skal motvirke at det hovner opp. Ellers så kan du bruke Eurax til å dempe kløen. Jeg har kjøpt armbånd med sitronduft som skal få insekt til å skygge unna. Prøvde det litt i fjor, men ikke nok til å finne ut om det funker. Kjøpte på Europris til 49 kr. Går jo an å prøve. Litt sitronluft er vel ikke det verste.

Skrevet (endret)

Kanskje et litt "primitivt" tips, men jeg pleier å stryke på litt spytt når jeg ikke har noe annet tilgjengelig. Det hjelper veldig på kløen. Ellers går det i Eurax :)

Endret av ninuska_
Skrevet

Takk for alle rådene! Eurax har jeg prøvd, men jeg husker faktisk ikke hvor godt det virket. Så skal prøve igjen - også skal jeg sjekke ut Zyrtec.

Spytt har jeg faktisk også prøvd! Det er sant at det virker, men desverre ikke godt nok - spesiellt når man har bitt over hele kroppen. :(

Noen flere tips?

Skrevet

Hvitløk. Noen mener det hjelper med å spise hvitløk daglig

Gjest Gjest
Skrevet

Jepp, hvitløk holder både insekt og mennesker unna. Vil vel anbefale en allergitablett for å minske opphovning. Får flere typer på apoteket.

Skrevet

Jeg har god erfaring med å smøre Eurax på utatte steder før myggen biter. De ser ut til å ikke være så glad i lukten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...