Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

åjaa, ok! så det er dette poengsnittet som altså består av alle karakterer osv som skolene ser på før studentene blir dratt inn! men BI derimot er ikke del av samordna opptak, de får jo ikke støtte av staten osv, og har derfor rullerende opptak. de har et minimumskrav på minst 3,2 i snitt. jeg er godt over det, men regner med å få mer enn 3,5 når jeg har bestått eksamenskarakteren. systemet for BI og minstekrav i enkeltefag har de kanskje ikke ,- i hvertfall ikke i markedsføringslinja ikke sant? det er mest det med at man ligger over snittet og at man har bestått for å få plass på bi? :) (sånn med tanke på at jeg faktisk kan få plass når jeg har bestått eksamen i markedsføring og ledelse)

men hvis BI også ser på poengsnitt, hva er minstekravet da? jeg tror ikke det blir et problem hvis man i verste fall skulle ligge et lite hakk under det, men fint å vite i hvert fall! :)

Et minstekrav er vel et minstekrav, regner jeg med, da må du vel ha minimum 3,2 eller over.

De har sikkert et maksimum antall plasser, så hvis de har f.eks plass til 90 studenter, og 90 stk. som søker har bedre snitt enn deg - kommer de inn før deg også :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et minstekrav er vel et minstekrav, regner jeg med, da må du vel ha minimum 3,2 eller over.

De har sikkert et maksimum antall plasser, så hvis de har f.eks plass til 90 studenter, og 90 stk. som søker har bedre snitt enn deg - kommer de inn før deg også :)

Hvis BI er som skolen min (som også er privat) så er det løpende opptak. Da er det bare første mann til mølla som gjelder.

Skrevet

Hvis BI er som skolen min (som også er privat) så er det løpende opptak. Da er det bare første mann til mølla som gjelder.

ja ikke sant! og da er det det som er viktigst,- og ikke akkurat utplukkingen av studenter ''som får mere snitt enn deg''som BI sier, så er de til for <<å gi alle en ny sjanse>> ;)

men det er rullerende opptak på BI også, ja. så da er den nok samme som din privat skole. hvilken privat skole går du på..?

• 2 uker senere...
Skrevet

hei, TS her. må si det ikke er bare bare å få seg jobb på kles/sko-butikk altså! :tristbla: har sendt så mange søknader hittil, hehe. :gjeiper: men gir ikke opp da.. begynner nesten å vurdere om jeg burde søke meg inn på bakerier (eller matvarebutikker; men det er litt kjedelig..?) siden jeg har hørt det er lettere å komme seg inn der. Men begynnerlønna blir vel omtrent den samme uansett deltidsstilling man søker i begynnelsen, blir det ikke,- eller tjener man bedre på bakerier/matvarebutikker? I så fall hvor mye kan man som snart 19 forvente i lønn? Har lyst til å gå i gang i arbeid; og heller søke videre etter hvert mens jeg jobber hvis jeg ikke skulle bli så fornøyd..

Takker for svar! :goodbye:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...