Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #41 Skrevet 26. juli 2010 Hvilken karakter har du i faget du strøk i til standpunkt?
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #42 Skrevet 26. juli 2010 Hvilken karakter har du i faget du strøk i til standpunkt? huffamei, markedsføringskarakter jeg har som standpunkt for i år er 3. (Hadde 6 i 1 år og 5 i 2 året.) hvis du tenker forhandlinger med denne standpunktskarakter vs eksamenskarakter, så kan resultatet bli 2-2 ikke sant.. fungerer det, tror dere?
Rosalie Skrevet 26. juli 2010 #43 Skrevet 26. juli 2010 huffamei, markedsføringskarakter jeg har som standpunkt for i år er 3. (Hadde 6 i 1 år og 5 i 2 året.) hvis du tenker forhandlinger med denne standpunktskarakter vs eksamenskarakter, så kan resultatet bli 2-2 ikke sant.. fungerer det, tror dere? Som sagt over: Eksamenskarakterer kan ikke forhandles på den måten, så NEI
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #44 Skrevet 26. juli 2010 Jeg mener du kan ta eksamen din til jul, det gjorde jeg da jeg strøk på en eksamen siste året på vgs.
Gjest AnonymBruker Skrevet 26. juli 2010 #45 Skrevet 26. juli 2010 huffamei, markedsføringskarakter jeg har som standpunkt for i år er 3. (Hadde 6 i 1 år og 5 i 2 året.) hvis du tenker forhandlinger med denne standpunktskarakter vs eksamenskarakter, så kan resultatet bli 2-2 ikke sant.. fungerer det, tror dere? En eksamenskarakter blir gitt av to uavhenige sensorer og er IKKE noe skolen kan forandre på. Eksamen er egen karakter på vitnemålet, uten bestått eksamen har du ikke vitnemål/ studiekompetanse. Men mindre du klager på eksamenskarakteren og at den blir omgjort til bestått, er du IKKE ferdig med vgs skolegang og på ta eksamen på nytt til jul og bestå, for å få vgs i boks. Jeg minns forresten at i tilfeller hvor en elev blir gitt stryk på eksamen lar de en tredje sensor lese over, for å være helt sikker på at det ikke er sjanse for at eleven har visst kunnskap som tilsvarer en ståkarakter. Du er ikke første mann som ikke ble ferdig med vgs på tre år. Bare å ta eksamen til jul
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #46 Skrevet 2. august 2010 En eksamenskarakter blir gitt av to uavhenige sensorer og er IKKE noe skolen kan forandre på. Eksamen er egen karakter på vitnemålet, uten bestått eksamen har du ikke vitnemål/ studiekompetanse. Men mindre du klager på eksamenskarakteren og at den blir omgjort til bestått, er du IKKE ferdig med vgs skolegang og på ta eksamen på nytt til jul og bestå, for å få vgs i boks. Jeg minns forresten at i tilfeller hvor en elev blir gitt stryk på eksamen lar de en tredje sensor lese over, for å være helt sikker på at det ikke er sjanse for at eleven har visst kunnskap som tilsvarer en ståkarakter. Du er ikke første mann som ikke ble ferdig med vgs på tre år. Bare å ta eksamen til jul Hei, TS igjen her. Jeg har ringt til skolen BI for leeenge siden, og da er de ansatte på ferie, så jeg snakka antageligvis med den som overtok... og hun hadde NULL peiling om spørsmålene jeg stilte ang. deltidskurs!! hun gjentok bare ''det står på hjemmesiden'' * 5 ganger per spm! irriterende.. derfor stiller jeg dere, erfarne BI studenter som har gått/ går der, som kan gi meg litt info fordi det var visst ikke så enkelt å finne svarene på BIs hjemmeside. 1) Hvor mye koster det for å ta enkeltkus på linja ''markedsføring'' , 1 år på BI ? (Jeg får sikkert 1 år på meg å ta faget ''markedsføring og ledelse'' - eksamen fra 3vgs, ikke sant?) 2) Og hvor mange timer enkeltkurs er det per dag? Er det lurt å ta enkeltkurs mens man tar opp, eller? Det er jo sikkert smart, for man får jo pengene tilbake for det enkeltkursene er verdt dersom man består eksamen? 3) Det er enkeltkurs på dagtid og/eller kveldstid. Når er det egentlig snakk om da,- fra når, til når på døgnet? 4) Har man tilgang til treningsstudioet der inne som fulltidsstudentene? 5) Går man i en klasse sammen med andre som tar enkeltkurs? Takker for svar
Neala Skrevet 2. august 2010 #47 Skrevet 2. august 2010 Det skal jo litt til for å stryke på VGS-eksamen, så kan hende du ikke har forstått oppgavene. Kan du dra og kikke på eksamene dine, og se om du kan diskutere deg opp til en 2? Du må evt ta opp eksamen det gjelder igjen. Kontakt BI for å høre om muligheter. I min klasse var det 5 av de 6 som kom opp som fikk 1 på skriftlig eksamen, alle fem klaget, alle fem har fortsatt 1. Den eksamenen må tas på nytt til høsten.
Rabadamtimtim Skrevet 2. august 2010 #48 Skrevet 2. august 2010 I min klasse var det 5 av de 6 som kom opp som fikk 1 på skriftlig eksamen, alle fem klaget, alle fem har fortsatt 1. Den eksamenen må tas på nytt til høsten. Det er jo bare å snakke med lærern så ordner en det jo! Herregud!
Neala Skrevet 2. august 2010 #49 Skrevet 2. august 2010 Det er jo bare å snakke med lærern så ordner en det jo! Herregud! Det er det absolutt ikke! Det er ikke skolen en går på som styrer eksamen, det er først sensor, så en jury om man klager. Med andre ord kan ikke skolen endre på eksamenskarakterer.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #50 Skrevet 2. august 2010 Det er det absolutt ikke! Det er ikke skolen en går på som styrer eksamen, det er først sensor, så en jury om man klager. Med andre ord kan ikke skolen endre på eksamenskarakterer. ja, ikke sant.. dessverre så er det sånn as... men ikke sii at jeg faktisk har gått glipp av en mulighet å ta eksamenen opp igjen på? går det an å ta eksamenen en strøk på ,- om igjen nå til høsten?? og så er neste mulighet å ta den om igjen til jul? eller er det bare det med å ta den opp til jul som er første ''runde'' ? TS.
Neala Skrevet 2. august 2010 #51 Skrevet 2. august 2010 Du må ta kontakt med skolen din, administrasjonen skal være åpen i ferien for kontakt - det er bare å sjekke ved å taste nummeret Jeg vet at når jeg begynte i første, så var det flere som hadde fått 1 som kom for å ta eksamen på begynnelsen av året, men det er absolutt ikke sikkert at skolen din kjører samme løpet! Jeg skal bare begynne i tredje så vi får info om dette når vi begynner på skolen igjen, men i og med at du har gått ut, så må du nesten ta kontakt, for jeg tror ikke de kommer løpende etter deg Masse lykke til, og si hvordan det går
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #52 Skrevet 2. august 2010 Du må ta kontakt med skolen din, administrasjonen skal være åpen i ferien for kontakt - det er bare å sjekke ved å taste nummeret Jeg vet at når jeg begynte i første, så var det flere som hadde fått 1 som kom for å ta eksamen på begynnelsen av året, men det er absolutt ikke sikkert at skolen din kjører samme løpet! Jeg skal bare begynne i tredje så vi får info om dette når vi begynner på skolen igjen, men i og med at du har gått ut, så må du nesten ta kontakt, for jeg tror ikke de kommer løpende etter deg Masse lykke til, og si hvordan det går Ja, hahaha. Jeg vet nå at BI er åpent nå i ukedagene fra 10-14, men må ta en tlf til skedsmo for å dobbelsjekke det med når man kan ta opp eksamen igjen.. Hvis det er helt til jul man tar den opp igjen, er det egentlig lurt å bruke ''et år'' på bare dette faget? Har du/andre tatt opp flere fag mht til studiene og hva skolen krever osv, og hvordan har det gått? Var det ikke litt for mye å holde styr på, i tillegg til enkeltkursene som ble tatt i tillegg? Når det gjelder BI , så er det viktigst å bare bestå alle fagene.. men en annen karakter jeg var misfornøyd med var engelsk skriftlig eksamen som jeg fikk 2 på.. men vet ikke om jeg bør ta det faget opp igjen, sammen med markedsføring... PS! Jeg er fremdeles åpen for de som vet svarene på de 5 spm fra mitt tidligere innlegg!
Neala Skrevet 2. august 2010 #53 Skrevet 2. august 2010 Vi som fikk 1 tar ikke nye kurs før eksamen nå, men det er jo mulig å gjøre for de som vil! Vi fortsetter bare på tredje året, så blir det en dag eller to der vi blir borte fra vanlig undervisning i forbindelse med eksamen. Jeg vet at du har 3 år etter videregående på å bestå i alle fag gratis, etter det må man betale per eksamen - og det kan fort bli dyrt. Om du skal ta opp igjen et fag du ikke har hatt eksamen i blir det vel litt annerledes enn å bare være borte fra annen undervisning en dag, men det vet jeg ikke helt.
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #54 Skrevet 2. august 2010 Vi som fikk 1 tar ikke nye kurs før eksamen nå, men det er jo mulig å gjøre for de som vil! Vi fortsetter bare på tredje året, så blir det en dag eller to der vi blir borte fra vanlig undervisning i forbindelse med eksamen. Jeg vet at du har 3 år etter videregående på å bestå i alle fag gratis, etter det må man betale per eksamen - og det kan fort bli dyrt. Om du skal ta opp igjen et fag du ikke har hatt eksamen i blir det vel litt annerledes enn å bare være borte fra annen undervisning en dag, men det vet jeg ikke helt. Hmm nå ble jeg litt forvirra.. man kan altså ta opp eksamen uten/og ta enkeltkurs på BI i mens. De som ikke tar enkeltkurs, går altså på VGS 3 året, hver dag,- igjen og har vanlig undervisning i hele 3 vgs pensum i alle fag?? mens de som tar enkeltkursene går altså hovedsakelig på BI mens man leser det faget man strøk i på 3 vgs hjemme, i egen tid?
Neala Skrevet 2. august 2010 #55 Skrevet 2. august 2010 Nei, uff, nå forvirrer jeg deg! Jeg skal begynne i 3, så jeg ligger et år etter deg hvis jeg har forstått deg riktig. Enkelt og greit er det sånn at eksamen går over en eller to dager, så hvis du har kommet inn på BI kan du gå der hvis du senere i høst eller nærmere jul har anledning til å ta en eller to dager for å dra til din gamle videregående skole og ta eksamen som du fikk 1 på. Skjønte du det bedre?
AnonymBruker Skrevet 2. august 2010 #56 Skrevet 2. august 2010 Nei, uff, nå forvirrer jeg deg! Jeg skal begynne i 3, så jeg ligger et år etter deg hvis jeg har forstått deg riktig. Enkelt og greit er det sånn at eksamen går over en eller to dager, så hvis du har kommet inn på BI kan du gå der hvis du senere i høst eller nærmere jul har anledning til å ta en eller to dager for å dra til din gamle videregående skole og ta eksamen som du fikk 1 på. Skjønte du det bedre? ja, nå skjønte jeg det, vettu! og da betyr det at man går på BI og tar de enkeltkursene, og bruker faktisk bare 1 eller 2 dager på å dra ned til vgs igjen! for planen min nå er å begyne på bi og ta enkeltkursene + lese boka i markedsføring fra vg 3 + begynne på jobb (søren meg på tide å skaffe seg en jobb slik at jeg ikke lager hull i CV'en min! ) men enkeltkurs i BI, er det mange her som har tatt det? hva koster det/hvor mange timer er det?
Neala Skrevet 2. august 2010 #57 Skrevet 2. august 2010 Men du bør absolutt ringe til VGS så fort som mulig for å få en bekreftelse på hvordan de gjør det med gamle elever som vil ta opp igjen eksamen, for det kan jo hende at de gjør det på en annen måte enn skolen min Jeg synes du har en god plan!
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #58 Skrevet 3. august 2010 Men du bør absolutt ringe til VGS så fort som mulig for å få en bekreftelse på hvordan de gjør det med gamle elever som vil ta opp igjen eksamen, for det kan jo hende at de gjør det på en annen måte enn skolen min Jeg synes du har en god plan! Heihei! Nå har jeg ringt både BI og vgs. Har lenge vært så forvirra når folk sier ''ta den opp igjen til jul'' (når det bare er et halvt år til),- og folk som sier ''det tar bare 1 år å ta den opp igjen'' ! Men nå vet jeg at på min vgs så er det slik at hvis du skriver under på skolen disse dagene før 15 september om å ta eksamenen opp igjen i november - desemberperioden, så tar du den gratis. Da har jeg vel et halvt år på meg bare ,- for å lese boka om igjen, ikke sant? Men da er det ikke så rart jeg leste en bruker her på forumet mitt tidligere si at hun begynte å lese opp til eksamen allerede i sommeferien - for å spare tid!? Det er lurt ja, men har jo vært i utlandet i 4 uker, har jo knapt tid på meg i denne ferien. Men regner med at det går kjempefint å kombinere lesinga med en deltidsjobb og enkeltkurs på BI. Når det gjelder enkeltkursene på BI, så ble jeg overrasket over både prisen, og hvor ofte det skal taes: 1 semester koster det 8550,- for ett enkeltkurs. 1 semester koster det 8550*2 = 17 100,- for to enkeltkurs (slik at jeg da får 50 % undervisning i forhold til de som er heltidsstudenter, som da har 4 fag per semester. 2 enkeltkurs er altså 2 fag som jeg tenker å ta nå i august. Og det koster så mye som 17 100 ,- bare fra august fram til den datoen hvor jeg består eksamen fra 3 vgs? Jeg skjønner ikke helt hvor lenge denne prisen her varer, for hun damen legger til ''2010-2011'' i tillegg til å si ''1 semester'' Og hvor er det jeg kan se nærmere på prisene - på BIs hjemmeside? Ser ut som om det ikke står noen ting der! Eller gjør det det? Vil sette pris på om noen som vet noe mer om det, kan legge ved en link. I tillegg vil jeg legge til at hvis man tar begge enkeltkursene, så blir det til sammen 8 timer i uken. Og det er kun to kvelder. En kveld = 4 timer per enkeltkurs. Og det er bare fra kl 17.30-21.15 ,- de har altså ingen enkeltkurs på dagtid ,- det synes jeg er RART! Da sier hun at på dagtid er det bare for de som har fullt bachelorløp. Men når jeg ser på tidspunktene, så kan jeg faktisk se for meg å ha den 8 timers deltdisjobb på dagtid før jeg drar ned til oslo for å ta de enkeltkursene de få gangene (1 eller 2 ganger i uka).. Men selve reisetiden fra BI i oslo til der hvor jeg bor tar sin tid da.. er jo kanskje ikke hjemme før 22.30-23.00 tiden med t-bane osv. Da bør også det med å få fart i teorilesinga for bil også presses inn i planen! hmm.. Det jeg ønsker å bekrefte 100% er om prisen for begge enkeltkursene for studiet markedsføring, 17 100 kr, virkelig gjelder frem til jul, eller lenger. Hvis det er til jul, så er det dyrt as.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2010 #59 Skrevet 3. august 2010 hehe, jeg ringte et annet nr nå igjen for å vite det med prisene og sånt. og ja, det er fram til jul! det er dyyrt i.o.m at man ikke får støtte fra lånekassa osv. må ta en tur innom vgs for å skrive under det med å ta skriftlig eksamen om igjen og be om veiledning for eksamenen jeg strøk på + ta en tur til BI for å levere det endelige vitnemålet. + anbefaler de meg å spørre nærmere over hvordan fagene ligger an osv, i andre semester, hva som kommer til å skje med undervisning osv. jeg vet i hvertfall nå at hvis jeg består til jul, så blir jeg fulltidsstudent fra og med andre semester. ååh, håper jeg får det til!!!! håper jeg får en god, hjelpende hånd fra en student derfra som kan mer.
Rosalie Skrevet 3. august 2010 #60 Skrevet 3. august 2010 (endret) Du vil måtte ta enkeltkurs på Bi frem til du tas opp som heltidsstudent, dvs frem til neste høst. Kursene varer ett semester. Så det vil koste deg 17.100 kr pr semester som deltidsstudent 50% (to fag a 7,5 stp pr semester) Her er link til priser: http://www.bi.no/Studiesteder/BI-Nettstudier/Studietilbud/Oversikt---kurs-og-programmer/Priser-/ Edit: Ser nå at du kan tas opp som fulltidsstudent etter jul dersom du består vgs-faget ditt. Endret 3. august 2010 av Wadjet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå