Gå til innhold

Må innom helsestasjon for ungdom.. flaut?

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei.. Jeg hadde sex uten kondom for en stund siden, og burde vel ta en klamydiatest. På fredag er helsestasjonen for ungdom åpen her, og jeg burde vel ta meg en tur.. Men synes det er så flaut! :sjenert: Vet ikke hvorfor, det er jo egentlig helt teit. Noen som er som meg? Eller har noen oppmuntrende ord til meg? Hehe.. uff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hjelper: de møter tusenvis av jenter som deg, hele tiden. Og når de hører at du har tenkt å ta en klamydiatest tenker de garantert: så utrolig flott av henne! Tenk om alle jenter var så smarte som henne å testet seg, istedet for å bare sitte hjemme og lure på om de er smittet, for så å smitte andre.

Skrevet

Ta med deg en veninne da vel :) kanskje det blir mindre flaut da?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ta med en venninne hadde nok ikke vært så dumt.. Men ingen ser ut til å ha mulighet :(

Skrevet

Syns du er både tøff og veldig fornuftig som vil dette. Bare hopp i det! De er veldig hyggelige. Husk at det er jobben deres. Dette gjør de hele tiden og er der for å hjelpe ungdom. Husk kondom neste gang da! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mest nervøs for å møte på noen jeg kjenner der, egentlig.. Hehe. Men jaja. Må man så må man :sjenert:

Skrevet

Mest nervøs for å møte på noen jeg kjenner der, egentlig.. Hehe. Men jaja. Må man så må man :sjenert:

Du trenger jo ikke fortelle hvorfor du er på helsestasjonen. Og tenk, om du treffer kjente, så er de på helsestasjonen for en grunn de og ;)

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kloke ord!! :) Bare å få det overstått. Krysser fingrene for negativ test, da. Er det forresten noe annet jeg burde teste meg for??

Skrevet

Smakk med helsesøster (eller hvem det er(?)) på helsestasjonen, så kommer de med råd. Ville nok og gått for en graviditetstest i samme slengen, siden du har hatt ubeskytta sex.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Nei, skrev uten kondom, ikke ubeskyttet. Går på p-piller :)

Gjest Gjest
Skrevet

HIV og hepatitt. Men det tar det lengre tid før viser på en test.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg trodde også det kom til å bli veldit flaut første gang jeg var på helsestasjonen for ungdom, men det var det ikke. De som jobber der er vant til at det kommer ungdommer som kanskje er flaue og gjerne bekymret, dette er de veldig flinke til å håndtere og gjør at besøket der blir en positiv opplevelse. Når det kommer til de andre ungdommene som er der så er nok de like flaue som deg.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er kanskje en ide å legge til at jeg kjenner han da.. Og omgangskretsen, så "vet" han ikke har hiv.. Hva er hepatitt?

Skrevet

Du vet ikke om han har HIV eller andre sykdommer, man kan ikke se det på folk (med unntak av kjønnsvorter og herpes kanskje), og han kan til og med ha det uten å være klar over det selv.. Jeg ville bedt om en full sjekk, da tester de for det meste. :jepp:

Tar selv full sjekk hver gang jeg er hos gynekolog, selv om jeg har vært i samme forhold i tre år. Det tar 2 sek, koster ingenting ekstra, og hvorfor ikke liksom? :) Kjønnssykdommer blir stadig mer utbredt, og mange av dem gir ikke symptomer før det plutselig er for sent. Bruk kondom, ALLTID!

Ellers er det ingenting å være flau over, møter du kjente kan du alltids si at du er der fordi du vurderer å bytte p-pille-merke. f.eks fordi du har lagt på deg noen kg/får kviser/får mer pms/hva som nå passer deg best. Lykke til! :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips MarilynM :)

Vet noen hvordan man tar test for HIV da?? Og nei, vet man ikke kan vite det helt sikkert at en person ikke har det.. Men dere skjønner vel hva jeg mener :sjenert:

Skrevet

Det er ikke flaut. Jeg hadde med meg en venninne som jeg stolte på og som jeg spurte om hun kunne ta en hun og, så var detikke bare var meg som skulle ta. Gikk kjempe fint, masse hyggelige mennesker som kan jobben sin :)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men har selv flere venninner som har fått det ene og det andre (ikke HIV heldigvis, men det er nok bare flaks) av gutter de stolte på, og som i de fleste tilfellene ikke visste det selv en gang. Gutter er generelt dårlige til å teste seg, gamle holdninger om at q-tips stappes opp i penis henger igjen og skremmer, selv om det stort sett holder med en urinprøve. :filer:

Derfor er det drittviktig å bruke kondom, og jeg ser egentlig ingen gyldig grunn til å la være. Har selv en svigerinne og en venninne som nettopp fikk barn, begge ble gravide på p-pillen. (De har begge fast partner, så det var ikke krise, men ikke akkurat planlagt..) Så heller ikke det er 100% trygt. :sukk:

Og nei, dette er ikke en moralsk pekefinger, jeg vil bare få frem at man bør være fornuftig og forsiktig i forbindelse med sex, og det er ikke værre enn å ha et kondom i veska til en hver tid (du får gratis kondomer hos helsetjenesten). Ha sex og ha det gøy, men ikke la det bli kjipe konsekvenser når det er så lett å unngå dem! :lur:

Kjønnsykdommene sjekkes ved at litt vev skrapes av inne i skjeden, noe som ikke gjør det minste vondt, og er veldig kjapt over. Litt ubehagelig med det kalde spekelet bare, men det går fint. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal be dem om å teste meg for "alt" da, men tviler de kan ta alt :P Vet de i alle fall tar klamydiatest der..

Skrevet

Vet det kan virke flaut, been there done that! Hehe. Men bare få det overstått. Møter du noen, lat som det ikke sjenerer deg. De er jo også der for en grunn :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hiv og hepatitt testes vel såvidt jeg husker gjennom blodprøve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...