Gå til innhold

Røde bønner og kikerter


lulle

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt røde bønner og kikerter på boks (hermetiserte). Jeg tenkte å bruke dette i en salat. Er det bare å sile av kraften og legge dem i salaten, eller skal de kokes først evt. annen tilberedning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kikertene kan du bare skylle av og bruke direkte i salaten (uten koking). Bønnene er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke de heller trengs å kokes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikertene kan du bare skylle av og bruke direkte i salaten (uten koking). Bønnene er jeg ikke sikker på, men jeg tror ikke de heller trengs å kokes.

Takk for svar. Da er jeg ett skritt nærmere resultatet :-) Vet du forresten hvordan tørkede kikerter også skal tilberedes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legges i vann over natten, og kokes i 1-2 timer (jo kortere de har ligget i vann, jo lenger koketid) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frosk

Jeg har kjøpt røde bønner og kikerter på boks (hermetiserte). Jeg tenkte å bruke dette i en salat. Er det bare å sile av kraften og legge dem i salaten, eller skal de kokes først evt. annen tilberedning?

Hermetiske bønner (alle typer) og kikerter er ferdigkokte, og trenger bare å siles av og skylles. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hermetiske bønner (alle typer) og kikerter er ferdigkokte, og trenger bare å siles av og skylles. :)

Tusen takk. Er nybegynner med denne typen matvarer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...