Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal starte på Loette 28. Jeg har lest litt rundt om på nettet, at mange har fått bivirkninger som langvarig mens (opptil en måned!!!). Er det noen som har hatt erfaringer med dette? Var det i så fall mye mens eller lite? Jeg skal begynne nå i sommer, så hadde vært greit å være litt forberedt, selv om det er ulikt fra person til person.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Girlish :)

Det er umulig å si hvordan kroppen din kommer til å reagere på Loette. Det at mange har fått bivirkninger av denne typen p-pille, tror jeg ikke har noe med selve merket å gjøre. Mange får bivirkninger av p-piller generelt. Loette 28 er en ganske mild type, og den går ikke like kraftig løs på hormonene dine som mange av de andre p-pillene gjør. På den måten skulle det egentlig være mindre vanlig å merke bivirkninger av denne typen, enn av f.eks Yasmin, men problemet er bare at det er helt inviduelt fra person til person.

Det eneste du kan gjøre er å prøve dem og se hvordan du reagerer på dem. Det er veldig vanlig å få en del bivirkninger på den første syklusen, men vedvarer disse bivirkningene kan du dra til legen å bytte til en annen type som kanskje du ikke reagerer på. Men ikke vær urolig, bivirkningene er som regel ikke så ille.

Skrevet

jeg er veldig fornpyd med loette 28. har hverken hatt mensen i en måned i strekk eller fått blodpropp foreløpig. jeg tror nok også at du bare må prøve. alle reagerer forskjellig. jeg i motsetning til mange andre gikk ned i vekt etter at jeg begynte på pillen, mens andre klager over at de går opp i vekt. du finner fort ut om dette er en pille som passer til deg.

Gjest Ariel
Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Loette. Jeg var veeldig PMS-dame før jeg skiftet til Loette,og de forandret humøret mitt ja..:)

Jeg fikk med tiden mindre og mindre blødninger også,noe som ikke var meg imot.

Nå sluttet jeg på Loette i mars,og mensen er om vanlig igjen.

Om jeg skal begynne på igjen,så blir det Loette igjen.

Jeg kan heller ikke huske å ha hatt mens i en mnd når jeg startet på den.

Det eneste minus er prisen,men det er verdt dt. :jepp:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd lange blødninger eller bivirkninger av Loette, men har blitt gravid på dem 2 ganger, til tross for perfekt bruk. Går greit for oss, da vi er i et langvarig stabilt forhold, og ønsket oss barn om ikke lenge uansett, men det kan være verdt å tenke på om man ikke er der helt enda...

Gjest tippetu
Skrevet

Kan man begynne på p-piller hvilken som helst dag, selv om manegentlig skal begynne på dem første mensdag?

Skrevet

^ Nei. Da får de ikke ønsket effekt.

• 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...