Gå til innhold

Jeg tror jeg vil dø...


Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg orker ikke legge ut om hele livet mitt her inne. Men jeg kan i hovedtrekk si at jeg har hatt en flott barndom, jeg er vokst opp og er fremdeles i et kristent trossamfunn og jeg har hatt sex utenfor ekteskapet (det er jo egentlig forbudt).

I det siste har jeg fått problemer med å puste. Jeg har det vondt i brystet. Og jeg vil bare gråte, og helst være alene. Synes det er et ork å treffe andre mennesker.

Har bare en venn som jeg kan virkelig stole på og snakke med om dette, men han er mye opptatt.

Så kommer denne følelsen da... Av at jeg vil dø... Og jeg er redd... Har prøvd psykiatiker og slikt før, men jeg klarer ikke å snakke om det som er inni meg. Så det endte alltid med at jeg latet som alt var bra slik at jeg slapp å gå dit mer...

Jeg er redd nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt legevakt, eller fastlege. Be om en samtale, og eventuelt henvisning til psykolog. Ellers kan du ringe Mental Helse Hjelpetelefon på dette nr: 116 123. Det er en døgnåpent telefon, og det er gratis å ringe. Du kan selvsagt være anonym der.

Lykke til!

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har sikkert samvittighetskvaler overfor gud eller noe. Prøv å kom frem til sannheten om at gud ikke finnes og du vil få det mye bedre med deg selv. Jeg tror religion er noe menneskeskapt slik at de få på toppen skal ha kontroll over alle de vanlige menneskene. Da kan de på toppen sette reglene for hvordan ting skal være, hvordan andre skal leve osv og de på toppen nyter godene, respekt, penger annerkjennelse osv.

Det er big business å gi folk dårlig samvittighet, i religiøse bevegelser og i samfunnet generelt (f.eks slankemiddelindustrien, kosttilskudd osv.)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jammen jeg klarer ikke å snakke med noen om dette... Jeg klarer ikke å sette ord på det... Jeg får panikk om jeg må snakke om det.

Hilsen hun som startet tråden.

Skrevet

Jammen jeg klarer ikke å snakke med noen om dette... Jeg klarer ikke å sette ord på det... Jeg får panikk om jeg må snakke om det.

Hilsen hun som startet tråden.

Da kan du skrive om det. Sett deg ned og skriv. Det er vel derfor du har startet en tråd om det her? Da kan du blant annet benytte deg av denne siden: http://www.sidetmedord.no/ . Du kan også skrive ned det som plager deg, det du tenker på, og bestille time til legen, og gi han/henne lappen. Da slipper du å si så mye, samtidig som legen får vite hvorfor du ber om hjelp.

Skrevet

I det siste har jeg fått problemer med å puste. Jeg har det vondt i brystet. Og jeg vil bare gråte, og helst være alene. Synes det er et ork å treffe andre mennesker.

Så kommer denne følelsen da... Av at jeg vil dø... Og jeg er redd... Har prøvd psykiatiker og slikt før, men jeg klarer ikke å snakke om det som er inni meg. Så det endte alltid med at jeg latet som alt var bra slik at jeg slapp å gå dit mer...

Jeg er redd nå.

Hei kjære deg.

Uavhengig av Gud, tro, religion osv høres det ut som om du lider av depresjon og angst. Dette kan du få hjelp til, og du skal ikke måtte gå rundt med disse vonde følelsene og tankene. Gjør som de andre skriver her å ta kontakt med fagfolk som kan gi deg hjelp. Du må selv ta det første skrittet. Du vil vel gjøre alt for å slippe å ha det som nå?

Lykke til.

Skrevet

Tråden stenges og vi råder deg til å ta kontakt med Mental Helse

Mette Forumansvarlig

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...